Yksityinen sairaanhoito pitäisi kieltää
Vastenmielistä bisnestä. Vähän sama kuin jos poliisi tai oikeuslaitos olisi yksityistä ja kaupallista.
Kommentit (37)
Sillä ei ole mitään merkitystä. Yksityisellä ei tarvitse ravata, vaan homma hoituu ravaamattakin.
Selvisitkö lääkityksellä vai jouduttiinko tekemään kajoavia toimenpiteitä, kertoisitko.
Minä olen varautunut kaikkeen,myös niihin kajoaviin. Hienoa, että sait avun.
Hieno logiikka. Mun mielstä taas kunnalliset päiväkodit ja päivähoito-oikeus pitää lopettaa. Ja kotihoidontuki.
Kaikki tuet pois, koska me jotka emme niistä hyödy, ette tekään niitä tarvitse.
Entäs kun minulla reistailivat silmät pitkän aikaa, mutta terveyskeskuksessa olivat sitä mieltä että on vain kuivat silmät, vaikka selkeästi oli tulehdus. Myöhemmin kävin taas terveysasemalla ja sanoivat etteivät voi laittaa lähetettä silmäklinikalle, joten jouduin käymään yksityisellä. Vaikka yksityiset ovatkin kalliita, niin ainakin sinne pääsee nopeammin ja tuntuvat tietävän asioista enemmän kuin terveyskeskuslääkärit. Kävi muuten ilmi että silmässä on jokin soluhäiriö, toivottavasti ei ole vakavaa.
Hoitoa saa nopeasti, ilman lähetteitä ja välikäsiä. Suoraan erikoislääkärin luo, usein vaivan selviää kerralla, ja pieni hinta terveydestä. Osa täällä antaisi mielummin kuolla, kuin soisi yksityistä esim. syöpähoitoa. No, edestänne löydätte.
luulin että tulin aikuisten palstalle, mut täällähän on pelkkiä demaripentuja....
Itse kannatan kaikkea yksityistä sairaanhoitoa, etenkin yksityistä syöpäsairaudenhoitoa. En todellakaan ole demari enkä pentu.
Terveyskeskuksiin. Ja veron alennuksia yksityisille, ehkä osa tuloista jäisi suomeen. Eihän sitä tosiaan ole pakko "rikkaan" jäädä suomeen...
Muuten; valmistuneiden lääkärien pitäisi työskennellä lakisääteisesti esim. 10 vuotta terveyskeskuksissa ennen kuin saavat perustaa yksityisvastaanottoa/työskennellä yksityisellä. Esim. Saksassa on loistava terveydenhuolto, mutta yksityisvastaanoton perustaminen vaatii aluksi työskentelyn julkisella puolella.
Tuomareista, sosiaalityöntekijöistä, sairaanhoitajista ym on kans pulaa, kai nekin pakotetaan 10 vuodeksi pakkotyöhön. Itse asiassa voisi pakottaa kaikki muutkin ammatit. Ja tasapalkka kaikille ettei tule siellä Utsjoella riitaa
Mun mielestä ne kelakorvaukset voi hyvin poistaa. Käytän kunnallisia JA yksityistä. Molemmissa olen saanut huonoa ja hyvää hoitoa.
meitä Mehiläisessä tai Terveystalossa työskenteleviä hoitoalan ammattilaisia on tuhansia
Meiltä menisivät työpaikat.
Eikä ole meidän vika, jos työnantajamme on sotkenut veroasiansa.
Toki johonkin muualle työpaikkoja sitten tulisi ehkä lisää....
Ja hei KELA korvaa työterveyshuollosta työnantajille kyllä tosi hyvin kustannuksista.
Onhan se niin väärin, että yksityinen yritys tekee voittoa myymällä ruokaa, vaatteita, huonekaluja ja muuta välttämätöntä. Äkkiä nyt pystyyn Suomen Sosialistinen Neuvostotasvalta, jossa Isä Valtio tarjoaa kaikille iskurityöläisille tarpeittensa mukaan.
Jostain syystä suomalaisten kaipuu sosialismiin elää vahvimmin terveyspalvelujen kohdalla. Miksi?
ja yksityiset autokoulut, optikkoliikkeet ja urheilujärjestöt.