Muistaako lapsesi kummejaan jouluna?
Ovatko kummit sukulaisia vai kavereita? Mitä annatte kummille,jos annatte lahjan?
Kommentit (9)
Aikaisemmin annettiin lasten kummeille jouluna pieni lahja mutta ei enää. Kummit eivät enää moniin vuosiin ole muistaneet lapsia jouluna, syntymäpäivinä tai milloinkaan muutenkaan. Niin emme mekään muista enää heitä.
Lapsia kolme ja kummit sekä sukulaisia (mm. meidän molempien sisaruksia) sekä kavereita.
Jokaisella yksi kaveripariskunta kummeina. Isommat antavat jotain itsetekemäänsä ja vauva äidin tekemää.
muistaa myös kummia jollakin tavalla jouluna. Pikku lahjalla, kukalla tms. Muistavat kummitkin lasta vuoden ympäri eri tilanteissa ja jouluna ja syntymäpäivänä lahjoin.
Mutta vain niitä, ketkä muistaa lastani :)
Sylikummina on paras ystäväni, kenen kanssa pidämme tiuhaan yhteyttä (olemma taas raskaana samaan aikaan :D Pojillamme on ikäeroa 6 kk ja nyt tulevilla lapsilla vain n. hippa päälle 2 kuukautta) Hän saa totta kai myös aina pojan päiväkotikuvan, pojan nimissä ostetun lahjan, itseltäni myös lahjan ja sitten ostan hänen vanhemmalle lapselle sekä myös tälle, joka on poikani kanssa samaa ikää :)
Pojan kummisetä pitää todella harvakseltaan yhteyttä, joten varmaan vaan kortin lähetän...
Me olemme muistaneet kummeja, joita on lapsillamme yhteensä 12. Yleensä lähetämme leffalippuja joulukortin mukana. Ostamme myös pienet lahjat kummiemme lapsille, joita on myöskin 12.
mutta minun kummilapset muistaa minua. Aina on ollut joku pieni kiva juttu (lapaset, yökkäri, yhteiskuva/lapsen kuva kivoissa kehyksissä tms.) ja joskus omia tekeleitä. Ihan sama minulle mitä sieltä tulee, kunhan ei ihan yletöntä krääsän määrää. On kiva kun on jäänyt pieniä muistoja minullekin heistä, eikä vain toisin päin.
kummit ovat sukua. Tänä vuonna annamme paperitähden johdon ja lamppujen kera.
Lahjakortilla taitaa muistaa tänä vuonna. Esim. hierojalle.