Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa.. Vaunut pitäisi vauvalle ostaa mutta

Vierailija
04.11.2012 |

Mistä ihmeestä tiedän mitkä on hyvät? Ensimmäistä kertaa siis vaunuja ostan. Mikä merkki on hyvä? Millaiset pyörät ovat hyvät myös lumihangessa? Kannattaako olla kääntyviä etupyöriä? Nyt jos jollain teistä on hyväksi todetut vaunut niin kertokaa ihmeessä, kiitos :)

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussaa:

+ sen verran jykevät vaunut, että pystyy hyvin kulkemaan vaikka missä ryteikössä. Asumme aika syrjäkylällä ja vaunulenkit tehdään hiekkateillä. Millään kolmipyöräisillä tai muuten heppoisilla ei tuolla mentäisi.

+ kevyet työntää

Miinusta:

- helvetin hankalat laittaa kasaan! En vieläkään osaa itse kasata noita, vaikka vauva on jo 2kk. Mies siis laittaa... Niissä on jotenkin ihmeellinen se systeemi, näin lyhyenä ihmisenä on hankala ylettyä laittamaan eikä oikein voimatkaan riitä. Tai sitten olen vain epäkätevä.

- kääntymättömät pyörät. Vaikka täällä hiekkateillä ne onkin hyvät, kaipaisin silti ehkä kääntyviä pyöriä, jotka saisi tarpeen tullen lukittua. Jotenkin rasittava työnnellä noita jossain kaupungissa.

- isohkot, eivät oikein sovi kauppakeskuksissa pyörimiseen tai muuhun vastaavaan

Vierailija
22/23 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brio happyista joiden kanssa erittäin hyvä ulkoilla hiekkatiellä, asfaltilla ja kuntopolulla... kauppakeskuksia ym varten sitten matkarattaina brio singit joihin saamme brion turvakaukalon kiinni. Hyvä näin, suosittelen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen myös ollut tosi tyytyväinen. Ainut vaan, että meillä koppa riitti juuri 7kk saakka. Mutta vauva on aika pitkä.

Ilmakumipyörät on hyvät työntää eri keleillä ja pinnoilla, lunta, hiekkaa, kiviä, epätasaista yms. Käytetty myös metsäpoluilla.

Vievät kasattuna paljon tilaa, joten ostin lisäksi halvalla käytetyt matkarattaat (monet halpoja uutenakin) ostoskeskusreissuja varten.

Kääntyvät pyörät hankaloittaa mun mielestä työntämistä, jos on soraa tai lunta niin menevät vähän minne sattuu, paljon helpompi käännellä ei kääntyviä.

Ja olen ollut niihin valtavan tyytyväinen:)

Kuten edelliset jo mainitsikin, niin käyttötarkoitus määrittelee paljon vaunujen valintaa, mutta koska olen ollut niin tyytyväinen omiin vaunuihini, niin kehun niitä nyt sitten!

Mulla siis muutaman vuoden vanhat Edget (sain 300 eurolla lähes uutta vastaavat) classic rungolla ja ilmakumipyörillä.

- Koppa on vauvalle ihanan tilava. Vauva mahtui nukkumaan kopassa päiväunet noin vuoden ikäiseksi. On siis rauhallinen vauva, eikä kiipeillyt, vaan huusi radioon kun heräsi;)

No, kesällä koppa ihanan vilpoisa (pohjassa tuuletus sekä kuomussa myös) ja talvella lämmin.

- Integroitu hyönteisverkko on todella hyvä! Sitä tarvii joka päivä, oli vuodenaika mikä hyvänsä!

- Metallisella ja tukevalla tavaratelineellä kulkee kaupasta niin maidot kuin muutkin ostokset, ja vaunut tuntuu silti kevyiltä työntää.

- Vaunut kulkee isojen pyörien avulla kelillä kuin kelillä kevyesti, myös hiekkateillä ja poluilla.

- Kun lapsi kasvaa, niin kopan paikalle vaihdetaan ratasistuin, joka toiminut meillä myös täysin moitteettomasti. Tässä vielä enemmän jalkatilaa, että voisin kuvitella, että meidän tyttö nukkuu siinä päikkäreitä yli kaksivuotiaaksi. Turvavyöt on hyvät ja jalkapeite lämmin.

- Kankaat ovat kestävät ja saa hyvin pestyä.

- Työntöaisan korkeutta saa säädettyä, joten pitempi miehenikin joutuu välillä työntelemään vaunuja;)

- Sadesuoja todella hyvä, verkon kanssa sisään ei pääse pyryttämään.

Nämä vaunut siis sopivat mielestäni parhaiten sellaiselle, joka liikkuu lapsen kanssa paljon kävellen. Itse en ole yrittänyt niitä autoon tunkea, mutta tilavaan takaboxiin ne kyllä mahtuvat. Vaunujen painoissa on myös eroja.

ps. mammakerhossa tulin huomanneeksi, miten monet kantokopat jäivät todella nopeasti vauvoille pieneksi ja omani sai onnekseen nukkua mukavassa kopassaan todella pitkään:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi