Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhelin aina äänettömällä? Ov

Vierailija
01.11.2012 |

Tiedättekö ihmisiä, jotka pitävät puhelinta kotonakin äänettömällä ihan viattomista syistä? Mieheni pitää, mikä vähän hämmentää minua. En kyllä epäile rinnakkaissuhdetta mutta voisikohan olla joku muu syy jota ei halua kertoa? Sanoo vaan ettei halua olla puhelimen orja.

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2012 klo 19:58"]

Miksi pitäisi olla koko ajan tavoitettavissa?

Soitan, kun ehdin/jaksan/viitsin takaisin kyllä.

[/quote] Koska lapsi saattaa tarvita apua tai minulle soitetaan firman keskuksen kautta jolloin en saa soittajan numeroa, esimerkiksi.

Vierailija
22/76 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kotona äänettömällä. Syitä:

- minulle tulee myyntipuheluita ympäri maailman, ja he eivät kunnioita ilta-aikaa. Puhumattakaan lomatiedotteista.

- työni puolesta vastailen virka-aikana puhelimeen todella paljon, illalla stressin määrää on vähentänyt kun on äänettömällä.

Jos huomaan, että on tullut puhelu joltain tutulta, niin soitan takaisin kun sen huomaan. Jos on todella kiireellinen asia heillä, laittavat varmasti tekstarin perään.

Hektinen työ ja arki tarvitsee vastapainoksi tiettyä tavoittamattomuutta. Tietenkin jos odotan puhelua, on äänet päällä, tai jos olen ilman perhettä liikkeellä, niin silloinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kotona miltei aina puhelin äänettömällä.

Jos olen lomalla tms, niin silloin laitan päälle "älä häiritse"- tilan, josta läpi pääsee muutama valitsemani ihminen.

Kyllähän jotkut välillä valittaa, että on hankala saada kiinni, mutta ei se kyllä pidä edes paikkaansa. Jos ihmisellä on tärkeää asiaa, niin se laittaa siinä kohtaa viestin, ne luen yleensä heti, puhelin kun värisee tekstarista. 98% vaan puheluista ei ole tärkeitä, joten en jaksa ottaa moisesta stressiä.

Meillä otettiin lapsuudenkodissakin usein puhelin pois seinästä, kun haluttiin olla perheen kesken. Tai sitten puhelimeen vastasi se, jolle ei soitettu juorupuheluita ja valehteli sujuvasti ettei kysytty henkilö ole paikalla.

Vierailija
24/76 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina värinällä. Aina en huomaa jos soi, mutta otan ennemmin sen riskin, kuin että unohdan laittaa äänettömälle kun koliikkivauva on juuri nukahtanut :/

Vierailija
25/76 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä kenelläkään ei ole lapsia tai sitten lapset ovat koko ajan vanhempien näkyvissä? Lapsilla ei ole harrastuksia tai kavereita?

Vierailija
26/76 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2012 klo 19:55"]

Tiedättekö ihmisiä, jotka pitävät puhelinta kotonakin äänettömällä ihan viattomista syistä? Mieheni pitää, mikä vähän hämmentää minua. En kyllä epäile rinnakkaissuhdetta mutta voisikohan olla joku muu syy jota ei halua kertoa? Sanoo vaan ettei halua olla puhelimen orja.

[/quote]

Minä ainakin pidän. 

Vierailija
27/76 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2012 klo 20:00"]

tekstarit äänettömällä kun on sivusuhde :)

joo mut esim. mun veli pitää yöllä puhelimen suljettuna ja se on jo mulle kamalaa koska joskus voi olla hätä 21-10 välillä...

[/quote]

Olet säälittävä

Vierailija
28/76 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2012 klo 21:04"]

No mutta kyllähän ne soitot jää siihen muistiin. Sä voit vaikka katsoa kuka soitti. ;)

[/quote]

Se on laitonta

Vierailija
29/76 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on puhelin melkein aina äänettömällä, ihan sama missä oon. Käytän puhelinta paljon ja se on aina lähellä, joten nään kyllä jos tulee viesti tai joku soittaa.

Ja ei ole mitään tiettyä syytä pitää äänettömällä, mutta opeteltu tapa, joka ei kyllä tarkoita sitä että mulla olisi salarakas.

Vierailija
30/76 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 09:55"]

Teillä kenelläkään ei ole lapsia tai sitten lapset ovat koko ajan vanhempien näkyvissä? Lapsilla ei ole harrastuksia tai kavereita?

[/quote]

Kyllähän se värinä kertoo milloin puhelin soi.. puhelun voi yhtälailla missata vaikka olisi äänet päälläkin.

Vierailija
31/76 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän yöt äänettömällä suurinpiirtein klo 23-06. Myös silloin, jos käyn päivällä lepäilemässä. En halua olla puhelimen orja. Joskus pidän äänettömällä päivälläkin, jos on epäseuralline olo. Vilkaisen sitä kuitenkin silloin tällöin, jos joku on yrittänyt kiivaasti soitella ja asia on siten luulatavasti tärkeä.

Puhelimen äänettömälle laittaminen on tullut tavaksi siksi, että aikoinaan oma veljeni soitteli päissään öisin. Nykyisin tuota riesaa on välillä ollut miehen parikymppisestä pojasta, joka soittaa kesken baari-illan tai sen jälkeen ja pummii lisää rahaa lainaksi. Tästä syystä mieskin pitää luurin kiinni.

Vierailija
32/76 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Miten tuo lasten kaverit tähän liittyy? Ne ajat ovat jo historiaa kun lapset jakoivat toisille lapisille vanhempiensa puhelinnumeroita, jotta voivat soittaa jos tulee jotain asiaa.

Perheen sisäisiä puheluita varten meillä on yksi ylimääräinen puhelin, jossa pelkästään perheen omat puhelinnumerot hälyttää ja tuo puhelin on aina samassa paikassa keittiössä.

Jos lapsi tai puoliso on sellaisessa paikassa että häneltä voi odottaa puhelua, niin silloin toki omakin puhelin on äänet päällä. Aika monesti minun puhelin on joko takintaskussa eteisessä tai soittoäänet minimillä latauksessa.

Vierailija
33/76 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pari sellaista kaveria, jotka pitävät äänettömällä puhelinta, eivätkä myöskään ilmeisesti värinää päällä koska hyvin harvoin vastaavat, kun soitan (ja juu, ei ole kiinni siitä etteivät haluaisi puhua minun kanssani).

Soittelevat sitten kyllä takaisin, toinen nopeastikin, toinen viiveellä, mutta silloin saatankin itse olla huonossa paikassa tai en juuri kuule puhelimen soimista (auton ratissa, palaverissa, bussissa jossa on paljon melua ym). Käytännössä siis usein menee siten, että soitellaan neljä-viisikin kertaa edestakaisin ennenkuin saadaan toinen luurin päähän. Toki siis "vikaa" on minussakin kun en aina pysty vastaamaan, mutta onhan se ärsyttävää että kaveria ei voi koskaan saada "reaaliajassa" kiinni vaan voi vaan soittaa merkiksi, että soittelepa takaisinpäin. 

No, tekstareihin olen sitten pääosin heidän kanssaan siirtynyt, mutta jotkut asiat kyllä olisi helpompi hoitaa puhumalla. 

Vierailija
34/76 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 09:41"]

[quote author="Vierailija" time="01.11.2012 klo 19:58"]

Miksi pitäisi olla koko ajan tavoitettavissa?

Soitan, kun ehdin/jaksan/viitsin takaisin kyllä.

[/quote] Koska lapsi saattaa tarvita apua tai minulle soitetaan firman keskuksen kautta jolloin en saa soittajan numeroa, esimerkiksi.

[/quote]

Joo. Kun lapseni eivät ole kotona, minullakin on kännyssä ääni päällä. Työkännykässä ei iltaisin juuri koskaan, mutta siviilikännyssä on. Jos muksut ovat kotona, ääni on pois.

15

Vierailija
35/76 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

niin ja piti sanoa, että lapset juttelevat puhelut kaveriensa kanssa ihan suoraan, en minä niitä puheluita välitä.

15

Vierailija
36/76 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 09:24"]

Mun sisko pitää aina äänettömällä ja soittaa ehkä takaisin muutaman päivän päästä. Aika itsekästähän se on, jos toisella olisi tärkeää asiaa. :/

[/quote]

Itsekästä ehkä joo, mutta samalla hän on määritellyt ettei niin tärkeitä asiota ole kenelläkään, että häntä saisi niillä vaivata -> älkää siis vaivatko, säästyy omatkin hermonne.

Vierailija
37/76 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 10:24"][quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 09:24"]

Mun sisko pitää aina äänettömällä ja soittaa ehkä takaisin muutaman päivän päästä. Aika itsekästähän se on, jos toisella olisi tärkeää asiaa. :/

[/quote]

Itsekästä ehkä joo, mutta samalla hän on määritellyt ettei niin tärkeitä asiota ole kenelläkään, että häntä saisi niillä vaivata -> älkää siis vaivatko, säästyy omatkin hermonne.

[/quote]

Sisko luultavasti osaa lukea.

Jos äiti tekee kuolemaa, niin sitten laittaa sen tekstiviestin "äiti kuolemassa, soita heti!".

Yleensä ihmisten "tärkeät" asiat vaan on sellaisia "heh heh, näin paskanruskean auton"- tasoisia.

Vierailija
38/76 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin puhelin äänettömällä ilman mitään syytä..

Vierailija
39/76 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehwlläni on aina äänettömällä, ollut siitä asti, kun on tavattu eikä se minua ole koskaan häirinnyt. Hänellä on värinä päällä ja minäkin tiedän aina, koska puhelin soi tai tulee viesti eli ei mistään salailusta kyse. Joillakin ihmisillä on tapansa.

Vierailija
40/76 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina äänettömällä kotona, ärsyttää kun mies ei muista koskaan laittaa sitä ääntä pienemmälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme