Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihtumisesta: sohvaperunasta lenkkeilijäksi

Vierailija
01.11.2012 |

Aloitin lenkkeilyn kesällä kun ylipainoa oli yli 10 kg. Tätä ennen olin ollut vuosia sihvaperunana enkä aluksi jaksanut juosta edes minuuttia.. Nyt juoksen puolen tunnin lenkkejä 3-4 krt viikossa ja huomaan laihtuvani jatkuvasti. Nyt kiloja on karissut jo 6. Ruokailutottumukset on mulla aina ollut suht hyvät mutta herkuilla ja löhöilyllä sain kiloni.. Nyt en ole paljoakaan ruokatapoja muuttanut. Voiko liikunnasta siis seurata aineenvaihdunnan vilkastumista ja siksi laihdun? Kun joka paikassa toitotetaan että pelkällä liikunnan lisäämisellä ei voi laihtua. Mulla on myös sokeriaineenvaihdunnassa ollut pientä häikkää että sikäli liikunta tietty vaikuttaa siihenkin (pco)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrotko, miten aloitit juoksemisen? Mulla ylikiloja myös noin 10, mutta en jaksa juosta paljoa. Rinnatkin hölskyy niin, että sattuu.

Vierailija
2/11 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joka paikassa toitotetaan että pelkällä liikunnan lisäämisellä ei voi laihtua.

No jos kaikki muut tekijät pysyvät ennallaan, niin totta hemmetissä liikunnan lisääminen laihduttaa. Joka muuta väittää yrittää vaan keksiä itselleen tekosyyn olla liikkumatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietämättä painoasi, arvioin, että yksi juoksulenkkisi lisää kalorinkulutusta noin 200 kcal. Tämä tekee 600 kcal lisäkulutusta viikkoon.

Lenkin jälkeenkin kehosi kuluttaa noin 60-90 minuuttia hieman peruskulutusta enemmän kaloreita, mikä johtuu kehon palautusmekanismista.

Kalorikulutuksesi on siis lisääntynyt noin 700 kcal viikossa.

Jos olet ollut täysin liikkumaton, juoksuharjoittelusi on pikku hiljaa lisännyt kehoosi lihaksia, mikä taas nostaa peruskulutustasi.

Et kertonut, mitä herkkujen syömiselle on tapahtunut? Helposti kallistuisin väittämään, että on vähentynyt huomaamattasi.

Kakkoselle; osta kunnon urheilurintaliivit niin juoksu ei satu rintoihin. Urheillessa tulisi muutenkin aina käyttää sporttiliivejä, jotta rinnat saavat kunnon tuen.

Vierailija
4/11 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksulenkki kuluttaa kyllä enemmän kuin 200kcal.

Vierailija
5/11 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 300 kcal. Sykemittarit näyttävät noin 20-25 % liikaa eli 60 kcal voidaan vähentää heti. Lisäksi tulee muistaa, että keho kuluttaa kaloreita vaikka vain makaisimme.

Eli liikunnala saatu kalorikulutuksen LISÄYS 30 min hölkällä on noin 200 kcal.

Vierailija
6/11 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimittäin ne, joilla ruokahalu ei liikunnan myötä kasva niin että tulee syötyä takaisin se minkä kuluttaa. Totta kai liikunnalla laihtuu, jos kuluttaa enemmän kuin ennen mutta syö saman!

Itse kuulun siihen ryhmään joka ei liikunnalla laihdu, koska minulla kävelyä rankempi liikunta tekee sen, että en pysty olemaan miinuskaloreilla tai tulee todella paha ja heikko olo. Sen sijaan ilman liikuntaa onnistuu vaikka -500 kcal päivittäinen vaje ilman ikävää oloa.

Vierailija
7/11 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 300 kcal. Sykemittarit näyttävät noin 20-25 % liikaa eli 60 kcal voidaan vähentää heti. Lisäksi tulee muistaa, että keho kuluttaa kaloreita vaikka vain makaisimme.

Niin _sinun_ hölkkälenkilläsi ja _sinun_ sykkeelläsi. Se ei ole mikään absoluuttinen totuus.

Vierailija
8/11 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vois olla mun suusta vuosi sitten. Mä laihdun pelkällä juoksemisen aloittamisesta 9 kg. Sitten se pysähtyi eikä laihtuminen ole enää jatkunut vaikka juokseminen on lisääntynyt ja kilometrejä tullut rutkasti lisää. Nyt juoksen viikossa 20- 30 km ja vielä on muutama ylipainokilo. Pakko alkaa tekemään niitä muutoksia ruokavaliossa, mutta hyvän alun tuossa saa! Tsemppiä!

Vierailija
9/11 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin _sinun_ hölkkälenkilläsi ja _sinun_ sykkeelläsi. Se ei ole mikään absoluuttinen totuus.

tietoon, minkä olen saanut toimiessani juoksukoulujen vetämisessa, juoksuvalmennuksessa sekä laihdutusryhmien vetämisestä yli 10 vuoden aikana.

Vierailija
10/11 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 2

Vierailija
11/11 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietoon, minkä olen saanut toimiessani juoksukoulujen vetämisessa, juoksuvalmennuksessa sekä laihdutusryhmien vetämisestä yli 10 vuoden aikana.

varmaan joo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi