Miksi jotkut viettävät valtavia sukusynttäreitä joka vuosi?
Meillä aikuiset eivät juhli synttäreitä ja lapset saavat viettää pienet kaverisynttärit (max 5 kaveria) joka vuosi. Jotkut tekevät ison numeron omista synttäreistään vuosittan ja lapsille on valtavat lastenkutsut joka vuosi + sukusynttärit, joissa kakkua popsii parikymmentä mummia, kummia, serkkua ja kaimaa.
Miksi näin? Ei mua muuten haittaa, mutta sitten kun aletaan loukkaantua, kun ei jaksaisi joka ikinen vuosi osallistua jokaiseen kahvitukseen, niin heikosti menee.
Kommentit (12)
ja mikäs sen parempi tilaisuus kuin synttärit. Jos sinua ei kiinnosta perhe niin miksi välittäisit niiden loukkaantumisestakaan?
ap
Ikävä elämänasenne minusta.
miksi niihin osallistuminen on muka jokin sosiaalinen pakko.
Toiset pitävät juhlista. Sinun ei tarvitse pitää. Jos kuitenkin arvostat läheisiäsi, niin pyrit saapaumaan juhliin ainakin joka toinen vuosi.
Onko vähän tyhmää ja pelkkää huomion kerjäystä? "Katsokaa nyt, kun mä täytin taas vuosia, olen niin vanha, antakaa nyt lahjoja, ottakaa kakkua jonka tein lahjojen vastineeksi".
Minä en kyllä uhraa hetkeäkään enää, kun lapset ovat 16v täyttäneet näiden synttäreihin. jos haluavat, tehkööt itse, ovat minusta jo tarpeeksi vanhoja siihen.
on pakko mennä, se on neljät synttärit vuodessa per perhe. Ja se on vasta yksi perhe.
ap
miksi joku ei kahville lähtisi ja se olisi joku sosiaalinen pakko kuten itse muotoilet.
Minulla on 2 lasta joiden nimpparit ja synttärit juhlitaan. Ja käyn sukulaisien kemuilla kahvilla.
On mukavaa että lapsi saa pienen lahjan ja se ilo jonka näkyy kun hän saa oman kakun kynttilät puhaltaa.
Melko kurjaa jos joku pitää tälläistä pakkopullana.
Eihän se voi olla mikään ongelma olla lapselleen kakkua leipoa?
Ei synttärit meillä ainakaan ole mitään ahdistunutta pönöttämistä - ihan normaalia mukavaa yhdessäoloa. Eikä aina tarvitse mennä samalla kaavalla, meillä esim. kesällä grillataan, pelataan yhdessä pelejä ja muuta kivaa. Osa sukulaisista asuu kaukana, ja synttärit ovat hyvä tilaisuus kaikkien kokoontua yhteen.
Onko vähän tyhmää ja pelkkää huomion kerjäystä? "Katsokaa nyt, kun mä täytin taas vuosia, olen niin vanha, antakaa nyt lahjoja, ottakaa kakkua jonka tein lahjojen vastineeksi".
Minä en kyllä uhraa hetkeäkään enää, kun lapset ovat 16v täyttäneet näiden synttäreihin. jos haluavat, tehkööt itse, ovat minusta jo tarpeeksi vanhoja siihen.
Kukkia ja kortti tms.
miksi joku ei kahville lähtisi ja se olisi joku sosiaalinen pakko kuten itse muotoilet.
Minulla on 2 lasta joiden nimpparit ja synttärit juhlitaan. Ja käyn sukulaisien kemuilla kahvilla.
On mukavaa että lapsi saa pienen lahjan ja se ilo jonka näkyy kun hän saa oman kakun kynttilät puhaltaa.
Melko kurjaa jos joku pitää tälläistä pakkopullana.
Eihän se voi olla mikään ongelma olla lapselleen kakkua leipoa?
Ja ongelma voi olla esim. se, että asuu monen sadan kilometrin päässä jolloin juhliin osallistumisesta voi tulla aika taakka.
ja mikäs sen parempi tilaisuus kuin synttärit. Jos sinua ei kiinnosta perhe niin miksi välittäisit niiden loukkaantumisestakaan?