Minkä ikäisenä kännykkä teidän lapselle?
Ja entäs ulkosuomalaiset, onko muissa maissa sama meininki? Musta tuntuu et lähes jokaisella ekaluokkalaiseni kaverilla on kännykkä. Eskarissa jo oli tytön parhaalla kaverilla eroisän ostama iPhone.
Kommentit (15)
hieman ennen ekaluokalle menoa, niin ehtivät harjoitella käyttöä ennen koulun alkamista. Ikinä en uutta tai jotain kosketusnäyttöä ostaisi lapselle, koska kännythän tipahtelevat hiekalle, unohtuvat vesisateeseen ja kastuvat lumileikeissä!
ja on alkanut kyselemään koska saa oman puhelimen. Lähinnä kai pelien takia sen haluaisi. En ole vielä ajatellut sitä hankkia, eikä mielestäni vielä ekalle mennessäkään tarvitsisi koska koululla on sekä aamu- että iltapäivävalvonta ekaluokkalaisille johon lapsemme menee sitten ainan koulun jälkeen siihen asti että haetaan koska pikkusisko on vieressä tarhassa, haetaan samalla. Ei siis tule lähtemään aamulla yksin eikä palaamaan tyhjään kotiin. Luulen siis että kännykän osto saa odottaa ainakin ekan luokan keväälle.
ja eniten sitä on käytetty musiikin kuunteluun. Nyt tokalla on tullut mukaan myös kavereiden kanssa viestittely ja asioiden sopiminen. Halpa puhelinmalli ja ihan syystä. Juuri jokin aika sitten laittoi puhelimen kanssa kiven taskuun ja puhelin oli aivan naarmuilla sen jäljiltä.
Hei
Ranskassa kännykkä hankitaan vasta silloin kuin lapsi menee "collegueen" eli noin 11-12 vuotiaana...
Että ehtii oppia käytön eikä ole uutuudenviehätystä koulussa.
Meillä koululaisten pitää jo saada vanhemmat kiinni, kun ei olla 24/7 samassa paikassa.
on saanut kännykän mennessään kouluun. Tuo mukavasti turvallisuutta liikkumseen kodin ulkopuolella ja aina kiinni saatavissa.
koska lapset eivät vietä aikaa yksin koulun jälkeen, vaan on aina se kotimamma tai nanny.
Kyllähän nykyään kaikilla lapsilla 7- vuotiaasta ylöspäin alkaa olemaan kännykkä. Meillä lapset 8.v, 10.v ja 13.v ja kaikilla oma puhelin. On niistä se hyöty, kun pitää saada lapsi esim. syömään, saa soittaa kännykkään kuin että kipittää naapuriin huutelemaan. Ajattelin, nyt testata tuota MoiMobiili liittymäpakettia. Tuntuu hyvältä ratkaisulta. Onko kellään vielä siitä kokemuksia?
Tilasin juuri tuon liittymäpaketin koko perheelle. Vaikutti asialliselta liittymätarjous paketilta! Laskin tuossa äkkiseltään, että tuollaisenaan säästöä puhelinlaskuun ym. härpäkkeisiin tulee useita kymppejä. Ei huono diili.
7v sai minun tyttäreni älypuhelimen, saman ikäisenä sain itse ensimmäisen kännykkäni lapsena.
Kyllähän se siinä iässä jo tarpeellinen on, kun kouluun menee.
Poikani sai ekan kännykän 7v.Älypuhelimen vasta yläasteella.
N. 6-vuotiaana ovat saaneet, tosin aluksi vaan jotkut meidän vanhat perusluurit jolla voi just soittaa. Muutaman vuoden vanhempana sitten ekan oman kännykän, vanhemmilla lapsilla tais siihen aikaan olla jotku simpukkapuhelimet tai vastaavat ja kuopus sai edullisen älypuhelimen vuosi sitten.
Meillä poika sai ekan kännykän, kun meni ekaluokalle. Tuon ikäisenä alkaa liikkumaan enemmän itsenäisemmin, niin oli helpompi aina tavoittaa poika pyörälenkeiltään ja kaverin luota.
Yläasteelle mentäessä ensimmäinen edullinen puhelinliittymä ja sen mukana sitten vahanliiton Nokia puhelin.
Esikoinen sai 10-vuotiaana, seuraava lapsi 9-vuotiaana ja kuopus jo 7-vuotiaana.
Esikoisen ja keskimmäisen aikaan olin vielä itse kotona ja he eivät niin tarvinneet puhelinta. Kuopukselle hankittiin kännykkä, koska on yksin kotona esim. aamuisin ja iltapäivisin niin ajateltiin, että hänellä pitää olla kännykkä, että voi soittaa ja että hänelle voi soittaa.