G: Ruoka/eines tms, jota et ole ikinä syönyt
Et edes maistanut. Miksi?
Itse en ole pystynyt juomaan piimää, koska haisee jo niin kamalalta. Toinen on silli; myös hajuan takia jäänyt maistamatta. Kolmantena graavilohi, näyttää niin yököttävältä.
Kommentit (19)
Graavilohi, silli, verimakkara. Ensimmäiset sen koostumuksensa takia, olen niin monet juhannukset ja joulut katsellut kun muut niitä narskuttaa ja jälkimmäisessä on verta - nuff said. Mulla on joku hatara muisto että joskus lapsena maistoin verilettua, ei koskaan enää... Haju jo tyrmää.
Siskonmakkarakeittoa piti koulussa maistaa, en ole varma onnistuinko välttämään sen makkaran, voin vain toivoa niin, ja hyvä etten itkua vääntänyt. Ei tulisi mieleenkään sitä paskaa kenellekään syöttää.
Ai joo ja simpukoita en kykene syömään, lautaselle jäisivät myös etanat, sammakot ja hyönteiset plus kaikki sisälmykset. Tulee oksennus.
Haluaisin maistaa, mutta en ole saanut ikinä tilaisuutta.
Tosin myönnän kyllä että kunnollinen sushi on aivan eri luokkaa tusinatavaran kanssa, mutta silti.
sisältävät lihaa tai äyriäsiä. Ne voi niputtaa ihan heti, en ole syönyt lihaa missään muodossa 20 vuoteen. Enkä siis ikinä ole syönyt esim. kebapia tai marinoituja broilerisuikaleita. Koulussa oli pakko syödä jotakin kanaviilokkia, siinä viimeisin kananliha.
Söin viimeiseksi jauhelihakastiketta ja Popsin kuorettomia nakkeja joskus 1992.
En vain voi sietää edes lihan hajua.
Tosin syynä saattoi olla krapula. olimme tupareissa kauempana,ja kotimatkalla seuraavana iltapäivänä poikettiin kalasavustamossa. Ostin kerpun nahkiaisia, ja sen kokonaisen katselemisen, varsinkin suun, käänsi vatsaa.
En ole koskaan syönyt eineshamputilaista, enkä paljon muitakaan eineksiä, ne tökkii. kerran olen syönyt niitä paksuja eineskarjalanpiirakoita (niitä paksuja) ja se jäi puoliväliin.
Mutta rakastan äyriäisiä, hummereita ja varsinkin kampasimpukoita. Myös sinisimpukat on hyviä. Menemme kesäisin Irlantiin , ja ennen mökille pääsyä pyähdymme aina läheisennen tavernaa ja syömme ist kulhot simpukoita. Hieno alku lomalle:-) Lapsikin rakastaa nitä.
Ottaa ja menee ravintolaan, jos sitä ei löydy niin kauppaan?
Tosin myönnän kyllä että kunnollinen sushi on aivan eri luokkaa tusinatavaran kanssa, mutta silti.
Ei ole vaan tullut vielä minkään ravintolan ruokalistalla vastaan. Japanilaisia ravintoloitakaan ei taida lähistöllä olla.
Paljon on tietysti sellaisia, mitä ei ole ikinä maistanut ihan vaan siksi ettei ole tielle sattunut.
Kania esimerkiksi en voi edes maistaa, aattelen vaan sitä lemmikkipupuna.
Oon kuitenkin sitä ikäpolvea että kotonakin "kaikkea piti maistaa", monet on sit jääneet siihen kertaan, esim. lipeäkala tai aladoobi. Aika ennakkoluuloton oon kyllä, kaikki nilviäiset ja äyriäiset esim. menee hyvinkin ja ovat jopa herkullisia.
Ja se kreikkalainen majiritsa-keitto on kyllä jäänyt maistamatta ihan ulkonäkönsä ja hajunsa puolesta, ja kun tietää mitä siinä on.
en ole myöskään syönyt moniakaan meksikolaisia pikaruokia, kiinalaista tms.
t: keski-ikäinen juntti
En pysty, näyttää veriulosteelta.
Enkä myöskään ole maistanut minkäänlaista purkkisilliä, lipeäkalaa tai verimakkaraa.
Muuten olen aikalailla kaikkiruokainen.
mutta alatoopia en uskalla maistaa.
Puistattavan näköinen rasvapökäle joka myös haisee pahalle.
Enkä valmista makaronilaatikkoa, yök. Edellä mainitut simpukat, kalat, veret, ym. menee kyllä mainiosti.
Kuvottaa ajatuskin. Samoin kaikki veriruuat, joita tosin olen kohteliaisuudesta maistanut mutta kieritellyt suurin piirtein vedet silmissä ja saanut nieltyä vain tuskalla ja vaivalla (esim. veripalttu, verisyltty, veriletut, mustamakkara).
Etanoita otin kerran jossain hulluuden puuskassa ravintolassa alkupaloiksi, mutten tykännyt. Hiekka tms. rahisi hampaissa ja limanuljaska muljahteli suupielestä toiseen. Yök.
Kaukomailla en voisi (ainakaan tietoisesti) laittaa suuhuni mitään paistettuja torakoita, koppakuoriaisia tai koiranpentua. Osaksi sen vuoksi mikään kaukoitämatkailu ei kiinnosta.
Maistamatta on etanat,osterit, hummerit ja sushi. Enkä todellakaan aio maistaakaan. Graavia lohta olen maistanut, ja se puistatti.
Siis sellaisia mikroaterioita. Enkä sitä hapansilakkaa. Muita ei tule mieleen. Olen reipas maistaja, mutta toki minullakin ruokarajoitteita on :)
Ottaa ja menee ravintolaan, jos sitä ei löydy niin kauppaan?
Tosin myönnän kyllä että kunnollinen sushi on aivan eri luokkaa tusinatavaran kanssa, mutta silti.Ei ole vaan tullut vielä minkään ravintolan ruokalistalla vastaan. Japanilaisia ravintoloitakaan ei taida lähistöllä olla.
ravintola käy.
mustaamakkaraa, Sushia ,sieniä, etanoita, äyriäisiä jne
mustaamakkaraa, Sushia ,sieniä, etanoita, äyriäisiä jne
etanat
simpukat
äyriäiset yleensä + nilviäiset
raaka kala
kaiken maailman juuston makuiset ruokakermat
valmiskastikkeet (no ravintolassa on toki tullut syötyä)
sillit
säilötyt kasvikset lukuunottamatta punajuurta ja kurkkua
kuivattu liha
homejuustot ja muut erittäin vomakkaan makuiset juustot
Oikeastaan mun lista taitaa olla loputon yliherkän suun ja makuaistin takia.