Mitä te opettajat teette näille treffipyytelijä oppilaille yms?
Joka vuosi näitä nykyään tulee. Kenen luokse pitäisi lähteä kahville, kuka pyytää treffeille ja kuka kutsuu minua nimellä kultaseni tai babe.
Miten te muut suhtaudutte näihin?
Kommentit (18)
Opetan heille, että treffipyytelijäoppilas on yhdyssana.
lukio, amis vai aikuisopiskelijoista?
olisin treffeille menossa tietenkään vaan sitä, että miten te noihin kommenteihin reagoitte?
"Kullittelun" voi kuitata ihan huumorilla.
olisin treffeille menossa tietenkään vaan sitä, että miten te noihin kommenteihin reagoitte?
mutta torjuen kohteliaasti ja selvästi. "On imartelevaa kuulla, että pidät minusta opettajana. En tarvitse pullakahveja, minulle riittää, että olet ahkera tunnilla." Painotus sanalla OPETTAJANA. Jos on jotain, jossa voisi selvästi petrata, voi sanoa "minusta olisi paljon kivempi, kun muistaisit tehdä kotityösi kunnolla."
En ole kohdannut moista.
Mutta olenkin jäkättävä kääkkä :D.
Näitä tulee aika usein, kiitän yleensä, mukavaahan se on. Lyhyesti ja kohteliaasti myös kieltäydyn.
Lyövät vetoa kuka kehtaa...nauravat teille. Sorry, te ootte yläkoululaisten poikien mielestä toooosi vanhoja kääkkiä. Ihan omien poikien suusta kuultua. Eniten kuulemma nauretaan niille kääkille jotka ottavat tosissaan. Meidän pojat kyllä ihmettelee, että miten kukaan viitsii edes huumorimielessä tuollaista tehdä, mutta olenpa kuullut paljon hullumpiakin juttuja mitä opettajille tehdään. Tuo on vielä aika iisiä!
Lyövät vetoa kuka kehtaa...nauravat teille. Sorry, te ootte yläkoululaisten poikien mielestä toooosi vanhoja kääkkiä. Ihan omien poikien suusta kuultua. Eniten kuulemma nauretaan niille kääkille jotka ottavat tosissaan. Meidän pojat kyllä ihmettelee, että miten kukaan viitsii edes huumorimielessä tuollaista tehdä, mutta olenpa kuullut paljon hullumpiakin juttuja mitä opettajille tehdään. Tuo on vielä aika iisiä!
Vaadin asiallista käytöstä, eli kukaan ei puhuttele kuin etunimellä.
etunimella, siina menee heti ian tuoma auktoriteetti ja kunnioitus. Ei tulisi kysymykseenkaan USAssa.
me ainakin aina kutsuttiin opettajaa opeks ei siis etunimellä.
Mut Suomes ei oikein enää mee läpi toi et kutsutaan opettajaa esim. Neiti Niemiseks tai Herra Hakkaraiseks niinkun jenkeissä tehdään edelleen.
Muruset sun muut olen kyllä noteerannut ja sanonut, että kohteliaisuudet mairittelevat vanhaa ihmistä.
Muuten olen kaivannut opettajien sivustoa, joista voisi puhua näistä asioista :-) Tämä foorumi ei ole oikea ja opettajien sivustot ovat pedagogista oikeassa olemisen paatosta, opetusta. Onneksi opettajanhuoneesta löytyy kollegiaalista tukea, kaikkia asioita sielläkään ei voi käsitellä.
Onhan se babe-nimittely toisaalta auktoriteetin mitätöimistä.
Minä olen 34-vuotias, nainen ja ihan sievästi puettukin. Ei todellakaan kukaan pyydä. Miksi ihmeessä pyytäisi? Mähän olen peruskoulu- ja lukioikäisten mittapuulla kääkkä. Vanha ämmä. Se on oppilaiden puolelta vitsiä ja itse ottaisin sen auktoriteetin uhmaamisena, jos tuollaista alkaisi laajemminkin esiintyä.
Etunimellä mua kutsutaan tai opeksi. Jokunen kerta sukunimellä. Ei mitään muita "beibittelyjä" ole kuulunut!
Itse olen vastavalmistunut 25-vuotias naisopettaja. Lisäksi näytän vielä ikäistäni nuoremmalta, kun olen niin lyhyt. Kyllähän noita treffipyyntöjä siis välillä tulee, mutta itse pyrin ohittamaan ne huumorilla.
Kyllä ap ainakin tietää, että niissä voi olla vaikka mitä taustalla. Usein tehdään niin sanotusti läpällä, joskus kiusataan opettajaa, joskus jonkun ilmeestä näkee, että oikesti katsoo muutenkin niin lehmän silmin, että on kyllä toinen puoli tottakin.
Sehän se vaikeaa näissä tilanteissa onkin, että mistä tietää, että mitä sen nuoren päässä liikkuu ja jos aina esimerkiksi reagoi samalla tavalla, niin hutihan siinä joidenkin kanssa helposti tulee.
Itse keskiverrosti kuittaan kieltäytymällä kauniisti tai huumorilla. Erästäkään en kyllä saanut lopettamaan treffipyyntöjä ennen kuin sanoin, että no mennään vaan. Sen jälkeen ei enää pyydellytkään ;-)
Vaadin asiallista käytöstä, eli kukaan ei puhuttele kuin etunimellä.