Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Emme osta lapsellemme joululahjoja tänä vuonna ollenkaan.

Vierailija
31.10.2012 |

Tällaiseen ollaan päädytty. Ja vaikka kuinka karulta kuulostaakin, lapsi saa kuitenkin lahjoja, mielestäni jopa paljon. Nopeasti laskettuna varmasti ainakin kymmenen pakettia. Lapsi on 2,5-vuotias.

Meillä on taloidellisesti tiukkaa ja tässä kohtaa on mielestäni hyvä mahdollisuus säästää.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäselle voi paketit tulla joulupukilta, ei tarvii olla vanhemmilta. Ei noin pieni edes oikein jaksa avata kovin montaa pakettia kerralla.

Vierailija
2/17 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tupakkaa ja töihinkin pyörällä, jos kerran lasten joululahjoissakin pitää säästää. Eikä mitään kalliita, lapsettomia iltoja ravintoloissa saa harrataa tuollaisen petturuuden jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaisin muutaman pienen ainakin, tai sitten varmistaisin, että paketteja tosiaankin tulee muualta. Itse meinaan karsia lahjansaajia, kenelle on aiemmin paketti annettu, enkä tästä mitenkään ilmoittele etukäteen.

Vierailija
4/17 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tupakkaa ja töihinkin pyörällä, jos kerran lasten joululahjoissakin pitää säästää. Eikä mitään kalliita, lapsettomia iltoja ravintoloissa saa harrataa tuollaisen petturuuden jälkeen.

Emme kympikaan käytä alkoholia ollenkaan, emmekä tupakoi. Itse olen kotona lapsen kanssa ja kyllä, mies menee töihin pyörällä.

"Lapsettomia iltoja" meillä on vietetty muutaman kerran käymällä elokuvissa mummin ollessa sen aikaa vahtimassa nukkuvaa lasta. Siitä siis ehkä vähän miinusta ;)

ap

Vierailija
5/17 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se ole minulla rahasta kiinni. Nyt lasten ollessa jo teini-iässä he lahjoittavat "lahjansa" joulupuu keräykseen.

Vierailija
6/17 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee elokuviin! eikö tv-tarjonta riitä? ei ihme jos köyhä kun rahan käyttö holtitonta.

Vierailija
7/17 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä! Itse kauhistelen vieläkin sitä lahjamäärää jonka itse saimme lapsina, vanhemmilla meni vähän överiksi. Tuleville lapsillemme emme mieheni kanssa aio shoppailla hirveitä määriä lahjoja ja sukulaisiltakin toivomme jotain järkevää. Leluja meillä on jo kummankin vanhemmilla varastot täynnä, meidän vanhoja siis. Jos jotain lahjoja ostetaan, niin sellaista tarpeellista sitten.

Hienoa, että joku muukin osaa hillitä kulutushysteriaa!

Vierailija
8/17 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaisin muutaman pienen ainakin, tai sitten varmistaisin, että paketteja tosiaankin tulee muualta. Itse meinaan karsia lahjansaajia, kenelle on aiemmin paketti annettu, enkä tästä mitenkään ilmoittele etukäteen.

ja kaksi pakettia itseasiassa jo odottaa kaapissa, pitkällä asuvat kummit antoivat juuri viikonloppuna, kun olimme käymässä.

Lisäksi lapsella on vielä yksi kummi, molempien isovanhemmat, kahdet isoisovanhemmat, minun siskoni ja miehen sisko. Heiltä kaikilta tiedän varmasti, että paketti on tulossa.

ap

Vierailija
9/17 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän me koskaan tehdä mitään, sitten selviääkin, että isännän harrastukseen menee muutama tonni pienin aikavälein, äiti harrastaa sisustusta ja lehtiäkin tippuu harva se päivä postiluukusta. Mutta hyvähän se on lapsen kuluja vähentämällä karsia menoja. Ehkä sukulaiset ostavat köyhälle sukulaislapselleen vielä lisää lahjoja, kun kuulevat "ahdingostanne".

Vierailija
10/17 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee elokuviin! eikö tv-tarjonta riitä? ei ihme jos köyhä kun rahan käyttö holtitonta.

ap

Vierailija
11/17 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meilläkin ostetaan lapsille ainoastaan yksi lahja kullekin. Tämä siitä syystä, että kummeilta, kavereilta, isovanhemmilta ja muilta sukulaisilta tulee yleensä paketteja niin paljon että olohuone tulvii kun ei kaikki mahdu kuusen alle. En silti voisi olla ostamatta yhtään lahjaa, minusta on ihana ostaa toisille lahjoja ja joudunkin taas pinnistelemään että pysyisin vain tuossa yksi lahja lasta kohden sopimuksessamme :)

Vierailija
12/17 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme mekään mitään köyhiä ole, mutta ennemmin käytetään raha johonkin muuhun kuin hirveään määrään leluja. Kaikenlisäksi tiedän, että isovanhemmat ja kummit ostavat mieleisiä lahjoja lapselle. Ja he ostavat niitä kuitenkin, aivan sama, mitä itse ostan/olen ostamatta.

