miten pienen vauvan äiti saa palata töihin, jos avlta kysytään?
Kommentit (36)
Vuoden ikäisenä vasta hoitoon laittamista voi harkita. Silloin paras vaihtoehto on perhepäivähoito, jos siis isä ei voi hoitaa.
Sanoin että tuun.
Ja turha kivittää. Homma vei 3 tuntia viikossa. vauva nukkui sen ajan.
Meille syntyy kohta toinen lapsi, ja ollaan mieheni kanssa molemmat kotona. Mies on joka tapauksessa sairaseläkkeellä joten ajattelin että minä voisin nyt palata töihin heti kun se imetyksen puolesta käy.
Eli minkä ikäisenä on ok että äiti menee töihin ja isä hoitaa vauvaa?
jos lapsi on kuitenkin toisen vanhemman kanssa kotona.
Minä menin töihin kun kuopus oli 3kk ja mies jäi kotiin lasten kanssa.
Kun hänen rakas isä jäi hoitamaan häntä kotiin. Tämä oli meillä melkeen pakko homma, tiedettiin jo ennen prinsessan syntymää, mutta ihaninta on se että isä ja tytär suhde on hyvin tiivis ja lämmin, kuten myös äiti ja tytär suhde. Ei ole mitään ongelmaa. Isä on yhtähyvä hoitaja kuin mamma. mammaa saa kaupasta tai ruokkisella tissistä=) Elämä on, älkää tehkö siitä liian vaikeeta!2
osa on jäänyt monistumatta jos ei halua oman vauvan kanssa viettää aikaa.
Itsekkään en ole vuosia ollut kotona vaan vein päiväkotiin 1v ja 4kk ja toisen 1v ja 6kk.
osa on jäänyt monistumatta jos ei halua oman vauvan kanssa viettää aikaa.
Itsekkään en ole vuosia ollut kotona vaan vein päiväkotiin 1v ja 4kk ja toisen 1v ja 6kk.
Vai koskeeko tämä vain äitejä?
Ehtiihän sitä vauvan kanssa olla vielä työpäivänkin jälkeen.
äiti on se joka odottaa 9kk lasta, ihan kuin millä tahansa nisäkkäällä emo on se joka hoitaa.
oli juttua muistaakseni Hollannissa asuvasta suomalaisperheestä. Hollannissa (tmv.) vauvat viedään jutun mukaan ihan pieninä hoitoon.
Homma tuntui toimivan ihan jees ja vauvat olivat myös ihan terveitä ja iloisia kaikin tavoin. DNA:t olivat kaikilla osapuolilla monistuneita.
Meillä Suomessa systeemi on tää, mikä on. Itse olen sitä mieltä, että jokaisessa perheessä asiat tehdään niin kuin tahdotaan. Oman lapseni kans olin kotona, kunnes lapsi täytti kolme vuotta. Pidän ihan yhtä hyvänä sellaistakin systeemiä, että vauvat menevät hoitoon jo parikuisina.
koska piti saada ruokaa ja vuokrarahaa. Elätin siis lapseni, mikä käsittääkseni on aikuisimpia ja kauneimpia tekoja, mitä voi lapselleen tehdä.
Voihan sitä tietysti työssäkäyvien vanhempien lapset laittaa ahtaalle, kun imee nämä em. veronmaksajat tyhjiin itse ilmaiseksi elämällä.
äiti on se joka odottaa 9kk lasta, ihan kuin millä tahansa nisäkkäällä emo on se joka hoitaa.
Mielestäni perheet saavat tehdä juuri sellaisia ratkaisuja kuin haluavat ja mikä heille sopii.
Oma lapseni meni 11 kk:n ikäisenä päiväkotiin ja töihin paluu oli aivan ihanaa. Mikään ei ole niin hirveää kuin kotona oleminen.
Aloin tekemään viikonlopputöitä vauvan ollessa 3 kk ja vauvan ollessa 9 kk menin koulun kannalta pakolliseen, palkalliseen kesätyöharjoitteluun (sh). Harjoittelun jälkeen alkoi taas koulu. Meillä toimi ihan hyvin näin:) Mies hoiti viikonloput, kesällä poika oli päiväkodissa, jos molemmat oltiin töissä.
laitokselta adoptioon, on paljon pariskuntia, jotka mielellään ottaisivat vauvan ja haluaisivat viettää hänen kanssaan kasvun kannalta arvokkaat hetket.
Kyllä se vauva tulee hoidettua adoptioperheessäkin ja biologisille vanhemmille varmasti riittää teto, että lapsi on todella toivottu ja odottetu elämän keskipiste.
biologiset voi näin keskittyä kaikista rakkaimpaan työntekoon.
laitokselta adoptioon, on paljon pariskuntia, jotka mielellään ottaisivat vauvan ja haluaisivat viettää hänen kanssaan kasvun kannalta arvokkaat hetket.
Kyllä se vauva tulee hoidettua adoptioperheessäkin ja biologisille vanhemmille varmasti riittää teto, että lapsi on todella toivottu ja odottetu elämän keskipiste.
biologiset voi näin keskittyä kaikista rakkaimpaan työntekoon.
Taidat itse istua kotona jo ties kuinka monetta vuotta.
Ehkä on pelkästään omaa perverssiyttäni, mutta minulle tulee tällaisten henkilöiden kohdalla mieleen se, että jännittävät jotenkin oikein kovasti koko ruumista, jolloin myös heidän vittunsa menevät umpeen ja sieltä nousevat myrkkykaasut nousevat aivoihin jolloin tuloksena on tämäntyyppisiä harhoja.
johonkin työnarkomaaniin :)
onhan näitä, joiden lapset on ympärivuoden tarhassa. Lapsilla ei ole ikinä edes kesälomaa kun vanhemmat tekee töitä.
Oman kesälomansa vanhemmat tarvitsevat toki ja silloinkin on hyvä viedä lapsi hoitoon.
Minä, minä, minä, minulla on oikeus..vähät niistä puolustuskyvyttömistä :(
äideille ei tule mieleenkään, että isäkin voi hoitaa vauvaa. Ja päivähoito ei tarkoita sitä, että lapsi on aina hoidossa. Ilmeisesti hollantilaiset ovat häiriintyneitä, kun on yleistä viedä vauva hoitoon jo ennen 1-vuotissynttäreitä, usein jo ennen kuin vauva on puolivuotias.
ap