Olen 37v ja odotan lasta.
Ihmiset tuntuvat ajattelevan, että en tämän jälkeen enää lapsia tee. Olenko tosiaan jo niin vanha vai mistä tämä johtuu?
Kommentit (38)
edes mahsollisuutta tulla raskaaksi. Vai haluatko, että ihmiset jo kyselisivät, että millos seuraava ja kuinka monta vielä? Ei millonkaan kohilleen!!!
Ennen tehokkaita ehkäisymenetelmiä naiset synnyttivät yli neljäkymppisiksi. Nykyään taitaa tuo 40v. olla jokin kirjoittamaton rajapyykki, että sen jälkeen ei enää vauvoja synnytellä, ainakaan tarkoituksella. Erikseen tietysti nämä uskonnollisista syistä ehkäisemättömät.
vanhaksi. Ihan tytönhupakko ole. Siksi on vaikeaa ajatella näin, ja muiden ajatukset yllättävät. ap
Että vaikka kuinka tuntisi olonsa nuoreksi, voivat munarakkulat olla vähän vähissä. Tämähän on yksilöllistä. Vuosittain jopa 50-vuotiaita tulee raskaaksi.
myös ainokaiseni 37-vuotiaana, ja se oli juuri oikea aika minulle ja miehelleni (joka oli silloin 34).
Onnea sinulle!
Ekan lapsen 34v ja tokan 40v. En tiedä ihmisten ajatuksista. Yleensä ne muut ihmiset ei mitään hyvää ajattele...
Itse sain ekan lapsen 37-vuotiaana ja toisen 39-vuotiaana. Vieläkään en ole sata varma, et mein lapset olis tässä. Niin ja ikää mulla nyt on jo yli (maagisen) neljänkympin.
haaveilen neljännestä lapsesta edelleen. Mutta silti, en taitaisi enää jaksaa... näin ajattelen ainoastaan sen takia, kun noita on jo kolme ennestään, esikoisen kohdalla siis jaksaisin varmasti.
myös ainokaiseni 37-vuotiaana, ja se oli juuri oikea aika minulle ja miehelleni (joka oli silloin 34).
Onnea sinulle!
Ei musta outoa lainkaan, mutta asunkin alueella jossa ensisynnyttäjiä paljon 35-40v.
Meni naimisiin kun oli 40 v , äkkirakastui palattuaan ulkomailta Suomeen ja meni naimisiin. Suri hiukan, että kerkeääkä saada lapsi ollenkaan, kun puoliso löytyi niin myöhään. Sai vuoden päästä ekan lapsen ja kahden vuoden päästä kaksoset.
Onnea sinulle!
Ei musta outoa lainkaan, mutta asunkin alueella jossa ensisynnyttäjiä paljon 35-40v.
täältä TISMALLEEN samat sanat! :)
Tuo 8
kolmas lapseni jota odotan. Ei eka raskaus. Ja tulin eka kierrosta raskaaksi. ap
Ja 38-vuotiaana sain lapsen - kolmannen. Nyt olen nelikymppinen eikä kuukautiset ole vielä synnytyksen jälkeen alkaneet. Välillä tulee mieleen, että saatiinko tuo meidän nuorin ihan viime metrillä. Superonnellinen olen tuosta taaperosta, mutta enpä tosiaan pitäisi ap:n ikäisen kohdalla enää kovin itsestäänselvyytenä, että niitä lapsia noin vain vielä tehdään.
ikäinen saa lapsia, ei mitään outoa.
minä sain ekan lähes 42-vuotiaana Mitä outoa siinä on?
Itse sain viidennen 42-vuotiaana. Ihan hyvä ikä saada lapsi.
Ennen tehokkaita ehkäisymenetelmiä naiset synnyttivät yli neljäkymppisiksi. Nykyään taitaa tuo 40v. olla jokin kirjoittamaton rajapyykki, että sen jälkeen ei enää vauvoja synnytellä, ainakaan tarkoituksella. Erikseen tietysti nämä uskonnollisista syistä ehkäisemättömät.
Mun kokemukset aika päinvastaisia. Elän kyllä melko akateemisessa sosiaalisessa ympäristössä. Tuntuu olevan tavallista, että 30v täyttäneet eivät vielä hirveästi mieti lasten hankintaa. Sen sijaan 40v ja yli synnyttäjiä tuntuu riittävän. Itse 37v ja raskaana (ei ole 1. raskaus) ja tuntuu, että ihan hyvä ikä tämä on.
Äitini oli 28v kun minut sai ja minä olin neljäs sekä viimeinen :)
Minä olen 21v ja odotan kaksosia, minulla on jo entuudestaan 1 lapsi, 2,5 v poika :)
Että kukin tavallaan, oli vanha tai nuori, itse suosin tätä ikää. Tosi monella ystävälläni on lapsia ja ovat minun ikäisiäni. On vain muutama, kenellä ei ole lapsia :)
Sain esikoiseni 43-vuotiaana.
Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
Olet sossupummi.