vauva aina isovanhemmilla
Kaverini sai parikymppisenä vauvan ja nyt tuo alle puolivuotias vauva on viettänyt elämänsä alusta lähtien lähes jokaisen viikonlopun vielä työelämässä olevilla isovanhemmillaan, kun vanhempien pitää aina päästä viihteelle. Milloin mitäkin päähänpistoa minne on päästävä, viimeisen kuukauden aikana oltu baarissa, elokuvissa, laivalla, bilettämässä.... Ja tietysti parisuhdettakin on "huollettava" eli vauvaa ei haeta hetikohta menojen jälkeen takaisin kotiin vaan sen annetaan olla isovanhemmilla toinen jos kolmaskin yö. Sitten ihmettelevät kun vauvalla on itkuisuutta ja uniongelmia eivätkä jaksa sen kanssa olla.
Vauva ei ole rintaruokinnassa ollut ollenkaan, vauva ottaa saunassa löylyt, vaatteista ei niin väliä ja se voidaan uloskin suorastaan unohtaa vaunuihin.
Mitähän tästä ajan kanssa vauvalle mahtaa seurata?
Kommentit (25)
Mutta tiedän erään, kuka sai lapsensa päälle 30, lapsi on koko ajan isovanhemmilla, luulee mummiaan äidiksi. Äiti ei vaivaudu lasta kotiin koskaan ottamaan, koska ei kuulemma tottele äitiä ollenkaan. Onko tuo ihmekkään, jos lapsi luulee omaa mummia äidiksi? onneksi tuo on ainokainen lapsi.
kaverini ei tajua tätä yhtään hävetä vaan toitottaa asiaa kaikille.
Kun toitotat tämän av:lla niin, että kaikki tunnistaa henkilön tuosta. Jospa kuule hoitaisit oman elämäsi kuntoon, ennen kuin ruodit muiden elämää.
Mitähän tästä ajan kanssa vauvalle mahtaa seurata?
tunne-elämältään epävakaa persoonallisuus.
että vauvaa ei saa viedä saunaan, koska vauvalla ei vielä toimi lämmönsäätely.
Muutenkin kannattaa tutustua psykologiaan. Ero vanhemmista on vauvalle traumatisoivaa.
Kun toitotat tämän av:lla niin, että kaikki tunnistaa henkilön tuosta. Jospa kuule hoitaisit oman elämäsi kuntoon, ennen kuin ruodit muiden elämää.
kenet tunnistit?
[Jospa kuule hoitaisit oman elämäsi kuntoon, ennen kuin ruodit muiden elämää.
Oma elämäni on kunnossa, kiitos vain, mutta tuon vauvan elämä ei ole ja se häiritsee.
Kuules ap jonka nimi nähtävästi alkaa T:llä niin soitappa jos on jotain mutistavaa vai saatko jonku tyydytyksen kun puhut paskaa seläntakana?
Ter. Tiedät kuka jos edes satut olemaan mun "kavereitani"
että av-raati pitää vauvan hylkäämistä kerta toisensa jälkeen biletyksen vuoksi hyväksyttävänä.
tais käyä ap:lle nolosti
sitten noita vauvansa hylkääjiä on enemmänkin. Ja niin onkin. Miksi niitä lapsia pitää tehdä (huomiota itselle?), jos niitä ei viitsitä hoitaa? Mummo näkee lapsen hädän, eikä voi olla hoitamatta, koska tietää vauvan jäävän muuten heitteille. Onneksi mummo on olemassa.
Häpeä.
sitten noita vauvansa hylkääjiä on enemmänkin. Ja niin onkin. Miksi niitä lapsia pitää tehdä (huomiota itselle?), jos niitä ei viitsitä hoitaa? Mummo näkee lapsen hädän, eikä voi olla hoitamatta, koska tietää vauvan jäävän muuten heitteille. Onneksi mummo on olemassa.
Häpeä.
tämä mun kommenntini sai sut nyt noin suuttumaan?
Et voi kieltää eitteikö olisi noloa käydä täällä auvautumassa kaveristansa ja jäädä kiinni
että vauvaa ei saa viedä saunaan, koska vauvalla ei vielä toimi lämmönsäätely.
.
Miten luulet, että vauvat on ennen vanhaa pesty, kun ei ole ollut kermaperseille suihkuja? Kyllä minä olen ollut saunassa ihan muutaman päivän vanhana, äiti imetti ja samalla siveli päälleni viileää vettä. Oma poikani oli n. 3 viikkoa vanha, kun vein sen ensimmäisen kerran saunaan. Imetin samalla, sivelin vettä päälle, ei otettu kuumia löylyjä. Nyt samainen poika on 2,5v ja rakastaa saunomista. Käydään edelleen kerran viikossa vanhempieni luona saunassa, poika pääsee mammansa ja pappansa kanssa saunaan, heittää ihan itse löylyä, lepäilee vannassa ja leikkii vedelle. Saunan jälkeen saa saunajuomaksi mehua tai limpparia. Pitäisi varmaan hävetä, kun käytän omaa järkeä ja toimin niin kuin ennen vanhaa. Hyi minä!
