Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

New Yorkin shoppailulomailijoilla on nyt sitten varmaan hauskaa?

Vierailija
30.10.2012 |

Kannatti lähteä merta edemmäs tuhlaamaan rahojaan...

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen vahingoniloinen. En pidä koko kaupunkia niin "makeena" paikkana, että olisi sinne ilmansaasteiden sekaan pakko päästä shoppailemaan. Muutenkin rahan polttaminen turhuuksiin ei ole mun juttu, eikä minun tarvitse joidenkin ryysyjen takia matkustaa maailman ääriin. :) Amerikassa olisi muitakin näkemisen arvoisia paikkoja mm. luonnonpuistoja. Mutta ehkäpä en ole niin turhamainen kuin suurin osa ihmisistä, jotka kuvittelee tällaisten viestien olevan heti katkeruutta siitä, kun ei itse saa kaikkea heti nyt ja kylve rahassa. ap

Vierailija
2/16 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaupunkilomat eivät tarkoita mitään shoppailua välttämättä. Itse käyn lähes pelkästään kaupunkilomilla, enkä koskaan osta mitään vaatteita tms. New York nyt on kaupunkina jotain aivan omaa luokkaansa, eikä se vaadi mitään suurta omaisuutta sinne päästäkseen. Meidän kanarian viikko maksoi enemmän mitä new yorkin reissu =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt tavannut siellä ihanan miehen, johon on kuulemma korviaan myöten rakastunut :) Ilman Sandya he eivät olisi koskaan tavanneet. Rrrrromanttista!

Vierailija
4/16 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miksi siellä pitäisi tuhlata rahojaan ??? Mikä on pointtisi avauksessa?

Vierailija
5/16 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. kuusi kymmenestä menee sinne todellakin vain shoppailemaan. No okei, ehkä ne shoppailijat käy myös empire state buildingillä ja times squarella ja kittailee vähän starbucksia kitaan (vaikka sitä saa jokaisessa Euroopankin kaupungissa jo). Vai mitä muuta ihanaa nähtävää siellä on kuin keltaset taksit ja ne betonihirviöt valomainoksilla? Sanonpahan vain, että maailmassa on parempiakin kulttuurimatkakohteita kuin New York. ap

Vierailija
6/16 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. kuusi kymmenestä menee sinne todellakin vain shoppailemaan. No okei, ehkä ne shoppailijat käy myös empire state buildingillä ja times squarella ja kittailee vähän starbucksia kitaan (vaikka sitä saa jokaisessa Euroopankin kaupungissa jo). Vai mitä muuta ihanaa nähtävää siellä on kuin keltaset taksit ja ne betonihirviöt valomainoksilla? Sanonpahan vain, että maailmassa on parempiakin kulttuurimatkakohteita kuin New York. ap

Minulle kaikki kaupunkikohteet ovat olleet mahtavia kokemuksia.

Vierailija
7/16 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai mitä muuta ihanaa nähtävää siellä on kuin keltaset taksit ja ne betonihirviöt valomainoksilla? Sanonpahan vain, että maailmassa on parempiakin kulttuurimatkakohteita kuin New York. ap

Karkasiko ukkosi New Yorkiin vai mikä vituttaa?

Mun New Yorkin lomat on täynnä kulttuuria. Käyn useissa taidenäyttelyissä, konserteissa, teattereissa. Roikun kirjakaupoissa, lueskelen kahviloissa. En käy ainoassakaan vaatekaupassa. Ja vaikka kävisinkin, mitäpä se sulle oikeastaan kuuluisi. En tajua mikä toisten matkailussa sua niin nyppii, mulle on ihan sama mihin maailmankolkkaan sinä rahasi työnnät.

Vierailija
8/16 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sellainen joka nauraa maha pyöreänä vahingoniloisena kun naapurissakin tapahtuu onnettomuus. Sellainen joka toivoo että pääsisi viereen nauramaan kun jonkun lapsi jää auton alle. Toisaalta sellainen ihminen ei pahastu kun joku nauraa täysillä kun vahingoniloisen ap:n lapsi loukkaantuu vakavasti tai kuolee. Sehän on vain oikein nauraa vahingoniloisesti aina kun tilaisuus...

Vierailija
9/16 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkasiko ukkosi New Yorkiin vai mikä vituttaa?

Mun New Yorkin lomat on täynnä kulttuuria. Käyn useissa taidenäyttelyissä, konserteissa, teattereissa. Roikun kirjakaupoissa, lueskelen kahviloissa. En käy ainoassakaan vaatekaupassa. Ja vaikka kävisinkin, mitäpä se sulle oikeastaan kuuluisi. En tajua mikä toisten matkailussa sua niin nyppii, mulle on ihan sama mihin maailmankolkkaan sinä rahasi työnnät.

Ei kaikki ole niin "korkeakulttuurisia" kuin sinä. Suurin osa on oikeasti materialisteja, matkustavat oikein New Yorkiin asti shoppailemaan. Puhuin siis enemmistön New Yorkin lomista, en sinun lomista, jotka ovat kulttuuria täynnä. Miksi vedät siis herneet nenään keskustelusta, joka on tarkoitettu juurikin niille, jotka menevät sinne täysin pinnallisista syistä?

Ja tosiaan en ole katkera. Voisin itsekin lähteä sinne, mutta ei ole tullut vielä tarvetta. Ja tosiaan asun itsekin kohtuu suuressa kaupungissa ulkomailla, jonne monet matkustavat vain shoppailemaan rahansa. Sen huomaa esim. siitä, että joka vuosi rakennetaan uusia ostoskeskuksia.

Ja kyllä minuakin vituttaisi olla tällä hetkellä New Yorkin lomalla. Hahhahah.

ap

Vierailija
10/16 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lentää Bulgariaan juomaan viinaa tai Thaimaaseen ottamaan aurinkoa? Viinaa voi juoda Suomessakin ja solariumit on keksitty.

Ja tuskinpa ap asut yhtään missään perä-Ypäjää eksoottisemmassa paikassa...

Vierailija
11/16 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n kannattaisi lukea vähän omia tekstejään, happamia sanoi kettu...

Jos ap ei tiedä mitä nähtävää ja katsottavaa NY tarjoaa, niin aika epätodennäköistä että täällä kukaan saa häntä sivistettyä.

Vierailija
12/16 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eksoottisessa paikassa asukaan, mutta asun kuitenkin isossa kaupungissa ulkomailla. En myöskään lennä Bulgariaan juomaan viinaa tai Thaimaaseen löhöämään rannalla. En ylipäänsä lennä minnekään löhöämään rannalla. Minulla ei myöskään ole autoa ja ajan pyörällä lähes joka paikkaan.

Tässä keskustelussa oli kuitenkin kyse näistä muodikkaista shoppailulomista Nykiin. Eipä todellakaan ole ekologista lentää Nykiin asti tuhoamaan vielä lisää luonnonvaroja shoppailulla. Mutta jokaisella meistä nyt sattuu olemaan omat prioriteettinsa. Mitään pahaa ei tietenkään saa tästä luonnonvarojen tuhlaamisesta sanoa. Pääasia, että jokainen saa tehdä juuri niin kuin itse tykkää. On näköjään sellaisiakin ihmisiä olemassa, jotka eivät piittaa maapallostamme yhtään.

En silti väittänyt, että minä olen itse pyhimys. Kritisoin vain tätä nykyajan kerskakulutusta ja olen itse asiassa hiljaa iloinen siitä, että jollain rikkaan perheen lapsella jäi se "halpa" laukku ja kymmenet Victoria's Secret pikkupöksyt tämän myrskyn takia ostamatta.

Terv. "katkera ja kateellinen" ap

Vierailija
13/16 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo aiheuta kuin harmituksen jos tuolla sattuisi olemaan. Aina voi matkustaa uudelleen. Ja toisaalta jos on New Yorkissa nyt niin saa täysin ainutlaatuisen kokemuksen joka ei unohdu koskaan. Jos sattuisi seudulla asumaan niin sitten jo asia erikseen.

Vierailija
14/16 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että mitä muuta nähtävää... Hmm... Museoita? Taidenäyttelyitä? Teatteria? Kaupungin arkkitehtuuri jo sinänsä?

Vierailija
15/16 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanonpahan vain, että maailmassa on parempiakin kulttuurimatkakohteita kuin New York. ap

Kerro muutamista, ap.

Vierailija
16/16 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanonpahan vain, että maailmassa on parempiakin kulttuurimatkakohteita kuin New York. ap

Kerro muutamista, ap.

En ole ap, mutta Pariisissa on maailmassa eniten museoita, elokuvateattereita ja teattereita. Lisäksi kaupungin pitkän historian ansiosta tarjolla on huimasti historiaan liittyvää nähtävää.

Tosin Pariisissa olisi hyvä osata ranskaa, jotta kaupungin tarjonnasta saa kaiken irti. Vähän kuin New Yorkissa olisi hyvä osata englantia, jotta saa kaiken irti. ;)