Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ette muuta ulkomaille, kun sinne pitää monta kertaa vuodessa päästä ?

Vierailija
04.11.2012 |

Suomessa asuessamme kavimme perheen kanssa ehkä kerran 5 vuodessa rantalomalla ja Tallinnassa 1-2 krt vuodessa.

Muutimme sitten Keski-Eurooppaan ja matkustaminen helpottui paljon; on lyhyt Välimeren rannalle ja muuallekin.

Typerää asua Suomessa jos pitää monta kertaa vuodessa rampata ulkomaille.

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se eri asia asua kuin lomailla. En minä halua asua enää ulkomailla vaikka lomilla käynkin.

Been there, done that.

Vierailija
2/82 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se eri asia asua kuin lomailla. En minä halua asua enää ulkomailla vaikka lomilla käynkin.

Been there, done that.

Joka paikkaan on lyhyempi ja paljon halvempi.

En voisi kuvitellakaan matkustavani Suomeen jos en olisi sieltä kotoisin tai sukulaisia, ystäviäni olisi siellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asunutkin: -90 -luvun laman jätin muiden maksettavaksi ja häivyin.

Nyt olen täällä taas ja odottelen että lapset lentävät pesästä. Sen jälkeen en tänne enää veroja maksele! :)

Vierailija
4/82 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on varaa matkustaa, eikä se lento välimeren rannalle vie kuin nelisen tuntia. Kaukokohteisiinhan menee aikaa euroopasta aina. En minä halua asua muualla.

Vierailija
5/82 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on varaa matkustaa, eikä se lento välimeren rannalle vie kuin nelisen tuntia. Kaukokohteisiinhan menee aikaa euroopasta aina. En minä halua asua muualla.

Täällä on usein hyvä sää eikä tarvitse vauvautua istumaan lentokoneissa tunteja ja oppii kieliäkin mainiosti.

Vierailija
6/82 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi saan valita asuinpaikkani itse samoin kuin lomakohteetkin.

Vierailija
7/82 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä jotka ovat vielä niin tohkeissaan "ulkomailla" asumisestaan. On se vaan niin hienoa... :)

Vierailija
8/82 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi saan valita asuinpaikkani itse samoin kuin lomakohteetkin.

Ihmetyttää vain se jatkuva ramppaus ulkomaille ja jotkut pitää sitä vielä kuulemma jotenkin hienona juttuna.

Vierailija
9/82 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä jotka ovat vielä niin tohkeissaan "ulkomailla" asumisestaan. On se vaan niin hienoa... :)

Vierailija
10/82 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ihmeessä en voisi asua Suomessa ja reissata lomilla ulkomaille?

Reissaamme vuosittain useamman reissun, keski-Euroopassa asuessani reissasin paljon harvemmin.

Ulkomaille muutto tässä vaiheessa tuntuu kaukaiselta, elämä on täällä. Ja reissaamme edelleen ne reissut, lentoaikaan tulee muutama tunti enemmän kuin mitä se olisi esim. keski-euroopasta käsin, so what?

Vierailija
11/82 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahtisin matkoille korkeintaan Ruotsiin.

Vierailija
12/82 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Logiikallasi se olisi sulle luonteva vaihtoehto.

Meillä muuten matkustaminen lisääntyi eikä kyllä helpottunut sitten yhtään Suomesta pois muutettuamme. Nyt pitää tehdä kaiken muun matkustelun (joka on onneksi vapaaehtoista eli mukavaa) pakolla sukuloimismatkat Suomeen.

Vierailija
13/82 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissaamme vuosittain useamman reissun, keski-Euroopassa asuessani reissasin paljon harvemmin.

Ulkomaille muutto tässä vaiheessa tuntuu kaukaiselta, elämä on täällä. Ja reissaamme edelleen ne reissut, lentoaikaan tulee muutama tunti enemmän kuin mitä se olisi esim. keski-euroopasta käsin, so what?

Usein nämä urpot ylistää miten Suomi on maailman paras maa, mutta jatkuvasti pitäisi päästä jonnekin matkalle. Ei mm. täällä Sveitsissä pidäpäästä minnekään esim. lapsemme tykkäävät vaikka mennä uimaan jonnekin.

Ihan vaan ihmetyttää...

Vierailija
14/82 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ihmeessä en voisi asua Suomessa ja reissata lomilla ulkomaille? Reissaamme vuosittain useamman reissun, keski-Euroopassa asuessani reissasin paljon harvemmin. Ulkomaille muutto tässä vaiheessa tuntuu kaukaiselta, elämä on täällä. Ja reissaamme edelleen ne reissut, lentoaikaan tulee muutama tunti enemmän kuin mitä se olisi esim. keski-euroopasta käsin, so what?

Usein nämä urpot ylistää miten Suomi on maailman paras maa, mutta jatkuvasti pitäisi päästä jonnekin matkalle. Ei mm. täällä Sveitsissä pidäpäästä minnekään esim. lapsemme tykkäävät vaikka mennä uimaan jonnekin. Ihan vaan ihmetyttää...

Me tykkäämme asua suomessa, emme muualla! Me voimme lomailla muualla, koska on ihan eri asia käydä lomalla kuin asua siinä lomakohteessa. Juuris tulin kanarialta mutten suin surminkaan haluaisi asua siellä!

Vierailija
15/82 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lomamatkat ovat vaihtunet sukulaisvierailuihin suomeen.

Tottakai lasten pitää tavata mummojaan ja tutustua esim. marjanpoimintaan, todellisuus vaan on se että meillä aikuisilla on rajattu määrä lomapäiviä.

Hotelliloma ulkomailla olisi ihana asia vaikka asummekin maassa, jonne monet Suomalaiset tulevat lomalle auringosta, ruoasta ja kulttuurista nauttimaan.

haluaisin myös lomailla ihan lomailemalla, mutta tunnen syyllisyyttä jos ne harvat lomapäivät menevät muualla kuin Suomenvisiiteillä.

Ja "ulkomailla" asuminen ja lomaileminen ovat ihan eri asioita. Espanjan aurinkorannikolla asuvan pitää käydä töissä, kantaa kassit kotiin supermarketista, siivota vessa, imuroida... lomailija samassa paikassa saa keskittyä rentoutumiseen.

Vierailija
16/82 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tykkäämme asua suomessa, emme muualla! Me voimme lomailla muualla, koska on ihan eri asia käydä lomalla kuin asua siinä lomakohteessa. Juuris tulin kanarialta mutten suin surminkaan haluaisi asua siellä!

Olet valinnut aika surkean paikan asua jos sieltä pitää päästä koko ajan pois. Lomaillahan voi vaikka 20 km:n päässä

Vierailija
17/82 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittajan piti vain päästä esittelemään omaa paremmuuttaan..

Me ainakin käydään eri paikoissa, että ei se jonnekin niistä muuttaminen auttaisi siinä matkustusasiassakaan mitään, eri asia on jos matkustaisi vaikka Intiaan viidesti vuodessa ja olisi fiksumpaa suoraan muuttaa sinne. Ja tärkeämpi syy on toki se, että haluamme asua Suomessa.

Vierailija
18/82 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet valinnut aika surkean paikan asua jos sieltä pitää päästä koko ajan pois. Lomaillahan voi vaikka 20 km:n päässä

sinä neropatti oletat ettemme me lomaile myös suomessa?

Kyllä me reissaamme myös suomessa, mutta koska olemme molemmat miehen kanssa yrittäjiä, on helpointa irtautua työasioista ja arjesta kokonaan kun vaihtaa täysin toiseen ympäristöön.

Ziisus että täällä on yksinkertaista sakkia.

Vierailija
19/82 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein nämä urpot ylistää miten Suomi on maailman paras maa, mutta jatkuvasti pitäisi päästä jonnekin matkalle. Ei mm. täällä Sveitsissä pidäpäästä minnekään esim. lapsemme tykkäävät vaikka mennä uimaan jonnekin.

Ihan vaan ihmetyttää...

osa ihmisistä pitää matkustamisesta, osa ei.

Ja ihan vinkiksi, osa sveitsiläisistä matkustaa, osa ei. Sveitsiläiseen mentaliteettiin tosin kuuluu tietty isänmaallisuus ja sveitsiläiset lomailevat siksi kotimaassaan - tosin aika iso osa lomailee myös naapurimaissa, koska lomailu rajan takana on halvempaa.

terveisin eräs aiemmin sveitsissä vuosia asunut (ja ei, en halua asua ulkomailla, haluan asua suomessa ja _lomailla_ välillä alpeilla, välimeren rannalla. En halua asua alpeilla enkä välimeren rannalla.)

Vierailija
20/82 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi pidän Suomen kauniista luonnosta ja rauhasta.

Suomi on kotimaani, mutta inhoan talvea. On aika luonnollista asua suurin osa ajasta maassa mitä pitää hyvänä maana muuten, ja sitten matkustaa pari kertaa vuodessa ulkomaille muutamaksi viikoksi hakemaan sitä AURINKOA ja takuu lämpöä mitä ei aina kesälläkään Suomessa ole.

Ihmisillä on tapana ns. "ulkoistaa" muitakin asioista, jotka voisi "tehdä itsekin": esim. harva opiskelee kampaajaksi oppiakseen laittamaan itse hiuksensa, vaan käy kampaamossa. Jos joku tarvitsee limusiini kuljetuksen kirkosta juhlapaikalle, harva ostaa autoa omaksi vaan vuokraa.

Jos minä koen että tarvitsen vuodessa 5-6 viikkoa auringossa makaamista, niin en minä tuon takia muuta asumaan ulkomaille, koska muut tarpeeni pitävät minut Suomessa lopun aikaa vuodesta, mm. se että haluan nähdä sukua ja ystäviä viikottain, en kerran pari vuodessa jne. Moni asia painaa vaakakupissa, ja ideaali tilanne on se, että saa kaikki tärkeät asiat balanssiin keskenään.