Otanko liian raskaasti miehen puheet?
Hän stressaa taloudellista tilannettamme. Ollut hirveän poissaoleva henkisesti silloin kun ollut kotona. Lapsi 4v riehuu, hakee selvästi isän huomiota, ollut ikävissään. Mies ärisee, lopulta sanoo että "mee huoneeseen ja pysy siellä poissa mun silmistä". Jos isä olisi ottanut lapsen kutitukseen tai syliin muuten ja alkanut jutella kivoja, lapsi olisi samantien sulanut ja lopettanut kiukuttelun. Mutta mitäs mies moisesta välittää... Kun sanoin asiasta, että lapsilla kova ikävä ja olisi kiva jos olisi heille läsnä kotonaollessa niin tokaisi että "mä haluisin olla vaan töissä! siellä pitäisi olla 12 tuntia päivässä eikä missään muualla, niin!!". Meinaa, että pitäisi olla tekemässä rahaa, on siis oikeasti huono rahatilanne. Puhuin, että sen minkä kotona on, voisi kuitenkin osoittaa välittämistä lapsille... Mies ei tunnu tajuavan, välittävän. Ärisee vaan raha-asiasta. Mitä pitäisi tehdä?
Kommentit (9)
Mutta miten ei aikuinen ihminen tajua/välitä mitä stressiä ja ahdistusta tekee meille muulle perheelle käytöksellään? Sitä en käsitä. Miten voi äksyä että ei ole väliä, ei kiinnosta, voi voi niin on huonosti joo kun ei ole rahaa ja lapset tosiaan joutuvat kärsimään..Herranjumala miten itse lisää lasten hankaluutta tuolla?! EIhän ne lapset rahahuolta muuten kokisi millään lailla, kuten ei pidäkään.
Nyt meillä on tiukka tilanne, toivottavasti pian helpottaa, minä etsin töitä, mies miettii lisätöitä. Olen sanonut että myydään asunto ja mennään vaikka vuokralle johonkin ihan halpaan, mutta ei mies siitäkään innostu.
niin eipä silloin valitettavasti osaa käyttäytyä kunnolla. Tiedän sen itse, ja vielä pahempaa meillä, että olen perheen ainoa aikuinen...
Niin kai se on, itse vaan asetan aina niin lapset etusijalle, etteivät kärsisi.. Vaikea tajuta, ettei toinen siihen pysty.
Niin kai se on, itse vaan asetan aina niin lapset etusijalle, etteivät kärsisi.. Vaikea tajuta, ettei toinen siihen pysty.
toivottavasti ei kantapään kautta.
Mies itsekin myöntää, että hänen stressinsietokykynsä on olematon.
Miten itse toimisitte tilanteessani? Ymmärtää vain miestä, hoitaa itse entistä enemmän lapsia että isi saa keskittyä murehtimiseen?
siitähän sen näkee mitä on tehtävä.
jos kerran pystyy ja sinä hankit kanssa niitä töitä vaikka yösiivousta ja lehtien jakamista.
Sen sijaan että istut himassa tyhjän panttina ja valitat vielä päälle.
Älä enää sinä luo hänelle lisää paineita painostamalla lisävaatimuksilla.
Tärkeintä olisi saada nyt sitä miehen muuta stressiä alas. Miestä stressaa siis rahatilanne. Olisiko sitä millään tavalla mahdollista helpottaa, tai onko lähitulevaisuudessa odotettavissa että se helpottuu? Jos voi helpottaa, se kannattaa tehdä, tarvittaessa vaikka esim. asuntoa halvempaan vaihtamalla.
Jos ei voi helpottaa, niin sitten miehen pitäisi opetella sietämään stressiä paremmin, niin ettei pura sitä lasten ja sinun päälle, mutta valitettavasti tuollainen stressinkäsittely on hyvin pitkäaikainen oppimisprosessi yleensä ihmisillä, sitä ei kukaan opi esim. toisen käskystä tai hetkessä vaikka itse tajuaisikin ongelmansa.