Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana olevat sanovat, että eivät millään jaksaisi odottaa, että vauva syntyy. En ymmärrä tätä.

Vierailija
30.10.2012 |

Itselläni ei siis ole lapsia, enkä tiedä haluankokaan. Minusta tuntuu, että jos olisin raskaana, lähinnä haluaisin, että se vauva pysyisi siellä kohdussa. Varmaankin siksi, että vauvan syntymä muuttaisi asioita niin paljon, ja olen hieman muutosvastarintainen ihminen.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole IKINÄ ymmärtänyt miksi se "mä en jaksa odottaa" jankutus pitää aloittaa jo ensimmäisen ultran jälkeen. Varsinkin ensikertalaisilla kuulostaa jotenkin kornilta kun eivät ole kokeneet kuin vasta pienen osan raskaana olemisesta.

Ymmärrän, jos raskaus on todella vaikea, mutta kun viikolla 12 esikoista odottava tulee kertomaan kuinka ei jaksa jos raskaus menee yhtään yli lasketunajan ei voi kuin ihmetellä. Kyseisellä henkilöllä oli pahoinvointikin kuulemma helpottanut jo pari viikkoa aiemmin.

Ja kyllä olen itsekin ollut raskaana neljään kertaan.

Vierailija
2/13 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on raskauksissa ollut kaikki mahdolliset krempat, joten todellakin vauvojen syntymä on ollut helpotus. Ei enää liitoskipuja, turvotusta, peräpukamia, närästystä, selkäkipuja jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se viimeinen kuukausi norsun kokoisena, hirveän närästyksen ja pissahädän kanssa ei ole kivaa.

Vierailija
4/13 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

riittävän kauan että on valmis syntymään.

Mutta koska raskausaika oli niin hirveän raskasta kipujen ja kroonisen unettomuuden takia (kun ei moneen kuukauteen nuku tuntia pitempiä pätkiä, sitä alkaa olla aika huonossa kunnossa), odotin hyvin paljon että saisin terveyteni takaisin.

Vierailija
5/13 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi raskaaksi yleensä tullaan, että se vauva halutaan. Minä en ainakaan malttanut odottaa vauvan kohtaamista, että minkänäköinen tyyppi sieltä tulee.

Voinnin puolesta olisin voinut olla raskaana vaikka kuinka kauan, olin vielä viikko lasketun ajan jälkeen muuttamassa kavereita hissittömästä kerrostalosta toiseen.

Vierailija
6/13 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei ollut mitään raskausvaivoja, mutta halusin niin kovasti saada lapseni syliini ja nähdä minkänäköinen hän on, että en meinannut jaksaa loppuraskautta. Pakko se kuitenki on malttaa mieli :D

Vierailija
7/13 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoin, että syntyisi pian. Toisen kanssa tiesi, mitä on tulossa eikä niin odottanut innolla... Lapset on kivoja, mutta vauvan hoito ei.

Vierailija
8/13 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei siis ole lapsia, enkä tiedä haluankokaan. Minusta tuntuu, että jos olisin raskaana, lähinnä haluaisin, että se vauva pysyisi siellä kohdussa. Varmaankin siksi, että vauvan syntymä muuttaisi asioita niin paljon, ja olen hieman muutosvastarintainen ihminen.

No sitten ei kannata edes hankkiutua raskaaksi.

Itse en olisi jaksanut odottaa vauvan syntymää, sillä olin kamala turvonnut pallo raskausaikana. Nestettä kertyi erityisesti nilkkoihin, ja ne olivat kamalan kipeät. Vauva painoi myös jotain hermoa, ja välillä meinasi mennä jalat alta kävellessä.

Raskaus kesti vielä melkein kaksi viikkoa yli lasketun ajan ja loppuaikana oli niin kamala olo, että oli valtava helpotus, kun synnytys vihdoin käynnistyi.

Vierailija
9/13 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap varaa lomamatkan, niin hän varmaan toivoo että matka ei tulisi vielä pitkään aikaan kun lomamatkalla on niin erilaista kuin kotona.

Vierailija
10/13 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus oli alkupahoinvoinnin jälkeen helppo. Olin omasta mielestäni kauniimpi kuin ikinä ja olo oli hyvä. Ja vaikka vauvaa odotettiin kovasti niin sen tajusi, että kun se syntyy niin kaikki muuttuu. En olisi millään vielä luopunut masusta kun sektio tehtiin suunnitellusti.

Vierailija
11/13 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vaan kärsimätön ihminen yleensä kaiken suhteen. En malta odottaa ja tätä odotusta on nyt kestänyt pääsiäisestä asti kuitenkin, eli ei mikään hirveän nopeatempoinen projekti ole kyllä!

Kuvittelin että aika kuluisi nopeasti kun kaikki sanoo että raskaus menee ohi hujauksessa, mutta mitä pidemmälle pääsen niin sitä enemmän aika venyy.

Toivon tosissani ettei mene yliaikaiseksi, en tiedä miten hemmetissä kenenkään pää kestää sellaista.

Vierailija
12/13 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän, mitä pidemmälle raskaus eteni. Paino nousi yli 30 kiloa, turvotusta oli ja mitkään kengät ei mahtunut jalkaan paitsi Crocsit. Maha oli valtava ja navanpohja pullahti ulospäin, hangaten aina liikkuessani kipeästi paidan kankaaseen. En saanut kenkiä jalkaani itse ison mahan takia. Iskias vaivasi ja nivusissa oli ekassa raskaudessa tosi pahat liitoskivut, en juuri viimeisen kolmanneksen aikana pystynyt kävelemään niiden takia. Ja niiden takia myös valvoin lähes kaikki yöt: nukuin hetken, ehkä puoli tuntia kerrallaan, heräsin taas nivusviiltoon ja viimeisinä viikkoina menin lopulta sohvalle valvomaan ja itkemään, ettei miehen uni olisi koko ajan häiriintynyt. Tietenkin mun raskaus meni sitten 12 päivää lasketun ajan yli.

Vierailija
13/13 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vaan kärsimätön ihminen yleensä kaiken suhteen. En malta odottaa ja tätä odotusta on nyt kestänyt pääsiäisestä asti kuitenkin, eli ei mikään hirveän nopeatempoinen projekti ole kyllä!

Kuvittelin että aika kuluisi nopeasti kun kaikki sanoo että raskaus menee ohi hujauksessa, mutta mitä pidemmälle pääsen niin sitä enemmän aika venyy.

Toivon tosissani ettei mene yliaikaiseksi, en tiedä miten hemmetissä kenenkään pää kestää sellaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän