Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjoja kirpparille

Vierailija
30.10.2012 |

Olisko liikaa kirjoista jos pyytäs 3-7€? On hiukka halvempia kun esim. huutiksella tai divarit pyytää (netistä tarkistettu).

Mihin laitatte kirpparin antamat hintalaput, kanteen vai sisälehdille?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kirjan sivujen välistä naru ja sitte sidot sen kirjan ulkopuolelle sinne kirjan selkämyspuolelle ja siihen hintalappu. Ei mene kirjan sivut ja kannet pilalle. Usein ne kirpparien hintalaput on nimittäin niin tehokkaita liimauksestaan että niitä on hankala saada tavarasta irti muutoin kuin kastelemalla, ja arvaahan sen miten kirjalle käy jos sen kastelee.

Nari siis kirjaan kiinni ja hintalappu siihen!

Vierailija
2/11 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sopiva hintahan riippuu ihan kirjasta, ja myös siitä haluatko oikeasti vain päästä tavarasta eroon vai haluatko saada siitä paljon rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoitko huutiksesta toteutuneet kaupat vai pyydetyt hinnat/lähtöhinnat? Olen aika paljon ostanut huutiksesta enkä kyllä todellakaan maksa viittä euroa enempää kirjasta vaikka moni saattaa pyytää kahta-kolmea kymppiä.

Etenkin jos yrität myydä jotain vanhaa aikana elänyttä kirjallisuutta tai roskakirjallisuutta niin hintahaarukkasi on paljon. Sen sijaan jos sulla on myynnissä esim. taru sormusten herrasta ensimmäistä suomenkielistä painosta ja paperikannet ovat hyvässä kunnossa niin voit moninkertaistaa hinnat :)

Kirjat eivät käy kauhean hyvin kaupaksi.

Vierailija
4/11 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetuista kirjoista voi pyytää enemmän, mutta vähän tuntemattomammat eivät meinaa mennä kaupaksi millään. Viimeksi kirpparilla minulla oli kovakantisia romaaneja 2 euron kappalehintaan myynnissä eikä kukaan ostanut.

Eurolla meni pokkarit hyvin kaupaksi, paitsi Bridget Jonesit jotka oli varmaan jo liian vanhoja ja kaikki on nähneet leffat ;)

Vierailija
5/11 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut pokkarit kuten harlekiinit menemään 0,5 Eurolla, tuplakirjat tai paksummat dekkaripokkarit Eurolla. Sitten kovat kirjat on menneet 1,5 Eurolla paitsi jotkut uudet tai klassikot 2-3 Eurolla. Jotain erityisen komeita hienoja ja isoja erikoiskirjoja tyyliin "Turku 700 vuotta kuvina" ja priimakunto, niin sitten 5 Euroa.

Vierailija
6/11 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoja saa nykyisin aika huonosti myytyä. Pääosin hinnat kannattaisi olla 0,50-2 euro väliltä. Jos on uudempaa tuotantoa tai kuvakirjoja, niin 3-4 euroa. 7 euroa uskaltaisin pyytää esim. jotain ompelu- tai muusta harrastekirjasta.

Vierailija
7/11 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjat eivät ole romskuja, jännitys, sota yms.,osa tekniikkaa. Mietinkin että varmaan liian hintavia. Olisi vain rahalle tarvetta ja kaappeja tyhjennettävä. Miinuksellekaan ei huvittaisi jäädä, ovat pöytähinnat sen verran korkeat.

Vierailija
8/11 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu paljon missä ja minkälaisella kirpparilla myyt. Jos muut myy lastenvaatteita leluja ei sinne eksy monikaan mies.

Vierailija
9/11 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin

Vierailija
10/11 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä laita myyntiin sellaista jota et itsekään ostaisi sillä hinnalla.

Vierailija
11/11 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en ostaisi. Olen ahkera kirpparikiertäjä ja käyn myös lähellä kierrätyskeskuksessa, jossa kirjat maksaa 0,50€/kpl. Ja samalla hinnalla olen ostanut lähikirppikseltäkin suurimman osan (kun ne on alunperin hinnoiteltu 1€ maksaviksi, ja viimeisinä päivinä hinnat laskettu 50% alkuperäisestä).

Kirjoilla ei kauheesti tienaa, valitettavasti. Tietty kirjasta riippuen.

Jos annan esimerkkejä kenen kirjoja olen ostanut 0,50€: Joanne Harris, Agatha Christie, Outi Pakkanen, Margit Ravn, Mikael Niemi jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi