Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

lapsellamme oli tänään päiväkodissa ulkona gollegehousut ja päällä reimatecin housut

Vierailija
11.06.2008 |

huomasin vasta kun kotona alettiin riisua,argh..olen niin täynnä.=( kohta 5v-poika kyseessä joka liehaa pitkin pihaa hiki päässä!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä yritetään pukea lapset oikein mutta kun aina ei tiedä mitä vanhemmat haluaa lapsilleen päälle. Osa haluaa sukkahousut, verkkarit ja ulkohousut ja toiset haluaa just pelkät ulkohousut eikä mitään alle. Aina ei vaan osaa ulkoa lukea toisten ajatuksia.

Vierailija
2/10 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa myös ulkohousut sisähousujen päälle pk:ssa, jos hoitajijen silmä välttää.Tai jos vain ulkohoust jalassa, niin "unohtaa" sisälle tullessa vaihtaa sisähousut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi, että lapselle vain caprit ulos. Toinen hetken päästä sanoi, että hänen omalle ehdottomasti tuulihousujen alle sukkahousut. Minun lapsellani oli lokerossa vain farkut ja hame, helppoa siis :) .

Vierailija
4/10 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne päiväkodin hoitajat eivät todellakaan voi seistä vieressä JOKAISEN pukemista tapittaen. Eivätkä myöskään voi pihalla kurkkia jokaisen pihahousuihin, että ei vaan ole jäänyt sisähousut sinne vielä alle.

Kai olet neuvonut 5-vuotiastasi ITSE PUKIESSAAN ottamaan ensin sisähousut pois ja vasta sitten laittamaan ulkohousut päälle? Tai riisumaan vaatteita sitä mukaan, kun tulee kuuma ja pukemaan vastaavasti, jos tuntuu kylmältä? Tai edes käymään kysymässä hoitohenkilökunnalta, voiko ottaa vaatetta pois, jos hikoaa...

Siis sä todella syytät pk:n hoitajia, jos ensi vuonna eskariin menevä (?) lapsesi ei osaa pukea ohjeitten (saati sitten omien kylmä/kuuma-tuntemusten) mukaan?

Vierailija
5/10 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä todellakin olen edellyttänyt päiväkodilta, että puuttuvat eskarilaiseni pukeutumiseen. Ja vihainen olen ollut, jos on ollut huonosti puettu.

Kyllä ne siellä eskarilaisia komentavat. Tänäänkin kuulin, kun monille sanottiin, että on laitettava takin alle pitkähihaista. (Meinasivat laittaa t-paitoja vaan.)

Vierailija
6/10 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottaisin mielelläni kaikki vanhemmat joskus katsomaan, millainen päiväkodin uloslähtö on 21 lapsen kanssa ja kokeilemaan pystyykö ihan joka kerta ottamaan huomioon kaikkien vanhempien erilaiset toiveet. Varsinkin kun nämä toiveet vaihtelevat päivittäin ja aamupuurohässäkässä annetaan kunkin päivän erityistoiveet.... Parhaamme kuitenkin yritetään ja suurimmaksi osaksi onnistutaan toiveetkin muistamaan. Yritämme myös käyttää tervettä järkeä ja tutkailla itsekin säätä ja miettiä kunkin lapsen kohdalla, mitä puetaan (toiset palelee herkemmin, toiset hikoilee herkemmin...).

Mutta kannattaa tietysti antaa päiväkodille palautetta asiallisesti, jos lapsella oli mielestäsi liikaa vaatetta, niin minäkin teen omieni kohdalla. Suosittelisin vanhempia pitämään lasten lokeroissa vain niitä vaatteita, joit ahaluatte lasten pukevan ja varavaatteet ja mahdolliset vaihtovaatteet sääolosuhteiden muuttumisen varalta säilyttäisitte kassissa, tällöin päiväkotitätienkin on helpompi tietää, mitä lapselle halutaan puettavan.

Vierailija
7/10 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne siellä eskarilaisia komentavat. Tänäänkin kuulin, kun monille sanottiin, että on laitettava takin alle pitkähihaista. (Meinasivat laittaa t-paitoja vaan.)

Vierailija
8/10 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaivettiin toppahaalarit taas esiin ja silti paleltiin (paksuimmat oli jo siivottu syvälle kaappiin, piti tyytyä ohueksi pestyyn).

Vierailija
9/10 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn aina vielä loksuilla Eskarin ja 5-vuotiaan kanssa läpi esim. mitkä hanskat laittaa käteen ja laitan kaikki vaihtoehdot loksuun. Sanon vielä vaikka että jos aamupäivällä palelee niin sitten iltapäiväksi nämä tästä tai lapaset alle. 2-vuotiaan kanssa kerron aamun hoitajalle että tässä on tätä ja tätä, katsokaa kelin mukaan. Välillä on vähän liikaa, koskaan ei liian vähän ja lapsilukuun nähden aina on kuitenkin asianmukaiset kamppeet päällä, musta se on jo saavutus!

Mielestäni eskariryhmässä pitää riittää että opet auttaa hanskojen, kengännauhojen yms. kanssa. Jos ei vielä eskarissa opi pukemaan, miten ikinä selviää koulussa 15 min välitunnille.

Ap:n poika oli toki vasta melkein 5, mutta kyllä noille pystyy selittämään - varsinkin kesällä kun on niin paljon vähemmän vaatetta. Varmasti pystyy omaksumaan ohjeen "ota collegehousut pois ennen kuin laitat ulkohousut jalkaan". Oma 5-vuotias tyttömme osaa hoitaa yhdistelmän mekko pois, paita ja sukkikset päälle, sitten vasta ulkovaatteet eikä tarvitse siihen päiväkodin hoitajaa. No, me tosin saammekin aina kehuja omatoimisista tytöistä, nyt ymmärrän miksi.

Vierailija
10/10 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonne hiostavaan ukonilmaan kun vetäsis toppahaalarin päälle niin kyllä hiki virtais.

Onko tänään jossain tarjennut noin vähällä vaatteella?Meillä kaivettiin toppahaalarit taas esiin ja silti paleltiin (paksuimmat oli jo siivottu syvälle kaappiin, piti tyytyä ohueksi pestyyn).