Parhaaksi totemasi TERVEYSSIDE?
Ongelmani ovat hyvin hyvin runsaat kuukautiset!
Joudun käyttämään päivisin sekä tamponia (tampaxin super), ja myös sidettä (libressen yöside!), ja silti usein tulee ohivuotoja!
Mikä side on OIKEASTI pitävä? Tarvitsen apua kipeästi. Myös muita menkkasuojia saa suositella!
Kommentit (31)
Pälleillä on vikaa luetun ymmärtämisessä, kun kysytään
terveyssidettä ja vastaus on kuukuppi.Always on hautovaa muovia. Libresse paras. Halpisten muotoilu on kakka.
ap sanoo myös: "Myös muita menkkasuojia saa suositella! "
runsaat kuukautiset. Siteistä minusta Always on runsaiden kuukautisten aikana parempi kuin Libresse. Libresse on kyllä jotenkin miellyttävämmän tuntuinen niinä päivinä, kun vuoto on niukempaa.
olikohan se cipralex tai sinnepäin, auttaa vähän
Always on hautovaa muovia. Libresse paras. Halpisten muotoilu on kakka.
Olkoon miten hautovaa vaan, kunhan pitää sen runsaan vuodon. Libressellä tuli aina ohivuotoja.
ja kestositeet. Kestoside ei hiosta helteelläkään niin kuin muoviset siteet. Ja kuukuppihan vastaa tamponia siinä mielessä, että voi uida jne. Kestositeitä voi ommella itsekin, tulee halvaksi. Kun mulle laitettiin kuparikierukka, ensimmäiset kuukautiset oli tosi runsaat. Silloin pidin kestosidettä kuukupin lisäksi. Sittemmin kuukautiset tasoittuivat ja nyt pärjään ilman tuplavarmistusta.
Jos kuukautiset on älyttömän runsaat, niin kantsii käydä lääkärissä juttelemassa niistä. Johan tosi runsaat kuukautiset rajoittaa elämää.
Minulla oli todella runsaat kuukautiset. Sellaiset, että ne haittasivat työpäivän läpi selviytymistä. Pelkäsin niiden alkamista etukäteen ja yritin suunnitella työpäivät niin, että pärjään. Vuosin kuin Niagara ja yöllä lakanat meni aina vereen, mulla oli kaiken maailman tuplaside- ja pyyhevirityksiä ja herätyskello herättämässä vessaan kahdesti yön aikana. Lisäksi menkat kestivät 8-10 päivää, josta viisi ekaa päivää tuota hirviövuotoa ja loput tavallista vuotoa.
Itse pärjäsin parhaiten niin, että laitoin kaksi Libressen paksua yösidettä limittäin, toinen eteen ja toinen osittain sen päälle taakse, ja niiden kanssa pidin OB:n supertamponia. Sillä tavalla vaihtoväli oli kaksi tuntia.
Hormonikierukan otettuani melkein ekan vuoden ajan tiputteli lähes joka päivä, ja tuli menkat, vähäisemmät kyllä kuin ennen kierukkaa. Mutta nyt kun kierukka on ollut 1,5 vuotta, ei ole enää tiputtelua ja kaameat kuukautiset on muuttuneet aivan ihaniksi! 5-6 päivää vuotoa, ei YHTÄÄN runsaan vuodon päivää! Pärjään normaalikokoisilla siteillä eikä yöllä tarvitse nousta kertaakaan ylös valuttelemaan verta pönttöön. Hormonikierukka on hurjasti parantanut elämänlaatuani!
niin kuka hullu nyt haluaisi jotain hemmetin kestositeitä ja veripyykkiä??
saat sympatiat osakseni! Kamala tappajavuoto, sen minäkin olen kokenut, mutta en aivan noin suuressa mittakaavassa kuin sinä.Onnittelut myös sitkeästä odotuksesta, olisin jo luovuttanut noiden 1.5 vuoden aikan, mutta onneksi sait palkintosi :)
aikaisemmin, enkä välttämättä tarvitsisi enää sidettä varmistukseksi. Käytän kuitenkin sidettä vanhasta tottumuksesta.
Tamponina käytän eka päivinä ja 2 öisin OB:n vihreää sellaista. Varmistuksena öisin Pirkan yösiteitä. Päivisin Pirkan ohutta yösidettä. En tiedä onko side niin kovin hyvä, mutta alapäätä ei käytön jälkeen ainakaan ala kutista.
diva cup kuukautiskuppi. joskus satunnaisesti käytän kestositeitä tai pikkuhousunsuojaa. kerran oli pakko pitää sidettä työpäivä, ihan hirveä olo ja nivusia kutitti.
terveyssidettä ja vastaus on kuukuppi.
Always on hautovaa muovia. Libresse paras. Halpisten muotoilu on kakka.