omistaako joku 300 t tai huomattavasti kalliimman asunnon?
mitä työtä teet? Mikä koulutus ja tulot??? Kiitos ihan vaan vituttaa ja siksi kysyn :) meille pankki myönsi 180t :DDDD että hyvin menee!! Jokainen valitsee polkunsa, joo...
Kommentit (34)
Tuloja on sen verran, että ihan säästöillä olen ostanut, samoin kuin 80 000 autonkin.
Velaton on huoleton.
Me ollaan 2 x DI, tulot yli 200 000 eur/vuosi, konsultointi työnä. Pk-seudulla on töitä, mutta vastaavasti asuminen on aika kallista. Miehen sisko miehineen asuu mukavasti okt:ssa pienessä maalaiskaupungissa ja osti kesämökinkin vuosia ennen meitä, vaikka tulot on kolmasosa meidän tuloista
kantakaupungista huippualueelta. Kallista on, mutta pikku hiljaa kasvatetaan asunnon kokoa :)
miehellä 4000/kk. Ei ollut ongelmia lainan saannissa, kun oli noin paljon rahaa säästössä ja mulla sellainen ammatti, ettei työnsaanti ole ongelma. Tosin otettiin laina kolme vuotta sitten, jolloin isojakin lainoja myönnettiin hyvin liberaalisti.
osa-aikainen kaupankassa ja keskikokoisen firman tj, tulot yhteensä kk n.3400.
Tosin ei otettu tota 300 000 vaan puolet siitä kun saatiin kiva asunto :)
järkkymäärä tuo 300t...en halua koskaan yli 150t asuntolainaa tai muutakaan lainaa
niin 300 000 € ei edes riitä. Ja sitten tuppukylien ihmiset pauhaavat miten tyhmää on asua vuokralla kun eivät edes tiedä asuntojen hintoja.
ensiasuntoon saisi heti satoja tuhansia....
Meillä on vielä 270k€ velkaa ja talon (itselle tehty) arvo yli 700k€. Mutta on aloitettu 60 tmk yksiöstä aikoinaan.
Ihan tavallisia toimihlöitä ollaan, netot n 7100€ nyt, yksiön ostamisen aikaan mun netto 1500mk
niin 300 000 € ei edes riitä. Ja sitten tuppukylien ihmiset pauhaavat miten tyhmää on asua vuokralla kun eivät edes tiedä asuntojen hintoja.
Asumme Hki:n keskustassa neliöitä on vajaa 80 ja asunnon hinta oli n.400 000. Ilman hyvin tienaavaa miestäni (7500€/kk), ei tämmöisiä asuntoja ostella.
Minä kandin tutkinnolla pienipalkkaisena it-alalla, kuukausipalkka noin 2500. Mies myös it-alalla, kuukausipalkka noin 4800 + bonukset. Asunnon arvo Uudellamaalla noin 300000. Lainaa on noin 180000, siinäkin on ihan tarpeeksi. Itse olemme omaisuutemme tienanneet, ei siis perintöjä tms.
kaksi vuotta sitten 1,1 milj. euroa. Itse olen ihan tavallinen keskituloinen insinööri alle 4000 euron kuukausipalkalla. Otin kuusi vuotta sitten riskin ja rakastuin suomenruotsalaiseen. Meille keskusta-asuminen on tärkeää ja nämä Helsingin asuntojen hinnat ovat todella jotain kammottavaa.
maksettiin talosta 1,5 vuotta sitten 550t€. Johtoasemissa ollaan molemmat, korkeakoulututkinnot. Asutaan Pirkanmaalla
80m2, n. 340t.
Olen yh, kaksi lasta, mutta hyvätuloinen eli tienaan vuodessa n. 80 000.
Mutta mikä nyt tulee ärsyttämään monia, niin sain tämän asunnon 30v lahjaksi vanhemmiltani. Otin itse velkaa 100 t ja vanhempani loput. Luulen, että vanhempani ovat maksaneet jo oman osuuteni ja mulla on vielä viitisen vuotta laina-aikaa jäljellä.
Auton, 45t ja matkat ja kaiken muun olen kyllä aina ostanut itse. Olen tosi onnekas ja kiitollinen.
ei mun aivot kyllä osaa noin hienoja ammatteja :DD miehellä onneksi vielä toivoa!! Emme edes katso espoosta tai Hki asuntoa!!!! Ollaan valmiita muuttamaan kauas, mutta on se ihan syvältä, että ei vaan saa isompaa lainaa, vaikka nyt maksetaan kuukaudessa 1500e vuokraa.. :) en vaan ymmärrä...
ap
Asuntomme 400 000e, suunnilleen.
Itse olen yläkoulun lehtori, mies IT-alan asiantuntija. Asumme Hgissä.
Ei yhtään lainaa, ollaan alle 4-kymppisiä. Minä isossa kv-yrityksessä assarina, mies myyntiedustaja. Palkkatuloilla voisimme vain unelmoida tästä, mutta mulla on paljon perintönä saatuja osakkeita, joista satojatuhansia osinkoja vuosittain.
Teknikko, laborantti, molemmat laborantin töissä tuotekehityksessä. Tulot 2500+3000 brutto.
Velkaa 250th.
Senttiäkään enempääei saada ja hyvä niin.
Asunnon hinnaksi arvioitu juuri n. 600 000e Tampereella. Lainaa siitä n. 150 000e.
Aika harvalla ensi talo on tuon hintainen.
Mutta sä kun pidät siitä hyvää huolta ja myyt niin saat joskus vähän voittoa ja otat lisälainaa uutta varten. Sitten sulla on 300 000 talo.
Ihan sama auton kanssa. Me otettiin 20 tonnia lainaa isoon autoon. Saadaan siitä 9 000 ja velkaa maksettu pois niin että uusi 20 000 lainaa niin voidaan ostaa 29 000 euroa maksava auto. Tai kenties pankki antaa helpommin meille lisälainaa.. :)
Näin se menee.
Olen tradenomi ja pienipalkkaista toimistotyötä teen. Mies on keskituloinen yrittäjä.