Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menkkakivut alkoi ovulaation jälkeen?

01.12.2005 |

Eli oletettu ovis oli kp 18, pari päivää sen jälkeen alkoi kivut alaselässä ja alamahassa vihlonnat. Nyt menossa kp 27 ja rinnat on kipeet ollu pari päivää. Tää on vähän pelottava tunne... Toisaalta, voisko olla raskausoireita? Flunssan tunnetta on myös aamuisin. Nämä oman navan tutkiskelut on teille muille tietysti ihan sama mutta haluaisin tietää että onko jollakin ollu samanlaista ja mistä se johtui? Menkat pitäis alkaa vasta 10 päivä päästä, tosin aiemmin oli kierron pituus 27-32... Ei näistä ota selvää!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhruttelua torstaista sunnuntaihin ja sit maanantaina alko menkat jotka kesti 3 päivää. En tiiä mitä mokomat välivuodot olivat. Päätin kans testata viikonloppuna ja negahan se oli. Menkat oli siis normaalista poikkeavat, yleensä kestää yli viikon mut nyt noin lyhyet. Tuhrua en laskenu vuodoksi, vai olisko pitäny? Vai kannattaisko peräti uusia r-testi? Ajattelin tämän kierron ottaa vähän rennommin ja olla ajattelematta koko vauva-juttuja. En edes tiedä kp enkä aio niitä laskea. Eikös sekin oo joillain toiminu?

Vierailija
2/12 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olin viimeksi ihan varma, että olisin ollut raskaana. Hiukan ennen menkkojen alkamispäivää alkoi kuukautismaiset oireet, palelu, rintojenarkuus ja vatsakin oli sekaisin. Mulla ei ennen oo ollut mitään oireita ennen menkkoja, joten aattelin et nyt ois tärpännyt, mut niin ne menkat vaan taas alkoivat. Voiskohan se tosiaan olla, että hedelmöittyminen ois tapahtunut, mutta ei oo edennyt sen pidemmälle? Itsekin on tullut mietittyä kaikenlaisia teorioita, kun niin kummilta tuntuivat nuo oireet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten oli turha toive, mites teillä muilla?

Vierailija
4/12 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä ei osaa sanoa mitään suuntaan tai toiseen (huomenna vasta viikko ovulaatiosta). Samat jomotukset jatkuu + rinnat on lievästi arat. Viime kierrossa mulla kävi niin, että em. tuntemukset hävisivät 10 päivää ovulaation jälkeen ja siitä tiesinkin odottaa kuukautisia (tilalle tuli toisenlaiset menkkaoireet, vaikea kuvailla!). Epäilen, että jos nyt tapahtuu sama muutos, tiedän ettei tärppiä ole ainakaan käynyt. Ja ainahan voi olla, että hedelmöittymistä ei ole tapahtunut, vaan oireet on normaaleja luteaalivaiheeseen kuuluvia.

Vierailija
5/12 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lisään tuoreimmat kuulumiset. Plussasin nimittäin vkl:na, joten ainakin minun kohdallani varhain alkaneet alavatsajomottelut tiesivät raskautumista. Taustalla on kylläkin keskenmeno, joten en uskalla vielä kauheasti iloita, varsinkin kun menossa on vasta kp27/28.

Näin homma on edennyt

kp14 ovulaatio

kp16 masukivut alkoivat (ei tunnu välttämättä ihan päivittäin)

kp21 rinnat kipeytyivät

kp23 toispuoleista jomotusta munasarjassa/nivusessa tai siellä päin

kp24 viluisuus, entistä kipeämmät rinnat

kp25 haamujen haamu

kp27 oireet jatkuu + vahvempi haamu

Miten teille muille kävi?

Vierailija
6/12 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan sama juttu! Toissapäivänä oli ovulaatio ja tänään on jomotellut menkkamaiseen tyyliin alavatsaa. Pari viikkoa pitäisi jaksaa odotella, jotta tietää mistä on kyse. Kerrohan, kun tiedät tahollasi :)

Vierailija
7/12 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

epärohkaisevaa kyllä, mutta mulla on aina menkkakivut pian ovulaation jälkeen.

toivotaan parasta!

Vierailija
8/12 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 4pv oletetun oviksen jälkeen alkoi menkka kipua muistuttava vihlonta kohdussa ja munasarjoissa. Aika ajoin vihloo vieläkin. Limaista vuotoakin tuli noin viikko oviksen jälkeen mitä ei ole tapahtunut normaalisti. Seuraaviin menkkoihin on aikaa 4pv ja tänään vihloikin enemmälti. Rinnat ovat arat olleet mutta rinnat ovat minulla yleensäkin viikko ennen menkkoja kipeät mutta tuota vihlontaa ei ole ollut sitten edellisten raskauksien. Muuten ei ole oireita ainoastaan tuo ihmeellinen vuoto ja sitten nuo ihme vihlonnat ja kuukautisia muistuttavat tuntemukset usealta päivältä ovat ihmetyttäneet. Yleensä minulla ei ole menkka kipuja kuin vasta vuodon jo alettua.

Saas nähdä mitä tämä oikein on :)

Vierailija
9/12 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mulla ainakin noi on ollu tyypillisiä raskauden oireita. Lisää vielä ruoansulatukseen liittyvät mahakivut sekä perusluonteesta poikkeavat raivarit, niin siinä se on. Joskin kaikki oireet voi tulla vaikka sitten viikon päästä alkaiskin kuukautiset, eli plus miinus nolla. (huoh) Malttia, emot, malttia.

(äh, uskallanko sanoa) (jos tän kerran)

Lapset hiipivät syliin, kun äidin ajatukset ovat toisaalla...

Vierailija
10/12 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen olikin kp 28. Illalla tuli semmosta ruskeeta tuhrua pikkuhousunsuojan verran, kirkasta verta ei ollu. Muutama viime kierto on menny kp 39 asti, sitä ennen tosiaan se 28-32. Tosin mielessäni olen jo päättäny että raskaana olen. Jokohan sitä vois testata vai piinaillaanko vielä?

Vierailija
11/12 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olin kans päättäny et raskaana olen... mutta tuhrupäivää

(kp 27 / 26-28) seurasi päivä, jolloin verta alkoi tulla oikein rytinällä! Joten ei tullut tulosta vieläkään. Eli odottele vielä rauhassa, pettymys voi tulla sullekin (toivottavasti ei)..

Vierailija
12/12 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausoireet alkaa vasta joskus viikolla 5.

Mullakin oli tässä kierrossa kummia oireita, mutta enpä vaan kumminkaan ollu raskaana (vaikka toivo jo heräsi). Gyneni joka on myös synnytyslääkäri, sanoi, että vain n. joka kolmas hedelmöittyminen johtaa raskauteen. Joten päättelin (huom! siis itse, ihan omaa päätelmää, saattaa olla ihan huuhaata..) että voisi olla kyse siitä, että hedelmöitys on tapahtunut ja hormonitoiminta muuttuu, mut sitten raskaus ei alakaan ja ennen pitkää menkat tulee, ehkä vähän myöhässä. En tosiaan tiedä voiko näin olla oikeesti...