Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

)( TORSTIN turinoita arvon SYYSmaamat)(

01.12.2005 |

että ketuttaaa, neula katkesi ompelukoneesta ja ei tietenkään oo varaneulaa, kun konekin on lainassa mammalta. Just pääsin niin hyvään vauhtiin verhojen kaa. Hulluhan oon kun tähän aikaan ompelen, mutta...milloinkas sitten?! Noh ei enää ommella, täytyy nuppineuloittaa toinen verho valmiiksi ja kiinnittää taskut. Onneksi pienet ei tajuu vielä odottaa aamulla että ois kalenteri valmis,huoh.

Tympeenä

Tuttis

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai enempi rysähdys pinoon!!On tässä Enkelin kanssa herkuteltu kun tytöt nukku..Jumppa alkaa puolen tunin päästä,mut tuntuu olo aika raskaalle!!!

Ayapille unista:Meillä poika alko jättää päikkäreitä alle 3vuotiaana pois,oli silloin onnellisessa kotihoidossa.Aluks oli sellast et nukku ehkä jokakolmaspvä ja siitä sitten vähenti.Unia piti myös lyhentää tai muuten valvottiin yömyöhälle!!!NE on rasittavi nuo muutokset kun oikein mitenkään ei ole hyvä!Voimia!!!

Typy tyhjentää taas kaappia!!En kestä,naulaan en kiinni!!!!!!!

Päivä/kotihoidosta " keskustellaan" täällä kovin..Olen siis paska äiti,mutta parempaan en pysty!

KAmalia tauteja pyörii täällä edelleen :-(( ja edelleen paranemista ja jaksua kaikille lähetän...ja jotenkin pelkään että millon ne iskee meille?!

Ihana kun jaksatte väkertää itse lahjoja..mä en vaa jaksa,enkä ehi mitää...jos piparit leivotaa ni sillä hyvä!

Vaatteista vielä...Pojan kanssa ei ole ollu noita vaate vaikeuksia(vielä) mut saa nähä onko neiti erilainen?!

jatu,raahaa itsensä nyt jumpalle

Vierailija
22/29 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei musta nyt taida ola paljoakaan apua.

Päikkäriasiaa. Kuulemani mukaan jotkut lapset jättää melko aikaisin päikkärit pois. Mun päähän se ei sovi ollenkaan. Kun meillähän poika kohta 6v saattaa vieläkin joskus nukahtaa, jos on erikoisempi päivä. Yleensä toki ei. Mutta illalla uni tulee kyllä. Ja neiti vänkää päikkereille menon kanssa, mutta nukkuu sitten pitkään (käyn avaamassa oven, johon yleensä hetken päästä herää, jos nukkuu kovin pitkään). Illalla nukahtaa kuitenkin kohtuuaikaan. Päivällä oleva lepohetki on tutkitusti tärkeä vielä koululaisellekin, että aivot saa välillä levähtää ja työstää kokemaansa.

Eli en osaa auttaa.

Voimalähetys Ayapille, Pilelle ja muille tarvitseville!

Jouluasiaa. Minä toivon joulurauhaa. Että osaisin istahtaa, levätä ja hiljentyä. Nauttia ja iloita yhdessä lasten kanssa. Että osaisin tehdä valmistelut rauhassa, ilman stressia ja jaksamisen mukaan.

Ruokia pitää olla pöydässä jos jonkinlaista itellä, vaikka käydään myös mummuloissa syömässä. Laatikot valmistaa 4H ja Saarioinen. Salaatteja myös ostan valmiina. Ja riisipuuroa varten on onneksi haudutuskattila. Kinkku tilattiin naapureilta, joten se pitää muistaa sulattaa ja paistaa.

Muutoin suunnitelmat on auki, koska mun vanhemmat miettii Viroon lähtöä, mutta se ei oo vielä yhtään varmaa.

Lahjoista suurin osa saatiin ostettua silloin Keskisen reissulla. Loput hoituu varmaan lahjakortteina paikallisilta, jos ei muuta keksitä.

Pottailu sujuu varsin vaihtelevalla menestyksellä. Välillä Pekka istuu niin tomerana ja asioi potalle, välillä vain säheltää tai ei suostu ollenkaan potalle. Kestoilua on nyt harjoiteltu, kun saatiin parit vaippakuoretkin. Harsojen taittelua vain pitäis vähän opetella. Nyt oon vain tehny epämääräisiä pötköjä.

Kivaa illanjatkoa kaikille!