Häpeä.
Et voi kieltää eitteikö olisi noloa käydä täällä auvautumassa kaveristansa ja jäädä kiinni
kyllä minusta on nolompaa "jäädä kiinni" lapsen heitteillejätöstä. Etkä edes tunnu olevan pahoillasi lapsesi puolesta.
Itse lasten kanssa työtä tekevänä sanon, että tuo on lastensuojeluimoituksen paikka.
Häpeä.
Et voi kieltää eitteikö olisi noloa käydä täällä auvautumassa kaveristansa ja jäädä kiinnikyllä minusta on nolompaa "jäädä kiinni" lapsen heitteillejätöstä. Etkä edes tunnu olevan pahoillasi lapsesi puolesta.
Itse lasten kanssa työtä tekevänä sanon, että tuo on lastensuojeluimoituksen paikka.
Että voit tehdä lastensuojeluilmoituksen. Lapselle tekee hyvää olla yökylässä, varsinkin kun on turvalliset ja luotettavat lapsenvahdit. Me lastensuojeluntyöntekijät emme tee mitään, jollei lapsi ole koko ajan hoidossa, tai häntä hakataan kotona yms.
Häpeä.
Et voi kieltää eitteikö olisi noloa käydä täällä auvautumassa kaveristansa ja jäädä kiinnikyllä minusta on nolompaa "jäädä kiinni" lapsen heitteillejätöstä. Etkä edes tunnu olevan pahoillasi lapsesi puolesta.
että mulla on lapsi? mielestäni en
Häpeä.
Että voit tehdä lastensuojeluilmoituksen. Lapselle tekee hyvää olla yökylässä, varsinkin kun on turvalliset ja luotettavat lapsenvahdit. Me lastensuojeluntyöntekijät emme tee mitään, jollei lapsi ole koko ajan hoidossa, tai häntä hakataan kotona yms.
alalla työskentelevänä varmasti tiedät, että lastensuojeluimoituksen voi tehdä kun sen kokee tarpeelliseksi, sen tekemiseen ei ole erityisiä sääntöjä, esim "lapsen pitää olla koko ajan hoidossa". Ja tiedät varmasti myös, että kun saatte lastensuojeluimoituksen, todellakin teette asialle jotain, ainakin tarkastatte, onko imoitus aiheellinen. Tiedät varmasti myös, että lastensuojelulla on käytössä paljon muita keinoja kuin huostaanotto tai sijoitus, joka tulisi kyseeseen esimerkissäsi "lasta hakataan kotona". Lastensuojelu on pääasiassa sitä kaikkea muuta tukea, jota voidaan antaa esim perheelle, jossa lapsen ja vahempien välinen kiintymyssuhde ei näytä kehittyvän tavanomaisesti.
Häpeä.
alalla työskentelevänä varmasti tiedät, että lastensuojeluimoituksen voi tehdä kun sen kokee tarpeelliseksi, sen tekemiseen ei ole erityisiä sääntöjä, esim "lapsen pitää olla koko ajan hoidossa". Ja tiedät varmasti myös, että kun saatte lastensuojeluimoituksen, todellakin teette asialle jotain, ainakin tarkastatte, onko imoitus aiheellinen. Tiedät varmasti myös, että lastensuojelulla on käytössä paljon muita keinoja kuin huostaanotto tai sijoitus, joka tulisi kyseeseen esimerkissäsi "lasta hakataan kotona". Lastensuojelu on pääasiassa sitä kaikkea muuta tukea, jota voidaan antaa esim perheelle, jossa lapsen ja vahempien välinen kiintymyssuhde ei näytä kehittyvän tavanomaisesti.
Ja kuinka moni niistä jää tutkimatta, koska tuo, että lapsi on joka viikonlopun hoidossa ei riitä syyksi? Me emme tee töitä yötä päivää ja niin pitäisi tehdä, jos aikoisimme kaikki nämä turhat ilmoitukset tutkia perusteellisesti.
Lapsesta saattaa tietysti kasvaa ihan normaali, kun elämässä on turvalliset isovanhemmat. Mutta luultavasti vauva tuntee itsensä hylätyksi ja se voi näkyä myöhemmin.
Olin vauvana pitkiä aikoja sairaalassa, ja vaikka elämiin ihan hyvää ja onnellista elämää, minulla on taipumusta masennukseen, vetäydyn sisäiseen maailmaani ja minun on vaikea olla oikeasti avoin tärkeissä ihmissuhteissa. Ja olen temperamentiltani pikemminkin avoin, kuin sisäänpäin kääntynyt.
Kun toitotat tämän av:lla niin, että kaikki tunnistaa henkilön tuosta. Jospa kuule hoitaisit oman elämäsi kuntoon, ennen kuin ruodit muiden elämää.kenet tunnistit?
Hän tunnisti varmaan itsensä :D Varmaan noloa saada kritiikkiä huonosta lastenhoidosta.
kaverini ei tajua tätä yhtään hävetä vaan toitottaa asiaa kaikille.