Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka prkl äänestää kokoomusta??

Vierailija
28.10.2012 |

Ovat sössineet kaiken, outoa. Wanna be porukkaa riittää.

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äänestänyt kokoomusta juurikin sen takia, kun "kaikki" äänestää kokoomusta. Ja eiköhän tuo äänestysprosenttikin kerro jotain? Ei koko kansan ääntä saatu kuuluviin, kun laiskimukset eivät lähteneet uurnille. En käsitä, että miksi jossain pressan vaaleissa ihmiset juoksee äänestämässä, mutta tärkeissä kunnallisvaaleissa ei ääniä edustajille heru. Ihan käsittämätöntä mun mielestä. Tässä tais käydä vähän Haavistot ja ihmiset vaan huutelee netissä, mutta eivät sitten oikeasti tee asiolle yhtään mitään. Perussuomalaisten nousu oli mullekkin vähän pettymys, mut sellasta se on.

Vierailija
82/90 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen valmis vaihtamaan toiseen puolueeseen heti kun löydän/tulee parempi vaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ne verot nouse sen takia, että tilanne

Kyllä ne nousee, sillä kustannukset nousee kuitenkin. Laskennallinen kustannusten muutos mm. erikoissairaanhoidossa minun alueellani on 1% vuodessa ja se johtuu väestön ikääntymisestä. Kun väki ikääntyy, se sairastaa enemmän ja tarvitsee enemmän hoitoa. Vaikka mitään ei muutettaisi, kustannukset nousevat silti.

Onko tähän varaa? No, moni on sitä mieltä, ettei verojen kiristykseen ole enää varaa, eikä syömävelkaakaan haluttaisi otaa. Jos ei haluta maksaa enemmän, pitää siis karsia jostain tai tehostaa jotain.

Tehostaminen on ongelmallista, koska huoltosuhde-ennuste on melkoisen huolestuttava. Varsinkin kasvukeskusten ulkopuolella ei mene montaa vuotta, ennen kuin jokaista työssäkäyvää kohden on yksi huollettava. Eli elätät palkallasi kaksi ihmistä.

Onko tähän varaa? Joillakin on, suurimmalla osalla ei ole. Siksi täytyy tehdä jotain, miettiä vaihtoehtoja palvelujen järjestämiselle jatkossa. Ja kyllä nimenomaan sosiaali- ja terveyspalvelut pitää ottaa tarkasteluun, koska sillä sektorilla kustannukset ja palvelujen tarve tulevat kasvamaan eniten.

Niin kivaa kuin oisikin pitää kaikki ennallaan, minä en ainakaan saa sitä mahtumaan logiikallani maksukyvyn puitteisiin.

Itse muuten äänestin tällä kertaa demareita, koska toivon että joku kuitenkin puolustaa palveluita, vaikka omassa kunnassa tulee olemaan pakkorako karsia niitä. Toivoisin, että asioita arvioidaan sekä rahan että hyvinvoinnin kannalta ennen säästöpäätöstä.

Vierailija
84/90 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuule vaikuta palveluiden poistaminen niihin.

Kyllä ne keksii lisämenoja kaikesta huolimatta. Eikä ne verot nouse sen takia, että tilanne pidettäisiin entisellään. Ja elämäntapa työttömät?!?

Ei tarvitse olla työtön, vaikka niitä tk:n palveluja käytetään. Nyt jo matkat voivat olla yli 100km, että pääsee lääkäriin.

Vierailija
85/90 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa puolue joka ymmärtää, ettei raha kasva puussa ja että pullataikinamaiseksi paisunut hyvinvointivaltio on uudelleenmitoitettava.

Pienenpieni osa kansalaisista raataa niska limassa burnoutin partaalla ja saa palkastaan 54% käteen. Loput palkasta jaetaan "kansalaispalkkana", eli tukina, myös täysin työkykyisille lusmuilijoille.

Sosiaaliturvan tulisi olla hätävara, jolla tuetaan tilapäisessä ahdingossa olevia ja autetaan heidät jaloilleen. Esim. vanhempainraha ei ole tällainen hätätuki - terveyskeskukset ovat.

Ennen lähdettiin paremman ja helpomman elämän perässä Ameriikkaan ja Ruotsiin, nyt käydään Kelan luukulla.

Ihmisiä saataisiin töihin laskemalla veroja ja purkamalla ylityöt, mikä onnistuisi, jos SDP ja Vasemmisto eivät olisi tehneet palkkaamisesta työnantajalle liian kallista. Omalla 12 työntekijän työpaikalla olisi töitä vähintään kolmelle nuorelle, mutta kun ei ole varaa palkata kun jokaiselle on maksettava kaksin verroin palkkaa - osa työntekijälle, osa valtiolle veroina - ja kaikki tämä tuloista, joista neljännesosa on jo hävinnyt yhteisöveroa maksettaessa.

Vierailija
86/90 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niin kiinnostaa...

Toivottavasti asut myös sellaisella alueella, missä on sen verran porukkaa, ettei lähde lähi tk lätkimään!

Millä puolueella on se ihme taikakone, jolla saadaan jatkuvasti lisää rahaa? Vastaatko kiitos?

Joku toimittaja sanoi mun mielestä jokseenkin järkevästi, että Kokoomus on ainoa puolue, joka yrittää saada Suomea jaloilleen, ja muut puolueet ovat sitä vastaan, kärjistetysti sanottuna.

Jos rahat ei riitä, niin ne ei riitä. Fakta. Jostain on karsittava. Suomessa on esim väkilukuun nähden järkyttävän suuri kuntahallintosysteemi. Mutta, jos pitäjään on hieno kunnantalo rakennettu, niin eihän siitä luovuta ;)

Vierailija
87/90 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluahan se olisi, jos lintukodossa kasvanut ja ahkerasti opiskellut + hyvän työpaikan ansainnut ajattelisi muuta kuin että itse on oman onnensa seppä. Vaan kun kaikki eivät ole samaa mieltä; kaikki eivät synny hopealusikka suussa, kaikkien elämä ei mene yhtä kivuttomasti. Osa syrjäytyy jo peruskoulussa, osa väsyy mielenterveysongelmiin...

Minä olen yksi näistä, joka on sairastanut mielenterveysongelmia koko ikäni. En valinnut syntyä perheeseen, jossa kasvaminen aiheutti persoonaani niin ison häiriön, että siitä kehittyi psyykeongelma jonka vuoksi käyn vielä nyt aikuisenakin terapiassa. Mielelläni olisin opiskellut ja valmistunut ammattiin, vaan kun resurssini menivät selvitessä hengissä kamalasta nuoruudesta, lopulta vanhempieni hautaamisesta ja stressin vuoksi menetetyn muistin kanssa kipuilusta. Opiskeluihin en kyennyt, kukaan ei ottanut helppoihin töihinkään. Meni vuosia saada terapiaa.

Kokoomuslaisille tahtoisin sanoa, että kaikki ei ole aina omista valinnoista kiinni eikä jokaisella meistä ole turvaverkkoja, ainakaan sellaisia jotka kannattaisivat läpi elämän.

On eri asia kuin elinikäinen sossun asiakkuus. Ymmärrätkö eron?

Vierailija
88/90 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että kokoomus ajaa järkiperäisempää kuntamallia.

Siinä onkin sitten kaikki hyvä, mitä puolueesta osaan sanoa.

Vierailija
89/90 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen palkkataulukon alapäässä, lisäksi osa-aikainen, mutta sen verran älliä on, että menot on suhteutettava tulojen mukaan. Jotain tarvitsee tehdä, ei voi vain jakaa rahaa kuten vasemmisto/sossut tekee. Minustakin olisi kiva saada joku tuki/avustus, mutta ymmärrän, että on minua köyhempiä, jotka tarvitsevat sitä kipeämmin.

Vierailija
90/90 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksen kannattajat joilla menee elämässä hyvin käyvät aina äänestämässä. He joilla menee elämässä heikommin ja ovat syrjäytyneet tai syrjäytymässä taas jäävät pois. Mitä alhaisempi äänestysprosentti sitä enemmän kokoomus tilanteesta hyötyy. Nukkujat ojentavat voiton kokoomukselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan