Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kaikki sossupummit haluaa kaiken aina uutena?

Vierailija
01.11.2012 |

Pesukoneet saa huutonetistä alle 200e:lla, vaatteet kirpparilta, huonekalut kierrätyksestä jne. Miksi sossu antaa rahaa uutena hankittuun tavaraan? En käsitä.

Muutenkin tuntuu, että sossupummeja yhdistää laiskuuden lisäksi tyhmyys. Ostetaan valmisruokaa, eikä edes leipiä osata tehdä itse. Pienillä käytännönkonsteilla säästää pitkän pennin, mut ei nää pummit sitä tajua. Säästäminen on niille kirosana ja kaikki on saatava hetijustnyt, vaikka siihen ei olis varaakaan.

köyhät! Jos te olette köyhiä, niin eläkää sen mukaan, älkääkä olettako että sossu tekee teistä keskiluokkaisia. Uuden krääsän hankkiminen ei ole ihmisoikeus.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuvittelevat, että sossun jakama raha tulee jostain loputtomasta kaivosta. Uutinen teille: Se sossun jakama raha on muiden ihmisen omalla työllään tienaamastaan palkasta veroina maksettua rahaa."

Mua loukkaa tällainen asenne. Taitaa unohtua, että osa työssäkäyvistäkin käy sossussa. Palkka on pieni, ja perheessä suuret terveyskulut. Tosi tympeää sitten kuulla huutelua velttoilusta ja tyhmyydestä. Miltä sinusta tuntuisi tehdä työtä ja käydä sossussa, ja saada vielä haukut päälle muilta ihmisiltä?

Vierailija
22/58 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lapselle kun piti olla parasta, sossun tuella tietenkin."

Sossu myönsi 120 euroa vaunuihin.

Mutta sinun mielestäsi köyhä ei saisi ottaa edes lahjana vastaan uusia vaunuja/turvaistuinta/pinnasänkyä tms. vaikkapa isovanhemmilta tai kummeilta. Ja ei, rahaa ei oteta sossusta, jos vaunut saadaan muualta. Sossu vaatii kuitin.

Sossun asiakkaalla voi olla uutta ilman, että se on hankittu sossun rahoilla. Voi olla esim. voittanut arvonnasta, saanut lahjaksi tai lainassa.

Mutta kateus on kummallista. Jos isovanhemmat ostavat "sossuperheelle" uudet vaunut, tokihan niistä pitää kieltäytyä, kun on "pummi". Muuten, joku työssäkäyvä ei saa nukuttua öitään rauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te voitte tietää kuka meistäkin on ollut aiemmin sossupummi ja sittemmin tajunnut itse oman idioottimaisuutensa ja alkanut tehdä elämälleen jotain? Suurinosa tässä elämässä pärjäämisessä on kiinni ihan siitä omasta asenteesta ja moraalista. Jos ei ole kokemusta molempana osapuolena olosta, niin älkää hurskastelko. Meidän kenenkään kruunu ei sen kirkkaampi ole, jokainen suht terve on vastuussa itsestään ja velvollisuuksistaan. Ymmärrän toki oikean ahdingon ja hädän, mutta jos sossun massit menee kurkusta alas ja siihen että haalitaan ympärille turhaa paskaa, niin ei paljoa sääliä heru.

Vierailija
24/58 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

uudet vaunut soskusta.

Ei kai minulle työtätekevälle ihmiselle olisi edes mieleen tullut muuten, että joku saa ilmaiseksi sosiaalitoimiston varoilla vaunut. Mutta kun itse kehuivat, että sai uudet vaunut ja muutakin rahaa, pakko kai se oli uskoa.

"Lapselle kun piti olla parasta, sossun tuella tietenkin."

Sossu myönsi 120 euroa vaunuihin.

Mutta sinun mielestäsi köyhä ei saisi ottaa edes lahjana vastaan uusia vaunuja/turvaistuinta/pinnasänkyä tms. vaikkapa isovanhemmilta tai kummeilta. Ja ei, rahaa ei oteta sossusta, jos vaunut saadaan muualta. Sossu vaatii kuitin.

Sossun asiakkaalla voi olla uutta ilman, että se on hankittu sossun rahoilla. Voi olla esim. voittanut arvonnasta, saanut lahjaksi tai lainassa.

Mutta kateus on kummallista. Jos isovanhemmat ostavat "sossuperheelle" uudet vaunut, tokihan niistä pitää kieltäytyä, kun on "pummi". Muuten, joku työssäkäyvä ei saa nukuttua öitään rauhassa.

Vierailija
25/58 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni on sossupummi, mutta tekee ruuat itse, myös leivät. Ostaa vaatteet kirpparilta melkein aina tai teetättää äidillämme. Kun säästää ruuassa ja vaatteissa ym. on hänellä ja miehellään enemmän rahaa kaljaan ja tupakkaan. Ja lapset on lähes joka vkl mummolassa, ettei mene niin paljon ruokaan rahaa. Niin. Ei kaikki osta eineksiä ja uusinta uutta.

Vierailija
26/58 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintojeni alussa ostin huutonetistä käytetyn mielen tiskikoneen, josta maksoin 100e, vajaa 10vuotta myöhemmin rullaa edelleen. Kirpparivaatteita saa myös tosi hyväkuntoisina. Kännyköitä olen elämäni aikana ostanut 3, koska käytän nekin aina "loppuun". 10 vuotta olen joka kk sijoittanut säästötililleni 50e. Ei paljon, mutta 10 vuodessa se tekee jotain. Näin olen varmistanut, ettei rahat valu hukkaan.

sossupummeissa on se vika, etteivät osaa hallita rahaa - se vaan aina menee jonnekin. Ei tehdä kirjanpitoa ja tehdään täysin typeriä hankintoja, älypuhelimia kytkyllä tms. "kun täytyyhän ihmisellä puhelin olla". Kohta ollaankin pikavippisuossa ja ulosotossa ja mangutaan, kun yhteiskunta on niin julma.

ap

Vierailija
27/58 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian hinta ja arvo ovat eri asioita. Kallis ei välttämättä ole laadukasta jne. Mutta ei sossupummeja kiinnosta lukea vertailuja. Ne ottaa sitä mitä eniten telkussa mainostetaan.

ap

Vierailija
28/58 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi haalivat uutta

Vierailija
29/58 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on varakas, niin tulee hyvä mieli siitä, että ostaa edullisemman ja säästää. Jos on tuloton, niin haluaa tietysti uutta, kun ei siinä jää sitä ylimääräistä rahaa itselle muuhun käytettäväksi.

Ymmärsitkö nyt?

Minulle on ihan ok, että sossupummit saa uutena ja en siedä sitä, että vaaditaan köyhille antamaan kauppojen huonoksi menevää ruokaa.

Se suututtaa minua, että nyt ollaan miehen kanssa molemmat työttömiä ja me ei saada asumistukea eikä sossurahaa, kun on liikaa omaisuutta. Omaisuus on suvun perintömökkejä. Ei niitä voi myydä. Sossutuki pitäisi määrätä tulojen mukaan ,ei omaisuuden mukaan.

Elämme siis perheinemme paljon köyhempää elämää kuin sellainen, joka ei omista yhtään mitään. Me joudumme tosissaan elämään niukasti.

Vierailija
30/58 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on väärin ajatella, että köyhille voi työntää rikkaiden jo hylkäämät tavarat.

Eivät köyhät ole mikään kaatopaikka tai kierrätyskeskus. Kaikki me olemme yhtä arvoikkaita. Jos joku itse HALUAA ostaa käytettyä, niin ostakoon. On kuitenkin väärin tuupata varakkaiden vanhat roinat käyhille.

Vierailija
31/58 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sossu yleensä myönnä juuri kenellekään mitään. Kokeiltu on. Ja minusta kunnon pesukone on sinänsä välttämättömyys jos taloyhtiössä ei ole konetta, jos joku onnistuu sellaisen itselleen ruinaamaan.

Vierailija
32/58 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on varakas, niin tulee hyvä mieli siitä, että ostaa edullisemman ja säästää. Jos on tuloton, niin haluaa tietysti uutta, kun ei siinä jää sitä ylimääräistä rahaa itselle muuhun käytettäväksi.

Ymmärsitkö nyt?

Minulle on ihan ok, että sossupummit saa uutena ja en siedä sitä, että vaaditaan köyhille antamaan kauppojen huonoksi menevää ruokaa.

Se suututtaa minua, että nyt ollaan miehen kanssa molemmat työttömiä ja me ei saada asumistukea eikä sossurahaa, kun on liikaa omaisuutta. Omaisuus on suvun perintömökkejä. Ei niitä voi myydä. Sossutuki pitäisi määrätä tulojen mukaan ,ei omaisuuden mukaan.

Elämme siis perheinemme paljon köyhempää elämää kuin sellainen, joka ei omista yhtään mitään. Me joudumme tosissaan elämään niukasti.

Jos te omistatte mökkejä, ne myydään, jotta elätätte itsenne, vitun ääliöt.

Meinaatteko että täällä kaikki voisi vaan työntää rahansa kiinteään omaisuuteen, ja sen jälkeen mennä vinkumaan sossusta rahaa, että nyt pitää elättää, kun ei viittitä töitä tehdä?

Ja vielä PERINTÖmökkejä, te ette edes ole tehneet mitään noiden eteen...

Vierailija
33/58 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on väärin ajatella, että köyhille voi työntää rikkaiden jo hylkäämät tavarat.

