Miksi ette muuta ulkomaille, kun sinne pitää monta kertaa vuodessa päästä ?
Suomessa asuessamme kavimme perheen kanssa ehkä kerran 5 vuodessa rantalomalla ja Tallinnassa 1-2 krt vuodessa.
Muutimme sitten Keski-Eurooppaan ja matkustaminen helpottui paljon; on lyhyt Välimeren rannalle ja muuallekin.
Typerää asua Suomessa jos pitää monta kertaa vuodessa rampata ulkomaille.
Kommentit (82)
aloittajan piti vain päästä esittelemään omaa paremmuuttaan..
Me ainakin käydään eri paikoissa, että ei se jonnekin niistä muuttaminen auttaisi siinä matkustusasiassakaan mitään, eri asia on jos matkustaisi vaikka Intiaan viidesti vuodessa ja olisi fiksumpaa suoraan muuttaa sinne. Ja tärkeämpi syy on toki se, että haluamme asua Suomessa.
Aloituksessa kirjoitin ettemme juuri Suomessakaan matkustaneet ja emme täälläkään matkusta kuin 1 lyhyen autoreissun vuodessa + pakollinen Suomen loma.
Minä en haluaisi asua maassa, josta on kiire koko ajan pois.
Ai kun kiva, että kuulee olevansa hieno ja päteväkin :).
että me muut ollaan niin typeriä, ettei tajuta muuttaa pois Suomesta. Hienoksi ja päteväksi en muuten sinua sanonut.
mutta helvetin yksinkertainen luupää sinä olet.
Aloituksessa kirjoitin ettemme juuri Suomessakaan matkustaneet ja emme täälläkään matkusta kuin 1 lyhyen autoreissun vuodessa + pakollinen Suomen loma. Minä en haluaisi asua maassa, josta on kiire koko ajan pois. Ai kun kiva, että kuulee olevansa hieno ja päteväkin :).
Minä pidän Suomen toimivasta yhteiskunnasta.
Kuvitelmaa. Jos yhteiskunta on toimiva niin olettaisi, että sinne ihmiset oikein rynnistäisivät asumaan ja asukasluku olisi kymmenissä miljoonissa.
Hienosta ja pätevästä en tiedämutta helvetin yksinkertainen luupää sinä olet.
Kukahan se yksinkertainen on, joka asuu paikassa josta on päästävä pois yhtenään ?.
veikkaan kyllä vakaasti että ap asuu PORVOOSSA! Eikö? :)
etten asu Porvoossa enkä Sveitsissä, mutta Baijerin osavaltiossa Saksassa. Usein, kun sanot asuinmaasi heti, alkaa kauhea pilkkaus... Sveitsi on siitä neutraali ettei heti tule aukomista :D
siinä meni se vähäinenkin mielikuva sun glamoröösistä elämästäsi...
Saksa. =/
Menen nukkumaan.
veikkaan kyllä vakaasti että ap asuu PORVOOSSA! Eikö? :)
etten asu Porvoossa enkä Sveitsissä, mutta Baijerin osavaltiossa Saksassa. Usein, kun sanot asuinmaasi heti, alkaa kauhea pilkkaus... Sveitsi on siitä neutraali ettei heti tule aukomista :D
siinä meni se vähäinenkin mielikuva sun glamoröösistä elämästäsi...
Saksa. =/
Menen nukkumaan.
Mitäpä glamouria Suomi herättää; routaa, räntää, perkeesti lunta ja -30 astetta.... huoh, kuulostaa yhtä elävältä kuin puukanto erämaassa.
siinä meni se vähäinenkin mielikuva sun glamoröösistä elämästäsi... Saksa. =/ Menen nukkumaan.
Mitäpä glamouria Suomi herättää; routaa, räntää, perkeesti lunta ja -30 astetta.... huoh, kuulostaa yhtä elävältä kuin puukanto erämaassa.
mutta kerrottakoon nyt että olen asunut kolmessa eri euroopan maassa vuosien ajan ja silti halusin palata suomeen. Pidän täällä olemisesta eniten ja haluan asua täällä. Reissaan muualla jos/kun mieli tekee, mutten missään nimessä tällä hetkellä edes harkitse muuttoa muualle. Koita nyt vaan kestää se.
