Kommentoitko, jos et saa ikinä kommentteihin vastausta?
Siis jos kommentoit vaikka jonkun (tutun tai tuntemattoman) blogissa, Instassa tai Youtube-kanavalla, eikä kommentteihisi ikinä reagoida mitenkään. Jatkatko silti kommentointia?
Tuli vain mieleeni, kun olen nyt about vuoden aikana kolmannen kerran kommentoinut yhden henkilön kirjoituksia, ja huomasin että en ole kommentteihini saanut ikinä minkäänlaista vastausta (edes "kiitos kommentista!") vaikka muille kyseinen henkilö näköjään vastailee pitkästikin. Kommenttini eivät ole mitenkään henkilökohtaisia tai tungettelevia, aiheena oli siis kirja-arvostelut, ja kommenttini koskivat noita kyseisiä kirjoja. En tunne kyseistä henkilöä ollenkaan, en ole siis mikään tuttu naama tai stalkkeri, pidän vain hänen arvosteluistaan ja luen niitä silloin tällöin, kun satun muistamaan. Eikä hän ole myöskään mikään megajulkkis, joka saisi satoja tai tuhansia kommentteja. Viimeisessä kirjoituksessa taisi oma kommenttini olla kymmenes tai jotain.
Minulle on myös yhdentekevää, vastataanko kommentteihini vai ei, mutta olen kuitenkin yliajattelija... niin alkoi tuntua vähän siltä, että ovatkohan kommenttini jostain syystä ei-toivottuja ja kannattaako niitä tulevaisuudessa enää laittaa?
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
En lue muiden kommentteja.
Hmm, kyllä minä luen tai ainakin silmäilen, jos keskustelu aihepiiristä kiinnostaa.
Tosi moni tekee niin että ne ei edes lue kommentteja negatiivisuuden takii, osa taas sensuroi itse omalta sivultaan kaiken sellasen pois, mutta silti ei vastaile ystävällisiinkään. Osa taas vastaa tyyliin ensimmäisen tunnin aikana kun video on tipahtanut ulos muutamalle näyttääkseen siltä, että seuraa itsekin mukana ja sen jälkeen ei ollenkaan. Kyllä sen tajuaakin silleen, että niillä ei varmaan ole aikaa kokoajan katsella/vastailla niihin. Sit taas jos antaa vastakaikua ja toinen alkaakin enemmän vastailemaan takaisin, niin tulee huono omatunto kun itse ei halua jäädä kiinni tavallaan siihen keskusteluun. Älä ikinä tuhlaa omaa energiaas sellasiin asioihin mistä et saa mitää takasin.
Vierailija kirjoitti:
Tosi moni tekee niin että ne ei edes lue kommentteja negatiivisuuden takii, osa taas sensuroi itse omalta sivultaan kaiken sellasen pois, mutta silti ei vastaile ystävällisiinkään. Osa taas vastaa tyyliin ensimmäisen tunnin aikana kun video on tipahtanut ulos muutamalle näyttääkseen siltä, että seuraa itsekin mukana ja sen jälkeen ei ollenkaan. Kyllä sen tajuaakin silleen, että niillä ei varmaan ole aikaa kokoajan katsella/vastailla niihin. Sit taas jos antaa vastakaikua ja toinen alkaakin enemmän vastailemaan takaisin, niin tulee huono omatunto kun itse ei halua jäädä kiinni tavallaan siihen keskusteluun. Älä ikinä tuhlaa omaa energiaas sellasiin asioihin mistä et saa mitää takasin.
Ymmärrän toki, että monet eivät vastaile ollenkaan, varsinkin jos kommentteja on paljon. Tosin minun mielestäni jokin lyhyt ja ytimekäs "kiitos kommentista" kyllä nujertaa pitkät keskustelut aika tehokkaasti olematta tyly.
Siitä vain tulee vähän vainoharhainen olo, jos muutamasta kommentista kaikkiin muihin vastataan, paitsi sinulle :D
En lue muiden kommentteja.