Minun mielestäni sosiaalituet pois kaikilta.
Se on minun vahva mielipiteeni. Töitä löytyy jos jaksaa etsiä. Kokoomus on oikeassa tässä eli tuet pois kokonaan. Rikkailta otetaan aivan liikaa veroja kun köyhemmät vaan rahastavat sossusta rahaa. Katsotaan miten naama venähtää ämmillä kun tuet viedään. Ei tarvitse pentuja tehdä niin paljon. MAristaan vaan ku mulla ei oo tota ja tota. Töihin siitä lusmut. Minä olen aina ollut hyvin toimeentuleva ja jos olisin köyhä en takuulla olisi sossun luukulla. En varmasti. Sieltä haetaan rahaa kuin makkaraa. Ruokajonot voisi lopettaa ja nämä ihmiset jotka siellä jonottavat voisivat meenä töihin tai matkustaa vaikka ruotsiin tai norjaan töihin. Norjassa on hyvät palkat. Kyllä hävettää suomalaisten puolesta nuo vinkujat. Turha kirjoittaa täällä ja valittaa että mä tarviin sitä ja tätä. HÖH hävetkää!
Kommentit (60)
Jos ei mamma ja pappa elätä niin mies... Hohhoijaa... Sitä voi kuule joku päivä käydä vaikka niin, että miehesi kuolla kupsahtaa ja talo paljastuu läpimädäksi homeluolaksi... Mitäs sitten teet kun kaikki varallisuus menee taloon etkä tukiakaan voi ottaa vastaan? Töitäkään tuskin löytyy vuosia kotona sohvan kankaita kuluttaneelle mammalle... Kaikki ei ole niin mustavalkoista ;)
Tämä mamma ei sohvia kuluta, kun on aikaa tehdä mitä haluaa :) Tavata ystäviä, seurata muotia, tehdä hyvää ruokaa, matkustaa, käydä hoidoissa, ostoksilla...
Ja meillä varallisuus ei tulisi menemään hometaloon :)
Kannattaa valita mies hyvin, niin saa elää sellaista elämää kuin haluaa :) Jos haluaa niin töissäkin voisi käydä, mutta kun löydän elämääni sisältöä ihan tarpeeksi kaikesta muustakin.
Voi kuule kun minäkin olen kotona, ettei nyt ihan kateudesta kyse ollut. Minulla vain on omakin tulevaisuus turvattu edes joillain keinoin :) Minä sentäs ymmärrän sen, että elämässä voi tapahtua vaikka mitä (edellä mainitut olivat vain esimerkkejä) ja kun paha tilanne iskee päälle niin sitä mielellään ottaa yhteiskunnan tuen vastaan, jotta voi taas jaloilleen ponnistaa. Ja sitä varten itsekin olen valmis niitä veroja maksamaan. Se on hyvin harmillista, että niitä loisiakin joukossa on, mutta ne on kuitenkin niin pieni vähemmistö, että itse olen sen vamlis kestämään, jotta oma ja läheisten tulevaisuus on edes jotenkin turvattu.
Kaiken lisäksi maailman tilanne on tällä hetkellä sellainen, että ruoan hinta sen kuin kallistuu ja yhteiskuntarakenne muuttuu koko ajan huonompaan suuntaan. Väestön koko ajan nopeutuvan kasvamisen takia elämä voi muutamissa kymmenissä vuosissa muuttua täälläkin niin radikaalisti, että ei paljon voi luottaa siihen, että puoliso on edelleen hyvätuloisissa hommissa ja elanto turvattu. On hyvin naiivia olettaa elämän jatkuvan yhtä auvoisena loputtomiin. Maapallon resurssit ovat valitettavasti rajalliset. Siksi meidän kuuluukin tukea toinen toisiamme, jotta mahdollisimman monella olisi inhimilliset olot mahdollisimman pitkään.
