Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin teillä tehdään joulun leivonnaiset ja ruoat?

Vierailija
01.11.2012 |

Tarkoitan tietenkin niitä, joita voi tehdä hyvissä ajoin etukäteen.

Itse olen aloittanut jo.

Ruokapuoli alkoi heinäkuussa esikiehauttamalla uusia perunoita ja pakastin ne.

3 viikkoa sitten tein kaikki joulun laatikkoruoat.

Lihapullat tehty.

Kakkuja sun muita tehty pakastimeen.

Lihoja ostettu pakastimeen.

Tällä viikolla ostan kinkut ja kalkkunat jos sopivan kokoiset löytyy.

Ihanaa puuhastella kaikkea jouluista.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, yleensä jouluaatonaattona ja -aattona.

Aatonaattona perunasose ilmeltymään ja porkkanalaatikko uuniin, kakkupohjan paistaminen. Illalla kinkku uuniin. Aattona puuronkeitto, rosollin tekeminen ja kalojen savustus sekä täytekakun täyttäminen (siihen ei tuu muuta kuin kermavaahtoa ja torttutäytettä). Siinä kaikki. Eipä tarvii stressata. Torttuja paistetaan kun tekee mieli ja pipareita otetaan tarvittaessa kaupan laatikosta.

Vierailija
2/14 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki aattona myös paistetaan se perunalaatikko (jos muistetaan). Kylmäsavulohi ostetaan siivuina kaupasta.

Jostain kumman syystä mä aina laihdun jouluna kun ei tehdä ton kummempaa ruokaa enkä syö esim kinkkua paljon yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut aikaisintaan aatonaattona

Vierailija
4/14 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on MARRASKUU, joulu kestää 2 (kaksi) päivää!

Mä en tajua näitä jouluhulluja...

Vierailija
5/14 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkujoulujuhliin tai joululounaille tai muihin koulun tai harrastusten glögi, puuro, pipari bileisiin niin monta kertaa, että mä jouluna olen korviani myöten niin täynnä jouluruokaa, että meillä jouluruokia syödään vähän tai ei ollenkaan jouluna.

Glögi, puuro ja kinkku tulee siinä vaiheessa jo korvista ulos. Yök. Joulupäivänä emme enää edes koske jouluruokiin. Buh!

Vierailija
6/14 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkujoulujuhliin tai joululounaille tai muihin koulun tai harrastusten glögi, puuro, pipari bileisiin niin monta kertaa, että mä jouluna olen korviani myöten niin täynnä jouluruokaa, että meillä jouluruokia syödään vähän tai ei ollenkaan jouluna. Glögi, puuro ja kinkku tulee siinä vaiheessa jo korvista ulos. Yök. Joulupäivänä emme enää edes koske jouluruokiin. Buh!

Mä en syö ikinä jouluruokia missään pre-jouluhäppeningeissä yhtään kun valmisruokina ne on vielä hirveempiä kuin yleensä. Riisipuuroa sen sijaan keittelen ympäri vuoden viikonloppuisin.

Vierailija
7/14 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten loput kaupasta.En ole jauhopeukalo enkä muutenkaan mikään tee kaikki itse -superäiti.

Lapsille pääasia että on kinkkua ja suklaatia.

Vierailija
8/14 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. pipareita

Varsinaiset ruoat teen aaton attona ja aattona ja jotain aina sitten sille päivälle, kun ruoka syödään, esim. joulupäivänä ja tapaninpäivänä.

Mä en tykkää pakastetuista ruoista (ainakaan juhlapöydässä) ja laatikot on musta parhaita tuoreena just paistettuina, en tykkää monta päivää jääkaapissa seisseistä ruoista.

Vierailija
9/14 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään superäiti.

Nautin vaan kaikesta jouluun liittyvästä.

Niitä on kiva tehdä. Oli sitten ruoka tai leivonnainen.

Esipaistettuna ennen pakastimeen menoa laatikot säilyy loistavasti.

Antaa potkua maun parantumiselle.

Ja muun muassa lanttulaatikko ei ole puisevaa, kun sen tekee ajoissa.

Annokset teen tietenkin ja kypsennän loppuun sen verran mitä kerralla yhdellä aterialla menee.

Niitä ei lämmitellä uudestaan.

Nautin siis todellakin tekemisestä jouluun ja meillä on yllättäin stressitön ja leppoisa joulu.

Viime päiville ei jää paljoakaan tekemistä.

t. ap

Vierailija
10/14 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

leipomaan vasta joulukuun alussa, laatikot varmaan samalla laitan uuniin ja kinkun ehtii hommata vähän ennen joulua vasta...

Vierailija
11/14 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

häivytään pari päivää ennen joulua kauas pois, ja syödään pari viikkoa muiden kokkaamia ruokia hotellissa. Unelmajoulu tulossa!

Vierailija
12/14 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko uutta porukkaa paikalla.

Vierailija
13/14 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että piparit paistetaan itsenäisyyspäiväksi ja mökki tehdään.

Kaikki muu joulua edeltävinä päivinä.

Monesti teen laatikot paistoa vaille valmiiksi aatonaattona ja paistan aattona. Samaan aikaan puuhastelen esivalmisteluja kun kinkku on uunissa, keitän lanttuja, porkkanoita ja perunat laatikkoon.

Lohen graavaan aaton aattona. Rosolliainekset varaan, keitän porkkanat. Rosolliainekset pilkon aaton aattona paitsi sipulin joka pitää pilkkoa käyttöpäivänä ettei se kitkeröidy.

Jos meillä on parfait jälkiruokana sen teen viikko pari ennen joulua pakkaseen.

Saan joulun aikaiseksi halutessani vaikka aloitan aatonaattona.

En stressaa.

Vierailija
14/14 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulua, yleensä aloitan pipareiden leipomisella itsenäisyyspäivän jälkeen/aikoihin. En tykkää pakastaa valmiita ruokia tai leivonnaisia, sillä niihin tulee pakastamisen maku. Sitä paitsi, kun tekee niitä joulujuttuja ennen joulua (eikä juhannuksena) siinä virittyy ihanasti joulun odotukseen ja kodissa tuoksuu ihanalta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän