Kokoomus: vähäosaisten auttaminen pitää olla vapaaehtoista
Kommentit (49)
no, onnea vaan jos Suomen politiikassa haluaa menestyä tuolla reseptillä. Jenkeissä voisi toimita paremmin.
duunarit lopettaa kokoomuksen äänestämisen. Vai tuleeko siitä rikkaampi ja ykkösluokankansalaisen olo..
siis islamistisen yhteiskunnan kanssa. Islamilaisissakaan valtioissa valtaosassa ei ole sosiaaliturvaa, vaan köyhäinapu perustuu hyväntekeväisyyteen. Ei taida toimia sielläkään, miksi sitten toimisi täällä.
Ovat tainneet kokoomusnuoret käydä kuuntelemassa kaikki samat taloustieteen ja sosiaalioikeuden luennot, ja purematta on nielty Nozickin liberalistinen teoria.
sosiaaliturva ei saisi olla automaatti, sen tulisi olla apuna kriisissä, mutta sen varaan ei saisi laskea kuten esim. teiniäidit tekevät eli kaikki lapsesta aiheutuvat kulut maksatetaan muilla, uusimmat testivoittajarattaat, kallein pinnasänky jne. eivät ole perushyödykkeitä.
Suomi-Kokoomus-Suomi sanakirjan mukaan se tarkoittaa:
Köyhiä ei tarvi auttaa, jos ei haluu, ja jos joku haluu niin kiva juttu. Itse en kuitenkaan aio niitä rassukoita edes päin katsoa, eikä kukaan mun frendeistäkään.
Ei tainnut olla ihan loppuun asti mietitty kannanotto tuo.
kokoomuslaisen koulutusta. Saanko vetää rajan siihen?
Sallikaa minun nauraa!
Suomessa jos esim. aikuisten vammaisten tukeminen (asumiskulujen, ruuan, sähkön, veden, vaatetuksen jne) jos perustuisi hyväntekeväisyyteen, niin siinähän kuolisivat pois.
Suomihan on tunnettu kitsaudestaan hyväntekeväisyydessä suhteessa siihen että olemme ns hyvinvointivaltio, eli jos verrataan bruttokansantuotteeseen olemme erittäin kitsaita maksamaan hyväntekeväisyyteen mitään, esim. yritysten panokset puhtaaseen hyväntekeväisyyteen (ilman sponsorietuja tmv) on lähes mitätöntä.
Jos rehellisiä ollaan, niin Kokoomuslaisia ei kiinnosta, vaikka joku koyhä luuseri kuolisi nälkään ja puutteeseen. Olisi vain yksi suu vähemmän ruokittavana.
Kokoomuslaisten märkä uni olisi paluu piika ja renki yhteiskuntaan, jossa Herrat on Herroja, ja vähävarainen köyhä kansa tekisi kaikki työt lähes ilmaiseksi (ruoka- ja ylöspito palkalla parakeissa).4
Kun pari kovin nuorta ja kovin innostunutta libertaristia laukoo "viisauksiaan", niin se ei todellakaan ole puolueen kanta. Melko epätoivoista yrittää sillä punaista propagandarumpua lyödä.
että näyttää tuo Kokoomuskansanosa olla aika vieraantunutta vähävaraisten elämästä, kun luulevat sossutuella elelevän leveästi.
Luulo ei ole tiedon väärti...
Esim. Lapsilisät lasktetaan tuloiksi, kun saadaan sosiaalitukia, eli ne ovat pois sitten tuista, kun täälä on luultu sitäkin että niitä ei huomioida, ja siksi köyhät sikiää kun lestadiolaiset (ei pidä paikkaansa).
Kun pari kovin nuorta ja kovin innostunutta libertaristia laukoo "viisauksiaan", niin se ei todellakaan ole puolueen kanta. Melko epätoivoista yrittää sillä punaista propagandarumpua lyödä.
kokoomuslaisten reaalipoliitikkojen välillä ei ole aatteellinen vaan se, että vanhemmat ovat vain jo oppineet pitämään suunsa kiinni todellisesta ideologiastaan ettei se karkottaisi potentiaalisia äänestäjiä.
Suomen valtion myyjät ja Kreikan maksajat ihan hiljaa vaan. Te vallan kahvassa ja miten asiat? Sitäkö saa mitä tilaa ( Kokoomuksen amk-väeltä, jolla rahkeet tai ahkeruus ei pidemmälle riittäneet)? Vitun koulukiusajaat, sano paskiainen yksikin fiksu kokkari, niin siirrän näin pienestä 100e tilillesi, ettei tarvi perseitä pestä... Saat sen nopeammin, jos keksit kuin huoraamalla kuten puolueesi... Ja ihka omat rahat saat, tax free.
kokoomuslaisten reaalipoliitikkojen välillä ei ole aatteellinen vaan se, että vanhemmat ovat vain jo oppineet pitämään suunsa kiinni todellisesta ideologiastaan ettei se karkottaisi potentiaalisia äänestäjiä.
Ja ovat oppineet piilottamaan mielipiteensä poliittiseen retoriikkaan, josta on vaikea ottaa selvää mitä mieltä ovat.
Esim. sellainen nuori liberalisti kuin 60-vuotias nalle niminen kaveri on haastattelussa toivonut piika- ja renkikulttuuria takaisin Suomeen...
Että sellaisia vähän yli-innokkaita, ei-valta-asemassa olevia "nuoria" Kokoomuslaisia...
Naurattaako? No ei.
kaikki yhteiskunnan elätit ovat näköjään jo heränneet ja käyneet aamutupakalla.
Onko se muka ihme että vastikkeeton kotona makoilu ärsyttää sen huvin maksajia?
Niin kauan kun elätte tuilla ei teillä ole paljoa asiaan sanomista!
Äitiyslomalla olen, ja työskentelen rahoitusalalla.
Ensimmäinen lapsi, kun olenopiskelujan ja töiden tekemisen takia aloittanut lapsen tekemisen vasta nyt päälle kolmikymppisenä!
Ja olen herännyt vauvan kanssa jo klo 7.
Enkä polta tupakkaa, tai juo viinaa.
Terveisin koulutettu, hyvässä vakityössä oleva 31-vuotias Helsinkiläinen nainen, jolla omistusasunto ja onnellinen avioliitto uraa tekevän miehen kanssa.
että ainoa tuki mitä olen saanut yhteiskunnalta (ilmaisen koulutuksen ja terveydenhuollon ja hammashuollon lisäksi) on opintotuki, ja lapsilisät, ja nyt Äitiyspäiväraha.
Mielestäni olen minusta on ihan ok saada nämä tuet, koska toisaalta olen ollut töissä lukiosta saakka, ja maksanut veroja aikamoisen summan, varsinkin nyt ns. hyvistä töistä valmistuttuani!
opiskeleva ja osa-aikatöitä tekevä äiti, joka ei saa yhteiskunnalta lanttiakaan.
EN tahdo, että heikoimmat jätetään kerjuulle ja rikkaiden armeliaisuuden varaan. Koskaan ei tiedä koska itse tippuu ja tukea tarvitsee. Ei kukaan.
"Vastakkainasettelun aika on ohi". Ihme, miten ihmiset lankeaa tuollaiseen vedätykseen...