ja uusi rouva repii irti kaiken mahdollisen. Sä sairastut, masennut yms. mihin sitten laitat lapses kun ei ole rahaa laittaa yksityisiin päiväkoteihin, kouluihin? millä ostat niille ruuat, vaatteet? Koska miehen uutta ei välttämättä kiinnosta ollenkaan sun selviäminen...? Tai miehes voi vammautua ja tienaaminen loppuu siihen. Näinkin on joillekin käynyt.. Ja tosiaan, työtä voi olla yllättävän vaikeaa sitten löytää. Eikä edes hanttihommissa kukaan jaksa kauaa katsoa ääliötyökaveria. Voi myös tulla yllätyksenä et tavallisilla ihmisten palkoilla aika moni ylellisyys kuten auto on todella kallista pitää.
Itsensä voi myös vakuuttaa pahan päivän varalle. Tämä on ihan ilmainen vinkki. Otappa selvää asiosta.
Esim. minä olen mielenterveysongelmainen, en työkykyinen mutten myöskään tarpeeksi sairas että eläkkeelle pääsisin. Mieheni on matalapalkka-alan duunari, kovasti tekee töitä ja hakee niitä nytkin, vaan eipä tärppää! Työpaikat koko maassa ovat vähissä eikä auta että on valmis muuttamaan toiselle puolelle Suomea työn perässä tai että on useampi alansa huippu suosittelijana.
Ikävä totuus on, että 100% tehokas yhteiskunta on utopia. Ilman sosiaalitukia meillä olisi rikollisuutta, kodittomuutta ja sosiaalisia ongelmia tuhatkertaisesti eivätkä siinä auttaisi kokoomuslaisten hyväntekeväisyysroposet.
Jotka uhoavat elättävänsä sosiaalituella eläviä.
Valiton 54,1 mrd. euron budjetissa 8% koostuu tuloveroista, montako lapsilisää siis te maksatte vuodessa?!
Askel 1. Poistetaan sosiaalituet.
Askel 2. Rikollisuus räjähtää käsiin.
Askel 3. Oikeuslaitos natisee liitoksistaan, vankilat täyttyvät.
Askel 4. Lisääntyneet kustannukset oikeuden ja lainvalvonnan puolilla. Pitkäaikaisia kustannuksia voidaan vain arvailla.
Askel 5. Ollaan persneton puolella, koska jonkun nuoren intoa puhkuvan neropattikokkarin naiivina ajatuksena oli säästää rahaa poistamalla sosiaalituet.
vaikka Roballa, tuokaa jtkn helposti syttyvää&tulta, lekoja ja sellaisia, ettei ihan lampaina kokkareita kestitä ja kuolla katuojaan, suojeluskunnille kun tarvetta tätä menoa. Aloittaja on ääliö, jonka äidille ei olisi pitänyt maksaa terveydenhuoltomenoja, lapsilisiä tai koulutusta ja uskomatonta, että MINUN saatanan fyffeni on käytetty tollaisen juntin ylläpitöön valtiontukina edes joskus. Käviskö sulle ihan vaan anarkia?
Kai jokainen hyvätuloinen ymmärtää muuttaa ansiotulonsa pääomatuloiksi, niin ei käy köyhä kukkarolla.
Monia sosiaalietuuksia verotetaan kaksi kertaa ankarammin kuin samansuuruista palkkatuloa, joten kaikki työttömät vaan matalapalkkaisiin töihin, niin tämäkin keskituloinen av-rouva voi paremmin, kun joutuu tänne suomeen veronsa maksamaa.
Rikkailla, kun on se etu puolellaan, että saa maksaa veronsa muualle.