[Yes, but we like it! :)
Pakkohan sitä on :D
kun noin kovin pitää yrittää vakuutella oman valintansa paremmuutta. Oikeasti, meille on ihan se ja sama missä sinä asut, samoin sinulle pitäisi olla ihan sama missä me asumme (ja reissaamme).
Ihmettelin sitä, että ihmisten pitää matkustaa koko ajan jonnekin jos asuvat mielestään hyvässä paikassa ja niitä jaksetaan myös joka paikassa mm. fb:ssä hehkuttaa.
Matkustakaa niin paljon kuin haluatte, mutta helvetin vaivalloista tuollainen näyttää olevan ja asuinmaakin vähän huono jos sieltä pitää pois päästä usein.
Sinulle on useampi ihminen tässä ketjussa yrittänyt vääntää rautalangasta muttei näytä ymmärrys riittävän. Ja btw, kukaan muu kuin sinä ei ole puhunut mistään "pakolla pois pääsemisestä". Lomailu ja "pois pääseminen" kun on ihan eri asioita (itse et ilmeisesti siis käy lomalla muualla tai sinullakin olisi siis sama pakko päästä maastasi pois?). Jos joku haluaa suomesta pois, niin mikäänhän ei sitä estä, sen kun lähtee.
mutta kerrottakoon nyt että olen asunut kolmessa eri euroopan maassa vuosien ajan ja silti halusin palata suomeen.
Jos vuosien ajan asuu ulkomailla niin suurin osa ei tule takaisin jos ei ole pakko mm. perhesyistä tai yksinkertaisesti tulee kenkää töistä. Tai ikäväkin voi tulla suomalaista perunamuusia ja äiskän lihapullia.
Sinulle on useampi ihminen tässä ketjussa yrittänyt vääntää rautalangasta muttei näytä ymmärrys riittävän. Ja btw, kukaan muu kuin sinä ei ole puhunut mistään "pakolla pois pääsemisestä". Lomailu ja "pois pääseminen" kun on ihan eri asioita (itse et ilmeisesti siis käy lomalla muualla tai sinullakin olisi siis sama pakko päästä maastasi pois?). Jos joku haluaa suomesta pois, niin mikäänhän ei sitä estä, sen kun lähtee.
Suomessahan iso osa huokailee, kun pääsisi etelään ja jos suomalainen voittaisi lotossa niin valtaosan toive on "nähdä maailmaa" tai muuttaa ulkomaille.
Ei juu, kukaan halua, eihän...
Jos vuosien ajan asuu ulkomailla niin suurin osa ei tule takaisin jos ei ole pakko mm. perhesyistä tai yksinkertaisesti tulee kenkää töistä. Tai ikäväkin voi tulla suomalaista perunamuusia ja äiskän lihapullia.
Jos "suurin osa" ei halua tulla takaisin, niin eihän tuokaan kirjoittaja ole voinut haluta tulla. Itse en ole asunut ulkomailla, mutta tunnen muutaman vuoden sisällä takaisin Suomeen muuttaneen. Yksi halusi tulla tänne, ennen kuin vauva syntyy, toinen oli asunut 15 vuotta Afrikassa eikä vain jaksanut enää. ;) Kolmas meni vastikään naimisiin ja tulivat miehen kanssa kokeilemaan, millaista olisi elää Suomessa.
että mua hävettää että ap:n kaltainen umpijuntti ihminen edustaa suomalaisia ulkomailla.
Oletko sä umpikännissä vai muuten vaan noin käsittämättömän typerä???
Suomessahan iso osa huokailee, kun pääsisi etelään ja jos suomalainen voittaisi lotossa niin valtaosan toive on "nähdä maailmaa" tai muuttaa ulkomaille. Ei juu, kukaan halua, eihän...
Aloituksessa kirjoitin ettemme juuri Suomessakaan matkustaneet ja emme täälläkään matkusta kuin 1 lyhyen autoreissun vuodessa + pakollinen Suomen loma.
Minä en haluaisi asua maassa, josta on kiire koko ajan pois.
Ai kun kiva, että kuulee olevansa hieno ja päteväkin :).