Top Chefissä se raskaana oleva tuomari-Padma söi varmaan kaikkea neuvolan kieltolistalta
Meni raakaa kananmunaa, puoliraakaa lihaa ja katkarapua, tuorejuustoja, maksaa, olikohan jotain muutakin?
Ehkä jenkeissä ei olla ihan näin tarkkoja kuin täällä?
Kommentit (7)
kieltolistoja olla... Me asuimme Espanjassa kun sain lapset eikä siellä ainakaan tuommoisia kieltoja ollut. Söin monia Suomessa kiellettyjä ruokia hyvällä ruokahalulla ja ilman mitään haittoja. Niin tekevät miljoonat muutkin maailmassa.
Jos vielä lapsen hankin, en Suomessakaan aio moisia kieltoja noudattaa. Ovat niin olemattoman pieniä ne riskit kuitenkin saada mitään niistä ruoista.
silloin kun odotin lapsiani, ei kieltolistalla juuri mitään vielä ollutkaan, joten oli helppoa olla syömättä muutamaa hassua elintarviketta. Ihan varmuuden vuoksi olin syömättä, jos ei ole pakko ottaa riskiä, en ota ollenkaan.
Voi tuntua yllättävältä, mutta Suomi ei ole maailman napa. Täkäläiset suositukset ovat tuntemattomia muulle maailmalle...
Varmasti yksi maailman turvallisimpia maita ruuan suhteen, kaikki tutkitaan ja säädellään moneen kertaan. Suomessa ei varmasti lapset sairastu jos syö maksaa tai katkarapuja.
Täkäläiset suositukset ovat tuntemattomia muulle maailmalle...
usalainen "odottajan raamattu" What to expect when you are expecting kieltää jotakuinkin samat ruoka-aineet kuin suomalainen neuvola. Tai joo, suositushan se on sekä siellä että täällä. Mutta suomalaiset näyttävät noudattavan noita listoja sitten kai tarkemmin?
Olisko nyt ulkomammoja linjoilla?
-Ap
Jännä, mä olen 1.v pojan äiti enkä koskaan ole nähnyt mitään kieltolistoja muualla kuin täällä AV-palstan äideillä. Toki neuvolasta annettiin lista ruuista, joita voi olla syytä välttää tai syödä vain vähän. Aivan varmasti on Jenkeissäkin äideillä lista ruuista, joiden kanssa kannattaa olla varuillaan, jos haluaa välttää pienet riskit. Ja olen ihan varma, että esim. Espanjassa tälläisella lumisäällä (joka jossain päin Espanjaa saattaa olla kerran 20 vuodessa) loppuraskaana olevia äitejä kehotetaan eli AV-kielellä kielletään menemästä ulos, sillä he SAATTAVAT liukastua....ja siitä syntyy vaara sikiölle. Eikö kuulostaisi oudolta? No, me täällä Suomessa ollaa tottu näihin säihin.
Ehkä ne osaa käyttää järkeä eikä pelkää hysteerisesti kaikkea turhaa.