Eivät köyhät ole mikään kaatopaikka tai kierrätyskeskus. Kaikki me olemme yhtä arvoikkaita. Jos joku itse HALUAA ostaa käytettyä, niin ostakoon. On kuitenkin väärin tuupata varakkaiden vanhat roinat käyhille.

Se ostakoon jolla on rahaa, eikö niin? Ei ole köyhän pakko ottaa vastaan mitään, jos on liian ylpeä. Olkoon sitten likainen ja nälkäinenkin.

Vierailija
34/58 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sossupummeilla on oikeus saada uutta tavaraa, koska ne tulee siitä niin iloisiksi.

Jos on varakas, niin tulee hyvä mieli siitä, että ostaa edullisemman ja säästää. Jos on tuloton, niin haluaa tietysti uutta, kun ei siinä jää sitä ylimääräistä rahaa itselle muuhun käytettäväksi. Ymmärsitkö nyt? Minulle on ihan ok, että sossupummit saa uutena ja en siedä sitä, että vaaditaan köyhille antamaan kauppojen huonoksi menevää ruokaa. Se suututtaa minua, että nyt ollaan miehen kanssa molemmat työttömiä ja me ei saada asumistukea eikä sossurahaa, kun on liikaa omaisuutta. Omaisuus on suvun perintömökkejä. Ei niitä voi myydä. Sossutuki pitäisi määrätä tulojen mukaan ,ei omaisuuden mukaan. Elämme siis perheinemme paljon köyhempää elämää kuin sellainen, joka ei omista yhtään mitään. Me joudumme tosissaan elämään niukasti.

Vierailija
35/58 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki rahat pitää tuhlata. Jos ei ymmärrä kaikkea tuhlata makeaan elämään, saattaa kaikki säästämisvaiva mennä hukkaan, kun joutuu sitten säästämänsä omaisuuden käyttämään ennen kuin saa tukia.

Eli: säästäminen on hulluutta. Tuhlatkaa kaikki, mitä saatte. Muuten yhteiskunta ottaa ne huonona päivänä.

Ei ole oikeudenmukaista, että köyhille maksetaan, mutta varallisuutta omaaville ei makseta sossun tukia.

Sitten se menisi oikein, jos köyhä kuolisi nälkään ja varakas käyttäisi varansa, jos tulisi huonot ajat. Tämä olisi tasa-arvoa tai sitten se, että kaikki saisivat tuet tulojen mukaan.

Vierailija
36/58 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä osaavat järjestää omaisuutensa siten, että sitä ei joudu kuluttamaan elämiseen.

Tuo on älynystyröistä kiinni.

Vierailija
37/58 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttu asuu sossun tuilla, mutta se elää tosi pihisti ja säästää rahaa paljon. Siis se syö vain perunaa, porkkanaa ja lanttua. Lisäksi juo maitoa ja joskus kerran viikossa pienen palan kalkkunaa. Joka viikko jo yli 10 vuotta tämä ruokavalio. Hän on eläkeläinen.

Sitten se on hermona, kun tilille tulee liikaa rahaa. Se lahjoittaa rahat sukulaiselle, jonka luulee häntä auttavan sitten kun tarvitsee. Miten käynee.

Köyhää ei saisi rokottaa mistään omaisuudesta yhtään. Tulot ratkaiskoot!

Vierailija
38/58 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä köyhällä eläkeläisellä oli kaksi maatilaa perintönä. Nekin lahjoitti sukulaiselle. Oli pakko, esim. vuokraaminen oli tietyistä syistä mahdotonta tai hyvin vaikeaa.

Todella kurja hänen tilanteensa. Säälin hänen kaltaisiaan, että omaa omaisuutta ei saa olla.

Vierailija
39/58 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsitkö nyt?

Jos te omistatte mökkejä, ne myydään, jotta elätätte itsenne, vitun ääliöt.

Meinaatteko että täällä kaikki voisi vaan työntää rahansa kiinteään omaisuuteen, ja sen jälkeen mennä vinkumaan sossusta rahaa, että nyt pitää elättää, kun ei viittitä töitä tehdä?

Ja vielä PERINTÖmökkejä, te ette edes ole tehneet mitään noiden eteen...

Milläs tämä perintömökkien omistaja mökit myy jos ei omista kuin vaikka 1/5 osan niistä. Jos sukulaiset eivät halua ostaa osuutta? Tai kuka ulkopuolinen haluaa viidenneksi omistajaksi jonkun suvun käytössä olevaan mökkiin? Haluaisitko sinä? Tuskin suvun ulkopuolinen saisi mökin asioista päättää. Mieti sitä.

Vierailija
40/58 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useilla on kyse saamattomuudesta, laiskuudesta ja tyhmyydestäkin. Mukana voi olla vielä masennusta ja mt-ongelmia, jotka tekee avuttomaksi.