Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten puhdistan kaakeleiden välisen sauman esim. keittiössä?

Vierailija
04.11.2012 |

Olemme asuneet jonkin aikaa talossa jossa nykyiset kaakelit olivat edellinen omistaja laitattanut keittiöön. Mielestäni ne ovat oikein siistit. meillä kävi henkilö joka alkoi hakkumaan minulle että keittiön kaakelit ovat likaiset. Sanoi asian hyvin ikävästi ja vaikka mieluiten haluaisin unohtaa koko asian niin jäin miettimään.

Olen ehkä tyhmä mutta en ymmärrä mitä hän tarkoitti. Kaakeli kyllä vähintään viikottain pestään pesuaineella (esim. cif tai jokin vastaava), välillä ihan kuuraan ja välillä lähinnä rätillä pyyhin. Välillä putsaan tiskiharjalla ja aineella ihan päivittäin. Mielestäni kaakelit ovat ihan puhtaat ja kiiltävät. Ainoa jota voin ajatella että kyseinen henkilö tarkoitti on kaakeleiden väliset saumat jotka ovat joissain kohdissa lievästi tummentuneet.

Olen kokeillut CIF:iä ja kloriittia ja jotain muitakin aineita mutta en saa saumoja vaalenamaan? Olen kuurannut karhunkielellä ja tiskiharjalla saumoja mutta ei ne vaalene. Miten ne kuulu putsata? Millä aineella?

Asiallisia vastauksia pyytäisin! Haluan ihan oikeasti vastauksen miten kaakeleiden saumat puhdistetaan vaaleiksi. Kiitos!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi jeesata myös

Vierailija
2/6 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hyvä ase. Sen voi kyllästää cif:llä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää pieneen määrään kylmää vettä sen verran ruokasoodaa, että siitä tulee tahnamaista. Harjaa joko saumaharjalla tai vanhalla hammasharjalla ja huuhtele vedellä.

Vierailija
4/6 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kun on puhdistanut sauman ihan tavallisen tapaan,maalaa kynällä saumat uudestaan. saumakyniö myyvät tavalliset rautakaupat. värejäkin on ihan mukavasti.

meillä maalattiin saumat ja heti tuli siistimmän näköinen.

Vierailija
5/6 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaakelit puskusaumaan niin, ettei saumausta tarvita tai oikeastaan edes voi laittaa. Eipä tarvitse tuskailla niiden tahdojen kanssa, mitä järkeä ylipäätään on laittaa kiiltävien roiskesuojien eli kaakeleiden sekaan huokoisia ja usein vaaleita viiruja?

Joku mies varmaan keksinyt koko sauma-aineen käytän keittiössä, tai joku anorektikkonainen, joka ei koskaan ole laittanut ruokaa.

Vierailija
6/6 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseinen henkilö tarkoitti että kaakelien sävy on "likainen" suhteessa tilan muihin väreihin?Sisustusalalla tuota "likainen"sanaa käytetään usein...ei auta siinä mitkään pesuaineet vaan kaakelien vaihto tai päällemaalaus :-)