1600-1700-luvulta sotapalveluksen/karkoituksen uhalla? Joka pikku koppavalle hoitsulle, joka kuvittelee olevansa parasta osaa kansasta oma piika kotiin työttömän muodossa, kun töissä joutuu itse passaamaan? Täällä tarvittaisiin vallankumous kuten Ranskassa 1789 ja sellainen sellaisille, jtoka reputtaneet koulussa asiansa, mutta isin rahoilla vielä kuvittelevat määräävänsä. Yhden fiksun kokoomuslaisen kommentin luin näistä ja se oli sen pitkän linjan äänestäjän, joka totesi, että pahin aines näistä Jugend -osaston hirmuista uupuu ihan itse eläessään aatteensa mukaan ja ilman tukia toivottavasti, romahtaa ja inhimmilistyy siitä. Harmi, että rosvokopla vetoaa silti joihinkin ja saa valtaa ja rahaa jo nuorena ilman työntekoa, vastuuta tms. eikä edes tiedä mistä puhuu.
Tule tänne Kokkolaan ja etsi töitä kaikille reilulle 2000:lle työttömälle!!!
MOLin sivuilla on 67 avointa työpaikkaa kun viimeksi katsoin.
Meillä on kaupungin talous todella kuralla, ja työttömyyden hoitoon panostetaan voimakkaasti, koska työttömyys tulee todella kalliiksi.
Jos tulet ja teet tämän ihmetempun, että saat työttömyyden nollaan, lupaan että saat vähintään 100000 euron korvauksen kaupungilta, ja sinusta tulee maan, jopa maailman kuulu!
mitä olet elämäsi aikana hankkinut näillä yhteisillä varoilla.
Miinustetaan peruskoulu pois ja neuvolan palvelut yms. ja maksat ne kaikki omasta pussistasi ja käyt ne uudelleen.
Varmuuden vuoksi vähennetään pois myös sun vanhempiesi saamat lapsilisät ja jos he ovat jollakin tavalla yhteiskunnan tuista hyötyneet.
Ni katotaan sit uudelleen miten hyvin pärjäät.
Töitä ei edes riitä kaikille.
Entä jos sinä menettäisit miehesi kanssa työpaikan niin navetan taakse vain ja kuula kalloon.
Sivistynyt ihminen pitää huolta myös heikommista.
Usko tai älä niin haluatko jonkun hörhön palvelemaan sua kun mielestäsi kaikkien on mentävä töihin.
Rikollisuus yleistyisi ja sinä olisit ehdotuksinesi ensimmäinen uhri.
Viisas osaa ajatella ja sitä sinä et ole.
Nyt jo ketuttaa, että lähdin näin huonoon mukaan. Ja ihan olen monennen polven kokoomuslainen.
hyväosasten puolue. Niillä on rahaa ja ne ei muista välitä.
Kokoomuslaiset voisivat luopua lapsilisistään.
36
Siis ymmärsinkö mä oikein? Haluat tuet pois lapsiperheiltä, jotka kasvattaa jälkikasvuaan kotona samalla, kunnutse shoppailet,matkustelet ja retostelet miehes tienaamilla rahoilla xD
Olet kyllä todella tyhmä tai sitten sinisilmäinen. Ikinä ei pidä elämäänsä rakentaa miehen varaan. Mitäs sit teet, jos miehes ihastuuki johonkin uranaiseen, joka elättää itsensä eikä loisi miehen varoilla ;)!?
yritys- ja maataloustuet ym. Myös pääomakulujen verovähennysoikeutta jne.
Jollekin Nokiallekin on maksettu mielettömästi tukia, vaikka kassassa oli rahaa vaikka kuinka.
että kaikkien etu on, että toiset ihmiset ei mene töihin koskaan.
Se on meidän kaikkien etu.
36
hankkia jotain tasoa elämäänne.
Kaikkien ei todella kannattaisi lisääntyä, esim. köyhien, niin ei tarvitsisi niitä tukia olla vinkumassa. Elämä kuntoon ensin!
Tälläiset kommentit ovat turhia, sillä kirjoittaja itsekin on elämänsä aikana käyttänyt verovaroin tuotettuja palveluja, jotka periaatteessa voisi luokitella tuiksi.
Putkinäköisyytesi on surullista :(
Kyllä yhteiskuntahoitaa. Hyvät ajat on ikuisesti ansaittuja. Kuluttamaan tottunut sukupolvi on kaatamassa hyvinvointiyhteiskuntaa.