Meillä menee pienistä tuloista rahaa asuntosäästötilille sekä toiselle säästötilille, jonka kartuttua teemme pieniä ja vähän isompia reissuja, esimerkiksi joulun jälkeen olemme menossa minilomalle kylpylään. Ajattelen, että lapsikin saa siitä ennemmän kuin että paketteja olisi aattona 10 sijasta 20.

Kuulostaa hyvältä! Itse kauhistelen vieläkin sitä lahjamäärää jonka itse saimme lapsina, vanhemmilla meni vähän överiksi. Tuleville lapsillemme emme mieheni kanssa aio shoppailla hirveitä määriä lahjoja ja sukulaisiltakin toivomme jotain järkevää. Leluja meillä on jo kummankin vanhemmilla varastot täynnä, meidän vanhoja siis. Jos jotain lahjoja ostetaan, niin sellaista tarpeellista sitten. Hienoa, että joku muukin osaa hillitä kulutushysteriaa!

ap

Vierailija
13/17 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 18 v, 13 v, 11 v ja 7 v.

Eivät saa paketteja myöskään sukulaisilta ja kummeilta.

Välipäivinä kaikki saavat 50 € ja ostavat mitä tarvitsevat.

Vierailija
14/17 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meilläkin ostetaan lapsille ainoastaan yksi lahja kullekin. Tämä siitä syystä, että kummeilta, kavereilta, isovanhemmilta ja muilta sukulaisilta tulee yleensä paketteja niin paljon että olohuone tulvii kun ei kaikki mahdu kuusen alle. En silti voisi olla ostamatta yhtään lahjaa, minusta on ihana ostaa toisille lahjoja ja joudunkin taas pinnistelemään että pysyisin vain tuossa yksi lahja lasta kohden sopimuksessamme :)

mutta yritän ajatella, että lapsi ilostuu enemmän vaikkapa siitä kylpylälomasta kuin muutamasta lisäpaketista. Nautin sitten sitäkin enemmän kummilapsien lahjojen ostelusta ;) Ja en voi vannoa, etten sitten kuitenkin "sorru" ostamaan jotain pientä lahjaa omalle tytölle.

ap

Vierailija
15/17 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nyt pari kk karsinut menoja ja laittanut lahjarahaa säästöön :)

En osaa olla ostamattakaan :D

Mieheni kanssa kans päätettiin viime vuonna, ettei osteta kuin yksi lahja/lapsi. Mutta arvatkaa muistinko sitä enää kaupoille mentäessä?

Kun olin ostanut kaikille lahjat, käytin loput rahat omiin lapsiin :D Tuli ostettua ehkä liikaakin. Paketteja riitti aukaistavaksi seuraavallekin päivälle.

Pitäisiköhän tänä vuonna yrittää vähän enemmän tuon ostelun suhteen?

Vierailija
16/17 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta näköjään niitäkin käytetään väärin niin kauan että ne joudutaan poistamaan. Katsokaahan vaan kauanko kestää.

Vierailija
17/17 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä lastenhuoneessa ongelmana ei ole lelujen vähyys.. ;)

Lähisukulaisilta ja kummeilta tulee usein jo enemmän kuin riittävä määrä paketteja. Ja jos lahjatoiveita on yhtään kyselty, ei itselle paljon _järkevää_ ostettavaa jääkään.

Oma pyrkimykseni on ollut keskittää kaikki leluhankinnat jouluun ja synttäreihin. Nyt kun kaikki nuket, nuken sängyt, leikkiastiat, legot ja muut on jo saatu vuosien varrella hankittua, on tosi vaikea keksiäkään hirveää määrää oikeasti tarpeellista lelua lahjaksi. Kaupat on täynnä sitä muovikrääsää (nimet alkaa jollakin z/q/x/w-kirjaimella). Lapsille on niitäkin kertynyt, mutta yleensä eivät ole parin päivän kestävän uutuudenviehätyksen jälkeen niillä enää leikkineet.

Mitä tyhjiötä täytämme suurella turhien lahjojen röykkiöllä jouluna? Ja miten 5-10 pakettia joululahjaksi voi olla liian vähän?? Eihän lpaset edes kiinny leluihinsa tai huolehdi niistä, jos rikotun/hukatun tilalle on kotona aina 20 samanlaista valmiina odottamassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan