Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla asunto myynnissä, käykö paljon "vain huvikseen" katselijoita?

Vierailija
29.10.2012 |

Vanhemmillani kämppä myynnissä. Heillä ei julkisia esittelyitä ole vaan pitää sopia yksityisnäyttöjä. Nyt on käynyt kolme paria katsomassa asuntoa ja 2 heistä on sanonut että tulivat vain huvikseen katselemaan. Eli oikeita ostoaikeita ei ole. Mitä tuossa voi tehdä? Kun vanhemmat alkaa jo olla sen verran iäkkäitä että eivät jaksa kotia pitää tip top-kunnossa muuten katselijoiden vuoksi.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sentään ihan huvikseni kiertele, mutta esimerkiksi jos samassa talossa on asunto myynnissä, ihan hyvä käydä hinnoittelumielessä tsekkaamassa, etenkin jos oman myynti on tiedossa lähiaikoina. Yksityisnäytöille en kuitenkaan mene, jollen ole jo ostoaikeissa.

Itse en pidä ilmiötä niinkään pahana, mutta ymmärrän hyvin, ettei yksityisnäytöille toivota näitä huvikseen kävijöitä.

Joskus jos asunto ei miellytä yhtään, ostajat voivat vaikuttaa viileiltä. Kaikki eivät myöskään halua osoittaa kiinnostustaan liian selvästi ja snaovat "vain katselevansa". Mielestäni asunnossa vietetty aika korreloi aika hyvin kiinnostuksen kanssa, käyttäytyi ostajaehdokas miten tahansa.

Ongelmaan voisi auttaa, jos joku auttaisi siivoilussa ennen esittelyä?

Vierailija
2/21 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä välittäjä halusi pitää vain yksityisnäyttöjä ja parhaana viikkona näitä oli parin päivän välein. Meillä kävi sen 5 kk aikana todella paljon huvikseen katselijoita. Yksikin nainen kertoi välittäjälle, että haluaisi muuttaa, mutta mies ei ole innostunut. Tuli katsomaan kämppää ihan vaan huvikseen yksin ja toivoi, että saisi miehenkin innostumaan jossain vaiheessa. Muutamia oli, jotka olivat "aina olleet kiinnostuneita, että miltä tämän taloyhtiön asunnot näyttää" jne.

Asunnon myyjänä tuo oli tietysti ärsyttävää ja joka kerta toivo heräsi, että olisko nämä oikeasti kiinnostuneita? Jatkuvaa siivousta ja pienten lasten kanssa itsensä ulos järjestämistä. Lähinnä ihmetyttää tämä tapa nykyaikana kun netistä näkee pohjat ja kuvat. Pidettiin itse vielä huolta, että otettiin kunnon kuvat nettiin, joista näki kaikki huoneet hyvistä kulmista. Ei mitään välittäjien ottamia paskakuvia.

Toinen ryhmä olivat sitten nämä "huvikseentarjoajat" eli hintapyynnöstä pois 20-40 % ja testataan josko tärppäisi. Paras selitys oli "ei me saada enempää lainaa, teidän on pakko myydä tällä hinnalla".

No, lopulta myytiin yhdelle tosi kivalle perheelle ja hintakin oli kummallekin oikein tyydyttävä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein kuitenkin "yksi kuva valehtelee enemmän kuin tuhat sanaa".

Itse kävin juuri eilen katsomassa hyväkuntoiseksi mainostettua asuntoa, johon Kiinteistömaailma oli saanut otettua todella valoisat (ylivalottuneet) kuvat.

Paikan päällä selvisi, että mm. kaksi vuotta sitten remontoitu keittiö oli jo ihan pilalla huonon hoidon seurauksena.

Mutta vastaus ap:n kysymykseen; käytös varmasti ärsyttäisi, jos olisi yksityisnäyttöjä. Julkisella näytöllä menevät siinä samassa.

Vierailija
4/21 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin saisi kaikki huvikseen asuntoja katselemassa käyvät tyydytettyä tirkistelyhalunsa. Ei tarvitsisi järjestää yksityisnäyttöjä jatkivasti ja pitää asuntoa esittelykunnossa jatkuvasti.

Me olemme itse asiassa ostaneet asunnon siten, että kävimme huviksemme katsomassa asuntoa. Ja kun siinä loksahti riittävän moni asia kohdalleen, niin lopulta ostimme sen. Eli näitä 'huvikseen' katselijoita ei kannata väheksyä.

Vierailija
5/21 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni yleinen näyttö (tai vaikka kaksi) olisi parempi. Pääsisi tirkistelijät toteuttamaan mielihalunsa vapaasti.

Minä ja sisarukseni asumme kaukana vanhemmistani, useampi sata kilometriä välissä. Jos asuisimme samassa kaupungissa, varmasti auttaisimme vanhempia asunnon kunnossa pitämisessä. Äiti taas ei halua tuikituntemattomia auttamaan kodin siivouksessa. Ja se yleinen näyttö, eivät kuulemma halua sitä. Ajattelin kuitenkin vielä yrittää puhua siitä, jospa nyt menisi läpi.

"Huvikseen katselijoilla" tarkoitan niitä jotka eivät ole missään aikeissa ostaa asuntoa, tätä tai mitään muutakaan. Vaan niitä jotka ovat tulleet tirkistelemään sisustusta. Niin kuin eräs vastaaja sanoi kuulleensa: "Olen aina halunnut tietää miltä tämän taloyhtiön asunnot näyttävät".

Toki ymmärrän niitä jotka tulevat katsomaan ihan kivan oloista asuntoa (vaikka se ei nettikuvien perusteella suuria intoja herätäkään) ja paikanpäällä heille varmistuu että ei, tämä ei ole meille tarkoitettu koti. He kuitenkin ilmeisesti ovat todella asunnonostotarkoituksessa.

Vierailija
6/21 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohtui.

Vierailija
7/21 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/21 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan älytön vaiva sille asunnon omistajalle tyydyttää jonkun ihmisen uteliaisuutta.

Mitä tuohon hintatasoon tulee, niin mulle ei ikinä ole tullut niin paha mieli kuin edellistä asuntoa myydessä. Asunto ehti olla 4kk myynnissä ja yhtäkkiä löytyi ostajat. Ne kävi katsomassa, ihaili, kävi uudestaan asiantuntijan kanssa, kyselivät maksupuolesta välittäjän kautta jne. Sitten odoteltiin tarjousta, joka oli 35% alle pyynnin. Mitä ne oikein ajatteli? Kyllä se pettymys oli hirveä. Me hylättiin tarjous samantein ja ilmoitettiin, että vastatarjousta ei tule. Viikko meni ja antoivat uuden tarjouksen 10% alle pyynnin. Sitten päästiinkin jo neuvottelemaan. Miksi välittäjä antoi edes tehdä noin tökerön tarjouksen? Luuliko ne ihmiset, että meidän on pakko myydä? Meillä oli velaton asunto, vain liian pieni kasvavalle perheelle.

Vierailija
9/21 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on joka kerta mennyt yllättävän nopeasti kaupaksi, joten hirveen pitkään ei ole tarvinnut siivoilla näyttöjä varten. Mutta kyllä sen huomaa kun on ilmoitus ollut lehdessä, alkaa vierasta sakkia parveilla talon / taloyhtiön nurkissa. Kyttäävät ja katselevat ja jupisevat :)

Olen suosinut yleisiä näyttöjä, ettei tarvitse koko ajan pitää siistinä paikkoja.

Viimeisin huoneisto kun myytiin, kävi nuoripari yksityisnäytöllä kolme kertaa, vaikkei heillä edes ollut mahdollisuutta kauppojen tekoon seuraavaan neljään kuukauteen. Olivat kauhean kiinnostuneita, mutta myytiin ihmisille jotka ostivat asunnon saman tein hyvällä rahalla.

Vierailija
10/21 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei ollut näyttöä vaan olin muuten vain pihallani, ja ohikulkija halusi tulla "ihan vain kurkistamaan millaista teillä on sisällä" kun oli nähnyt ilmoituksen että se on myytävänä. Teki myös selväksi että mitään ostoaikomuksia hänellä ei ole.

Vierailija
11/21 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa "huvikseen katselijoista"saattaa olla hyvinkin tosissaan. Mä etsin tosissaan asuntoa, mutta olen näytössä sanonut katsovani huvikseni, jottei välittäjä soittelisi perään ja saisin miettiä asiaa rauhassa. Muutkin varmaan menettelevät näin.

Vierailija
12/21 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas harmittaa että meillä on tällä hetkellä kiinteistömaailma välittäjänä ja emme ole tyytyväisiä heidän kuviin oikotiellä :( Tuttukin sanoi että ihankuin kuvaaja olisi just horjahtanut kuvaa ottaessa.

Vierailija
13/21 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun haluaa etelässä asua ei oikein auta mikään :)

Vierailija
14/21 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas harmittaa että meillä on tällä hetkellä kiinteistömaailma välittäjänä ja emme ole tyytyväisiä heidän kuviin oikotiellä :( Tuttukin sanoi että ihankuin kuvaaja olisi just horjahtanut kuvaa ottaessa.

Noi kuvat ovat pääsääntöisesti tosi huonoja. Joko jollain rupuisella kännykällä otettuja tai sitten kuvat on otettu kalansilmäobjektiivilla joka vääristää mittasuhteita.

Lisäksi oikeinkirjoitus tuntuu olevan kovin hankalaa noille välittäjille. yhdys sanat ovat aina lappeen rannassa.

Vierailija
15/21 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoituksesta puuttuu jopa tulevat remontit.

Vierailija
16/21 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

outoa, että varataan erikseen esittely eikä ole mitään aikeita ostaa asuntoa! Meillä ei käynyt yhtään tuollaista, katsojia kävi n.15. Osa heistä ei ollut osannut lukea esittelytekstiä eikä katsoa pohjakuvia ja ihmettelivät kovasti huonemäärää eivätkä olleet sitten enää kiinnostuneita heille väärän kokoisesta asunnosta. Ärsyttävää, että asuntoa etsivät eivät ymmärrä mitään itse. Tuohon jos olisi lisätty vielä jotain huvikseen katselijoita, niin olisin heittänyt ulos ovesta. Menköön julkisiin tirkistelynäyttöihin kyyläämään!

Vierailija
17/21 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaan kylmästi ilmoitan ettei ollut meille sopiva. Jos syitä aletaan tinkaamaan miksi ei kelpaa, niin lataan yleensä ihan suoraan mielipiteeni.

Mutta ei niistä muistakaan oikein tiennyt - tekivät tikusta asiaa että pääsivät vetäytymään tarjouksen teosta (liikaa nurmikkoa, liian vähän nurmikkoa, lapsille vaarallista kalliota jne)

Vierailija
18/21 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi ollut mutta meilläkään ei ollut julkisia näyttöjä. Yksi perhe ilmeisesti oli haukkaamassa liian isoa palaa - 3 x sopivat privaattinäytölle tulosta ja 3x peruivat 5 min ennen näyttöaikaa.

Hiukan hatutti kun keskellä viikkoa teki siivoukset yms töiden jälkeen ihan turhaan....

Mutta ei niistä muistakaan oikein tiennyt - tekivät tikusta asiaa että pääsivät vetäytymään tarjouksen teosta (liikaa nurmikkoa, liian vähän nurmikkoa, lapsille vaarallista kalliota jne)

Vierailija
19/21 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pidemmäksi myyntiaika venyy, sitä enemmän renkaaseenpotkijoitakin käy paikalla. Osa välittäjän paikalle raahaamista saattaa tulla vain siksi, että välittäjä haluaa heidän asuntonsa myyntiin, ei välttämättä myydä esiteltävää asuntoa.

Pienen lapsen kanssa raskasta, mutta minkäs teet. Hinta alun alkaenkin kohdalleen ja nopea myynti.

Vierailija
20/21 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Huvikseen katselijoilla" tarkoitan niitä jotka eivät ole missään aikeissa ostaa asuntoa, tätä tai mitään muutakaan. Vaan niitä jotka ovat tulleet tirkistelemään sisustusta. Niin kuin eräs vastaaja sanoi kuulleensa: "Olen aina halunnut tietää miltä tämän taloyhtiön asunnot näyttävät".

Olen itsekin todennut välittäjälle tuon, että olen halunnut tietää, miltä yhden tietyn yhtiön asunnot näyttävät sisältä. Tilanteeni on se, että perheemme tarvitsee 2-3 vuoden tähtäimellä isomman asunnon tältä alueelta, missä nytkin asumme. No niitä isoja tulee myyntiin TODELLA harvakseltaan, joten käyn katsomassa kaikki, joita tulee. Saattaisin ostaa, jos tulisi loistotapaus vastaan, mutta varsinaisesti en ole ostoaikeissa juuri nyt. Samoin katselen tietyn hintaista asuntoa, mutta voisin myös venyttää budjettia sopivan yksilön kohdalla.

Haluan kierrellä asuntonäyttöjä nyt "ennakkoon", koska asuntoja katsellessa omat toiveet ja haaveet kirkastuvat paljon paremmin. Oppii kiinnittämään huomiota erilaisiin asioihin, saa hyvän tuntuman hintatasoon, tietää millaisissa yhtiöissä on millaisiakin asuntoja ja jos vaikka sopiva yhtiö löytyy, niin saatan jakaa postilaatikkoon viestin, että jos olet myyntiaikeissa niin ota yhteyttä... Lisäksi vaikka asunnoista on kuvat netissä niin ne miltei poikkeuksetta antavat väärän kuvan asunnosta.

Kiertelen siis tulevaisuutta silmällä pitäen, lähinnä huvikseni mutta myös hyödykseni. Yksityisnäyttöihin en ole mennyt, mutta onneksi kaikkiin alueella myytäviin on ollut julkinenkin näyttö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan