Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen pienentänyt ruokalaskuamme kuukaudessa todella paljon

Vierailija
30.10.2012 |

Anteeksi vaan av-mammat, mutta ei sillä halvalla syö laadukkaasti ja ravitsevasti. Tai no, ehkä ravitsevasti kyllä, mutta ei laadukkaasti

Olen joutunut pienetämään ruokalaskuamme ½ vuoden ajan, aikaisemmin ruokakauppaan meni noin 800-1000 e/kk (2 lasta, 2 aikuista ja koira). Nyt on mennyt noin puolet siitä.

Joo, kyllä sillä elää, mutta kyllähän se aika hiilarivoittoinen systeemi on, ja A-N-K-E-A.

ja ei, ei ole sitä hirveä ammuttu sinne pakkaseen eikä kerätty niitä 18 ämpärillistä mustikoita.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia? 800e on jo todella paljon kuukaudessa. Olette ilmeisesti eläneet melko leveästi ruoan suhteen.

Meillä menee ruokakauppaan n. 400-500e kuukaudessa, 2 aikuista ja 2 pientä lasta. Emme säästele, syömme hyvää ja enimmäkseen terveellistä ruokaa. Paljon kasviksia ja kunnollista lihaa, ei nyt mitään kalleimpia kuitenkaan. Osa kasviksista aina luomuna, samoin munat.

Vierailija
2/9 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin ruokalasku tippuisi roimasti jos esim. vaihtaisin luomutuotteet takaisin tavallisiin. Samaten jos ostaisi naturellin lihan sijasta jotain marinoitua höttöä tai söisi vain jauhelihaa.

Kyllä se laadukas ruoka tosiaan maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teette vääränlaisia ruokia.

Vierailija
4/9 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee ruokakauppaan 550e kuukaudessa, keskimäärin. 2 aikuista + 3 lasta, lounaan syö kotona 1+1.

Syömme paljon kaalia, juureksia ja lihaa. Kala on itse kalastettua tai Lidlin lohta. Liha on aina naturel, Lidli edullisin, paitsi naudanpaistit ostamme Cittarista.

Marjat poimitaan ja kasvatetaan itse. Leivät leivon itse, samoin pullat, karjalanpiirakat jne. Teen kaikki ruuat alusta alkaen itse. Ja se tärkein, suunnittelen ruokalistan, seuraan tarjouksia ja pakastan.

Me syömme hyvin, ruoka ei ole hiilaripainotteista.

Vierailija
5/9 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöskään.. meillä menee kk:ssa ruokakauppaan max 600€. 2aik ja 3lasta joista yksi vielä vauva. Tuohon rahaan lasketaan myös wc paperit, vaipat jne. ostetaan jugurtit, juustot,rahkat, vaaleat sekä tummat leivät, valmiskastikkeita jne. aina on hedelmä korissa hedelmiä ja salaatti/vihanneksia ruualla. 120€ riittää mainiosti viikonruoka tarpeisiin (mukaan myös vkonlopun herkuttelut)

Vierailija
6/9 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalasta kaloja itse jne.. Moni käy töissä ja ostaa palkallaan ruuat kaupasta. Meillä lasku reilun tonnin kuussa 2 aikuista viisi lasta ja luomuna ostetaan noin kolmannes.

Meillä menee ruokakauppaan 550e kuukaudessa, keskimäärin. 2 aikuista + 3 lasta, lounaan syö kotona 1+1.

Syömme paljon kaalia, juureksia ja lihaa. Kala on itse kalastettua tai Lidlin lohta. Liha on aina naturel, Lidli edullisin, paitsi naudanpaistit ostamme Cittarista.

Marjat poimitaan ja kasvatetaan itse. Leivät leivon itse, samoin pullat, karjalanpiirakat jne. Teen kaikki ruuat alusta alkaen itse. Ja se tärkein, suunnittelen ruokalistan, seuraan tarjouksia ja pakastan.

Vierailija
7/9 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina laadukkaampaa ruokaa kuin ihan normaali ruoka? Mielestäni ei. Tiedätkö, että luomuhunajamerkin saadakseen suomalaisen mehiläisenkasvattajan täytyy tuoda ulkomailta sokeria, jota syöttää mehiläisilleen, muutoin hunaja ei ole luomua.

Suomalainen sokeri ei kelpaa, koska täällä ei tuoteta luomusokeria.

Mitään merkitystä tässäkään tapauksessa tuolla mehiläisten syömällä sokerilla ei ole itse lopputuotteen eli hunajan laatuun. Eikä liene kovin ekologistakaan tuo toiminta.

Esimerkkejä löytyy myös muista luomutuotteista, joissa voi kyllä oikeasti kyseenalaistaa niiden suuremman terveellisyyden.

Meilläkin ruokalasku tippuisi roimasti jos esim. vaihtaisin luomutuotteet takaisin tavallisiin. Samaten jos ostaisi naturellin lihan sijasta jotain marinoitua höttöä tai söisi vain jauhelihaa.

Kyllä se laadukas ruoka tosiaan maksaa.

Vierailija
8/9 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalasta kaloja itse jne.. Moni käy töissä ja ostaa palkallaan ruuat kaupasta. Meillä lasku reilun tonnin kuussa 2 aikuista viisi lasta ja luomuna ostetaan noin kolmannes.

Meillä taas syödään harvoin varsinaista luomua. Luomuna ostan hiutaleet ja osan jauhoista. Vehnäjauhoissa hintaero onniin suuri että ostan ihan taviksena. Luomuhunaja on ihan huuhaata. Suomalainen sokeri on vallan hyvä vaihtoehto. Ruoka ostetaan meilläkin palkalla, molemmat käymme töissä vaikka 1+1 syökin lounaan kotona. Se on ajankäytön valintakysymys laittaa ruuat itse vai ostaako kaupasta valmiina. Lasten herkkua on viikonloppuisin leivinuunissa haudutetut paistit. Eikä tulee kalliiksi, paistia saa n. 10e/kg, jauheliha melkein samanhintaista.

Vierailija
9/9 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruoan hankkimiseen ja valmistukseen.

On lasketava todella tarkasti jotta saan kulukorvauksen riittämään ja omakin perhe tulee syötettyä edullisesti.

Marjat, sienet, riista, kala ja oman maan antimet vievät erittäin paljon aikaa ja vaivaa.

Vuodesta toiseen tätä samaa ja aina ei kyllä jaksaisi. Olisipa varaa ostaa kaupasta suurempi osa valmiina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi