Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaat keinot kutinan lievitykseen?

Vierailija
03.11.2012 |

Atooppinen ihoni on taas kamalassa kunnossa, kun lämmityskausi alkoi. Ihottumaa joka puolella vartaloa. Kutina on kamala, ja varsinkin öisin raavin sitten unissani, mikä pahentaa tietysti tilannetta paljon.

Päivälläkin kutittaa, ja joskus sorrun raapimaan tai suihkuttamaan ihoa oikein kuumalla vedellä. Se helpottaa, mutta kuivattaa ihoa entisestään, eli varsinainen noidankehä. Olen laittanut kortisonia, ja äsken hieroin perusvoidetta paksulti niin, että se imeytyi ihoon täysin, helpotti vähän. Mutta illemmalla alkaa taas kutittaa.

Mitä te muut teette kutinalle? Onko hyviä kotikonsteja sitä lievittämään?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terv keskukseen ja sieltä saat lähetteen iho-ja allergiasairaalaan. Multa löytyi esim paljon kosketusallergioita eri aineille. En tiennyt että sellaisia onkaan.

Vierailija
22/23 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jätin pois maidon ja vehnän/gluteenin ja ihottumat katosivat. Vaikeaa miettiä alkuun syömisiä, mutta kunnon suunnittelulla onnistuu, onneksi kaura sopii. Ihanaa kun voi käyttää mitä voidetta vaan eikä enää tartte tapella ihottumien kanssa. Toivottavasti edes joku saa tästä vinkistä avun :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastanut atooppista ihottumaa yli 30 vuotta, en ole allerginen muuta kuin nikkelille. Iho on todella huonossa kunnossa ja kutina on sietämätöntä. Kortisonit eivät enää tehoa, perusvoide kutittaa , ainut mitä voin käyttää on LIdl:n herkän ihon  hajustamattomat voiteet. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi