Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, jotka työskentelette avokonttorissa, viihdyttekö?

Vierailija
30.10.2012 |

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meillä on myös täysin vapaa etätyömahdollisuus, hyvät työvälineet ja yhteydet myös kotona ja langaton verkko töissä.

En mene toimistolle tekemään keskittymistä ja hiljaisuutta vaativaa työtä. Sen teen kotona. Työpaikalle menen kun on tarve nähdä kasvokkain osaa tai kaikkia työtovereita ja tehdä yhdessä työtä.

Meillä on myös tilat töissä jaettu toiminnoittain, on hiljaista lukusalia, ryhmätyötilaa, pientä soppea ja avointa kohtauspaikkaa. Paljon erilaista ja viihtyisää tilaa ja tarpeen mukaan voit vaihtaa paikkaa pitkin päivää.

Meillä on ainakin toiminut hyvin.

Teillä ei ilmeisesti ole juurikaan papereita, mappeja ym. mitä useassa konttorissa? Olen usein miettinyt missä niitä säilytetään jos työpiste vaihtelee.

Vierailija
2/15 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlella etsimään sanaparia introvertti dopamiini.

Jos olet introvertti, häly ja liiat sosiaaliset tilanteet voivat aiheuttaa dopamiinin tuotannon liiallista lisääntymistä ja se saa sinut levottomaksi, stressaantuneeksi ja väsyneeksi. Et ehkä enää illalla jaksa niin paljoa kuin ennen, ei huvita lähteä kylään, vaan voit tarvita omaa aikaa eli aika menee palautumiseen.

Sen sijaan ekstovertti on kuin kotonaan avokonttorissa, hänellä ei dopamiinin tuotanto lisäänny.

Meillä avokonttorissa pitäisi koodata ja testata. Ei ole ajateltu akustiikkaa, ei ole mattoja käytävillä joten kuuluu kops kops kops kps -kops kops... Ei ole akustoitu, joten kaikuu ja puhe ja kolinat kuuluvat kaukaa. Ei ole kunnon sermejä edes käytävän ja työtilojen välissä. Taukotila on lähellä eikä ole ovea vaan pari metriä leveä aukko.

Siis en viihdy, en pysty keskittymään työhöni ja alan olla välittämättä siitä, etten saa paljoa aikaan, etten saa tehtyä työtäni... Luin työuupumuksesta, minulla alkaa olla jo sitä... Mietin että terveyteni vuoksi olisi syytä vaihtaa työpaikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea melusaaste, ei kuule omia ajatuksiaan..

Vierailija
4/15 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

avokonttoreissa jo yli 20 vuotta enkä osaisi enää eristäytyä pieneen kopperoon yksin. Pystyn hyvin keskittymään (vaikka luurit korvilla) vaikka ympärillä myyntityötä tekevät puhuvat puhelimessa ja porukkaa tulee ja menee.

Vierailija
5/15 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meillä on myös täysin vapaa etätyömahdollisuus, hyvät työvälineet ja yhteydet myös kotona ja langaton verkko töissä. En mene toimistolle tekemään keskittymistä ja hiljaisuutta vaativaa työtä. Sen teen kotona. Työpaikalle menen kun on tarve nähdä kasvokkain osaa tai kaikkia työtovereita ja tehdä yhdessä työtä. Meillä on myös tilat töissä jaettu toiminnoittain, on hiljaista lukusalia, ryhmätyötilaa, pientä soppea ja avointa kohtauspaikkaa. Paljon erilaista ja viihtyisää tilaa ja tarpeen mukaan voit vaihtaa paikkaa pitkin päivää. Meillä on ainakin toiminut hyvin.

Teillä ei ilmeisesti ole juurikaan papereita, mappeja ym. mitä useassa konttorissa? Olen usein miettinyt missä niitä säilytetään jos työpiste vaihtelee.

oman tiiminsä alueella. Juuri mitään ei ole enää mapeissa ja kaapeissa, minullakin vain 1 mappi vaikka minulla onkin kiinteä paikka:) Kaapit on lähinnä muita hlökohtaisia tavaroita varten.

Vierailija
6/15 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis IT-alalla olen ja kaiken homman teen näytöllä ja dokumentit lähetetään sähköpostilla tai jaetaan muilla tavoin. Mulla ei ole mappeja laisinkaan.

Itse sain istumapaikan joka on laidassa niin että ei ketään kulje vierestä, eikä kukaan näe näyttöä. Puhelinsoitot hoidan muualla. Muut ovat hiljaisia närttejä, joten tosi hiljaista on yleensä. Toisessa avokonttoriosassa taas oli kova melu ja sinne en haluaisi muuttaa.

Etätöitä teen jos ei ole konttorilla pakko mennä. Osa palaveristäkin voi hoitaa etäyhteydellä kun voi jakaa esityksen. Ei ole järkeä ajaa 35 km yhteen suuntaan ollakseen tunnin palaverissa saati matkustaa satoja kilometreja yhden palaverin takia.

Vierailija
7/15 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://kuntoplus.fi/hyvinvointitestit/oletko-introvertti-vai-ekstrovert…

Minä sain seuraavan. Tuo, että hermostun ärsykkeiden tulvassa eli meluisassa avokonttorissa, pitää täysin paikkansa.

--

Olet introvertti

Olet enemmän sisäänpäinkääntynyt ja syrjäänvetäytyvä kuin ulospäinsuuntautunut.

Saat voimaa pohdiskelusta ja päätöksistä. Ihmisjoukot hermostuttavat sinua ja pidät enemmän syvällisistä keskusteluista pienessä piirissä kuin hulinasta väentungoksessa.

Ajattelet ennen kuin puhut, etkä tee hätiköityjä johtopäätöksiä. Olet vastuullinen, luova ja analyyttinen.

Introvertin aivot

Aivosi reagoivat herkästi hermoston dopamiini-välittäjäaineeseen. Ärsykkeiden tulva saa dopamiinia erittymään runsaasti, mikä hermostuttaa introvertin. Asetylkoliini-välittäjäaine, jota erittyy esimerkiksi lukiessa tai piirtäessä, rauhoittaa ja miellyttää siksi introvertin aivoja.

Vierailija
8/15 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimessa sai kysellä moneen kertaan mitä asiakas sanoin jne... Kynsin hampain aion pitää työhuoneestani kiinni ;)

Vierailija
9/15 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen keskittymistä vaativaaa ohjelmointityötä, avokonttorissa on noin 20 ihmistä. Onneksi nämä kaikki muutkin on koodaajia, joten puhumista täällä ei juuri kuulu, mutta kyllä kaikki näppäilyäänet, askelten kopinat, se että joku kulkee käytävällä ja näen silmäkulmasta hänet, aina katkaisee ajatukset. Tässä ympäristössä joutuu koko ajan pinnistämään että saa keskityttyä edes jotenkin, kun omassa työhuoneessa se kävisi hyvin helposti.

Lisäksi ärsyttää että täyty koko ajan olla tietoinen omasta asennostaan, ilmeistään tms koska muut näkee minut. Mulla on taipumus miettiessäni raapia korvantauksia, rypistellä kulmia jne, mutta täällä ei oikein voi kun kolmelta työpisteeltä näkee suoraan mun työpisteeseen. Puhumattakaan ongelmanratkaisua edistävästä itsekseen ääneen puhumisesta, ei voi.

Olen myös introvertti, aika äärimmäinenkin sellainen.

Vierailija
10/15 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten saatii tiukkoja määräyksiä tyyliin ei saa puhua, kaikki puhelut pitää hoitaa erillisissä kopeissa (jotka aina varattuja, koska myyntitykit istuu niissä) ja liikkuminen on minimoitu päivän aikana.

Täytyy sanoa, että systeemi on aika ongelmallinen eli saimme kaikki avokonttorin haitat, mutta emme mitään sen etuja.

Vierailija
11/15 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi rupatella tyon ohessa.

Olisi aivan kamalaa olla eristyksissä muista, vain tietokone seurana.

Vierailija
12/15 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan kamala mökä. Ja eniten minua haittaa itse asiassa näköhäiriöt eli se, että ohitse kulkee ihmisiä ja kun näen heidät silmäkulmastani, vaistomaisesti nostan katseeni ja se katkaisee ajatuksen.

Työnantajien mielestä maisemakonttori on "keskusteleva" ja "avoin" ja kaikkea paskaa, mutta eipä ole yksikään heistä täällä tekemässä luovaa ja pitkäjänteistä työtä.

Oikeasti siinä pyritään minimoimaan tarvittava tila per työntekijä eli säästämään, suomeksi sanottuna.

Vituttaa.

Vierailija
13/15 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan kamala mökä. Ja eniten minua haittaa itse asiassa näköhäiriöt eli se, että ohitse kulkee ihmisiä ja kun näen heidät silmäkulmastani, vaistomaisesti nostan katseeni ja se katkaisee ajatuksen.

Työnantajien mielestä maisemakonttori on "keskusteleva" ja "avoin" ja kaikkea paskaa, mutta eipä ole yksikään heistä täällä tekemässä luovaa ja pitkäjänteistä työtä.

Oikeasti siinä pyritään minimoimaan tarvittava tila per työntekijä eli säästämään, suomeksi sanottuna.

Vituttaa.

Lisäksi pitäisi pystyä puhumaan asiakkaiden kanssa puhelimessa, sitten kun linja on huono ja naapurit pulisee (eikä heitä voi kieltää tekemästä omia töitään) ja koko ajan joku ramppaa vierestä kip-kop niin kyllä vituttaa. Joudut siinä sit kyselemään jatkuvasti asiakkaalta, että mitä...

Meillä on tosi ahdas avokonttori, eikä kunnollisia sermejä edes. Ihan syvältä. Joskus havahdun, että istun ihan kasassa kun yritän vajota niiden olemattomien sermien taakse että sais edes jotain työrauhaa. Meille on tulossa jotain muutoksia tilanteeseen, toivottavasti pian.

Vierailija
14/15 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimessa kun puhut, niin eiköhän aikakin yksi kana juuri silloin kaakata niin että konttori raikaa.

Puhelimet pirisee, tasainen puheensorina kera kovempien äänien, ja jos haluat keskittyä johonkin pidemmäksi aikaa, on se lähes mahdotonta.

Vierailija
15/15 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meillä on myös täysin vapaa etätyömahdollisuus, hyvät työvälineet ja yhteydet myös kotona ja langaton verkko töissä.

En mene toimistolle tekemään keskittymistä ja hiljaisuutta vaativaa työtä. Sen teen kotona. Työpaikalle menen kun on tarve nähdä kasvokkain osaa tai kaikkia työtovereita ja tehdä yhdessä työtä.

Meillä on myös tilat töissä jaettu toiminnoittain, on hiljaista lukusalia, ryhmätyötilaa, pientä soppea ja avointa kohtauspaikkaa. Paljon erilaista ja viihtyisää tilaa ja tarpeen mukaan voit vaihtaa paikkaa pitkin päivää.

Meillä on ainakin toiminut hyvin.