Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä kuritan lapsiani väkivallan avulla

Vierailija
03.11.2012 |

Kun olin itse pieni ja nuori isäni antoi äidin kanssa oikein kunnolla vihtaa persuksille. Jos en tehnyt pyydettyjä asioita tai jos tein asiat väärin. Aina sama homma > piiskaa, lyöntiä, kuumaa vettä reisille.

Kun sain ensimmäisen lapseni ajattelin, etten kohtelisi häntä kuten minua kohdeltiin. Aluksi, siis noin kolme ensimmäistä ikävuotta meni hyvin. Lapsi käyttäytyi oikein mallikkaasti. Sitten hänellä "napsahti" joku päässä ja hän esimerkiksi löi äitiä (minua) kovastikin ja puri niin, että veri lensi. Yksi päivä sitten tein sen, läpsäisin mukulaa poskelle ja samantien loppui. Ei parkua, ei sanoja. Tiesi mitä tarkoitin ja meni omaan huoneeseensa kuin alistettu rakki. Ja siellä pysyikin, kunnes hain hänet ruokittavaksi.

Nyt ensimmäinen lapseni on 14 vuotias ja edelleen tottelee, kuin olisi armeijassa. Ei kiukuttele tai mitään. Joskus, kun hän hiukankin ärsyttää niin tietää kyllä, että nyrkki heilahtaa.

Toisen lapsen kanssa olen käyttänyt samoja kasvatusmetodeja, hiukan vakavampana, ehkä. Hän on ollut pienestä pitäen riiviö. Ei syö, ei juo, ei tee sitä, ei tee tätä. Sitten, jos ei tee niin on lähellä, ettei pää kolahda kivitakkaan. Ruhjeita jos sattuu tulemaan, niin ei kukaan edes ihmettele. Riekkuu metsällä minkä kerkiää (vitsa-aineksia keräämässä). Ja siellä on liukkaita kallioita yms. kivikkoja.

Onneksi asumme kaukana asutuksesta. Ei haittaa, vaikka lapset joutuisivat menemään talvella rypemään lumeen alasti, kun ei ole naapureita lähellä tms.

Olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että lapsia PITÄÄ kurittaa fyysisesti. Miten he sitten tulevat pärjäämään elämässä? Joka puolella on väkivaltaa, enemmän tai vähemmän. Kun he kotoa asti ovat oppineet, ettei kaikille kannata tai edes tarvitse ryttyillä niin eivät he sitä sitten teekään.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitit hyvän provon!

Aika moni ottaa kirjoituksesi todesta, odotetaan vaan...

Vierailija
2/13 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet opettanut lapsille maailmasta seuraavan läksyn: Jos olet isompi, saat käyttää väkivaltaa saadaksesi toisen tekemään mitä haluat.

Jossakin päin maailmaa ajateltaisiin, että siinä kasvatetaan koiria: tottelevaisia, eivät kyseenalaista. Sinä ajattelet, että sinun käsityksesi ovat oikeita. Ainoita oikeita varmaankin. Jos niiden mukaan ei eletä, väkivalta astuu peliin.

Joskus lapsesi ovat sinua isompia. Jos he noudattavat opetustasi kunnolla, he tekevät sinulle lopulta saman: isompi saa laittaa toisen tekemään mitä isompi haluaa, vaikka nyrkillä uhkaamalla.

Älä ala silloin valittaa, äläkä hae silloin poliisin apua. Kestä se samalla tavalla kuin lapsesi joutuivat kestämään sinua, kun kukaan ei heitä auttanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitit hyvän provon!

Aika moni ottaa kirjoituksesi todesta, odotetaan vaan...

Provo tai ei: Valitettavasti tuollaisia kasvattajia on. Esim. omat vanhempani.

Vierailija
4/13 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vain, että miksi. Lapsilla ei ole mitään puutteita. Ruokaa on, lämpimiä vaatteita. Rakkauttakin saavat. Rajathan ovat rakkautta ja vanhempia pitää kunnioittaa.

Vierailija
5/13 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en kestänyt sitä enää 13 vuotiaana joten menin kertomaan sossuille ja ONNEKSI pääsin parempaan perheeseen!

Vierailija
6/13 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ylläpidolle ilmoitetaan tällaisesta? Jos joku tietää, niin ilmoittakaa. Lastensuojeluasia. Hirviö vanhempi tämä on.

Vierailija
7/13 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä viestin alla on nappi "ilmoita asiattomasta viestistä" että siitä vaan klikkaat niin asia etenee.

Vierailija
8/13 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset välit sinulla ap on vanhempiisi nykyisin?

Nykyään välit vanhempiini ovat hyvinkin lämpimät. Emme näe kovin usein (noin 3-5 krt. kuukaudessa), mutta soittavat minulle/lapsenlapsille päivittäin. Enää en ole katkera heille, koska tiedän, että he tekivät oikein. Olen uskalias, mutta tarvittaessa alistuva Suomen kansalainen.

Vierailija
9/13 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt väkivaltaa lapseeni. Mieli kyllä tekisi; muksu lyö muita hoidossa ja puree jne. Lääkärit puhuvat aistiongelmista. Raivo, joka valtaa minut, kun saan tietää että taas on lyöty muita, on sietämätön. Joku päivä päässäni varmaan napsahtaa ja paiskon lasta päin seiniä ihan opetusmielessä. Saapahan maistaa omaa lääkettään, saatana...kaikki vaan lässyttävät. Kivat niille, jotka sitä lyömistä joutuvat sietämään!

Vierailija
10/13 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keino sulla on fyysinen väkivalta lapsiasi kohtaan, että he käyttäytyvät hyvin. Olet itse alistettu väkivaltaan lapsena ja siksi hyväksytr sen. Kuinka helvetissä voit sanoa, että vanhempasi tekivät oikein kurittaessaan sinua?

Paha, helvetin paha sulla täytyy sisimmässäsi olla, et todellakaan ole tasapainoinen, aidosti onnellinen ihminen vaikka mitä feikkinaamaa muille näyttäisit.

Yksinkö sä saatana niitä siellä pahoinpitelet vai osallistuuko mieskin?

Vierailija
11/13 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijakkaa!!!

Vierailija
12/13 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keino sulla on fyysinen väkivalta lapsiasi kohtaan, että he käyttäytyvät hyvin. Olet itse alistettu väkivaltaan lapsena ja siksi hyväksytr sen. Kuinka helvetissä voit sanoa, että vanhempasi tekivät oikein kurittaessaan sinua?

Paha, helvetin paha sulla täytyy sisimmässäsi olla, et todellakaan ole tasapainoinen, aidosti onnellinen ihminen vaikka mitä feikkinaamaa muille näyttäisit.

Yksinkö sä saatana niitä siellä pahoinpitelet vai osallistuuko mieskin?

Yleensä yksin. Mies on töissä ja/tai työmatkoilla. Mutta jos kotona ollessaan huomaa epäkunnioittavaa käytöstä minua, häntä tai sisarusta kohtaan antaa hän opetuksen.

Vierailija
13/13 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset välit sinulla ap on vanhempiisi nykyisin?

Nykyään välit vanhempiini ovat hyvinkin lämpimät. Emme näe kovin usein (noin 3-5 krt. kuukaudessa), mutta soittavat minulle/lapsenlapsille päivittäin. Enää en ole katkera heille, koska tiedän, että he tekivät oikein. Olen uskalias, mutta tarvittaessa alistuva Suomen kansalainen.

Ei ole mitään takeita, että lapsesi kokisivat asiat samalla lailla kuin sinä omien vanhempiesi toiminnan (oikeutettuna).

Oletko ajatellut ottaa yhteyttä jonnekin, jossa voisit puhua väkivaltaisuudestasi?

http://naistenvirta.nettisivu.org/tietoiskuja/aggressiivinen-nainen/

Maria-Akatemian Demeter-toiminta tarjoaa apua naisille, jotka käyttävät tai pelkäävät käyttävänsä väkivaltaa. Maria Akatemia (ent. Maria-Instituutti) on matalan kynnyksen auttajataho, jonka Demeter-työn toimintamuotoja ovat puhelinpäivystys, yksilökeskustelut ja vertaisryhmätoiminta. Palvelut ovat asiakkaille maksuttomia ja täysin luottamuksellisia.

Puhelinpäivystys – Avoin linja puh. 09-7562 2260

Puhelimeen on normaali puhelumaksu.

Päivystysajat: tiistai ja torstai klo 16-18 sekä perjantai 12-14