T@hti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä luin kanssa jonkinverran tuota hoitoonvienti/kotonahoitamiskekustelua ja kyllä oli ikävää keskustelua,oikein tuli paha mieli.ahdistaa tuollainen ehdottomuus ja kapea-alainen suhtautumistapa.uh.....

mä yritin neulahuovuttaa lampaan,mutta tuli aika onneton tekele,ei sitä kyllä lampaaksi tunnistais.

Aavis: muakin ahdistaa,kun V kopsuu tasaseen tahtiin,vaikka kuinka juoksis perässä ja vahtis.nyt on in meillä keittiöntuoleille kiipeily,osaa mokoma vetää tuolin pöydän alta taikka kauempaakin jos oon yrittänyt siirtää. Eilen kiipes keittiönlaatikkoon (alimpaan) ja jotenkin pääedellä kiepsahti sieltä,kyllä oli äidillä sydän syrjällään.

jaha,poju roikkuu lahkeessa,mentävä on

tiivii

Vierailija
24/29 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten turhauttavaa, kun toinen kulkee ja räpsii kaikki valot pois päältä. Takaisin päälle ei vielä yletä niitä laittaa.

Nyt lähden suklaatin luokse, kun se niin kovasti kutsuu kaapista:) Huomenna esikoinen saa mennä tarhaan, kun sitten on taas 4 päivää taukoa. Huomenna on myös vika tukiviittomakurssi. Pitäisköhän harjotella esitystä. Me vanhemmat esitetään satuja lapsille:)

T: Ynis

Vierailija
25/29 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan tulin. Kun tuli mieleen se kysymys, mitä yks päivä mietin. Eli gallupoidaan:

Kuinka paljon teidän paaperot saa päivässä " tuoretta" ? Siis tuoreraasteita, salaatteja, hedelmiä?

Jokus mietin, että pitäskö antaa enemmän. Meillä melkein päivittäin porkkanaraastetta, tai ainakin useasti viikossa. Muusin seassa. Kiitos Tiivin, käytän Oolannin muusijuttua pakastealtaasta aika usein!!! Hedelmiä sitten mielen mukaan. Aina ei maistu, toisinaan päärynää syö mieluusti ja omenaa kans.

Kiitos ja hei.

T-P

Vierailija
26/29 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireinen päivä (muka) taas ollut, nyt sitten pinoilen yksikseni yömyöhällä... Kummityttö siskonsa ja vanhempiensa kanssa oli yökylässä, hulinaa oli. Hauska seurata miten erilaista tyttöjen jutut ja puuhat on, ihan välillä meinasi hymyilyttääkin. Itse olen tyttöjen in-jutuista ihan pihalla, mutta osaan kyllä kertoa mikä on suosittua poikien keskuudessa (esim pleikkari-jutut, kuumimmat joululahjatoiveet, ovatko Duel Masterit selättäneet jo jääkiekko tai Pokemon-keräilykortit ja niin edelleen...)

Muistaissaan muutamaan kyssäriin vastaus:

Tuoretta hedelmää, kuten omppua melkein joka päivä, joskus porkkanaa. Kerran pari viikossa pakasteesta marjoja. Itse tehtyä kiisseliä marjoista ehkä pari kertaa viikossa. Eli enemmänkin voisi käyttää.

Valokatkaisimet ovat onneksi niin ylhäällä, että vain muutamaan T pääsee käsiksi, kun tuoli tms. on sopivasti siinä, minkä päälle voi kiivetä. Mutta telkkarin virtanappi on löydetty, tietenkin niin päin, että telkkari osataan sammuttaa, mutta ei aukaista... ottaa aivoon! Samoin olohuoneen ikkunan sälekaihtimien narut on sellaisia joita on kiva vetää ja samalla saada kaihtimet ihan miten sattuu. Ei kivaa sekään (siis äidin mielipide, johon T tuskin yhtyy...)

Ja joulu tulee meillekin ilman isompia itsetehtyjä juttuja. Tunnustan olevani niin laiska, että ostan kaupasta tylsät kortit ja nimet alle ja postiin. En jaksa askarrella, vaikka siitä kyllä tykkäisinkin. Laatikot joulupöytään ostan kotileipomosta, piparit ja tortut leivon valmistaikinasta. Ja lahjat ostan kaupasta, käärin ne vain itse pakettiin.

Jospa saisi nukkua tänä yönä paremmin kuin viime yönä, T valvotti 1½tuntia. Ei osannut reppula vissiin nukkua meiän makkarissa. Vieraille piti tehdä petit T:n huoneeseen, joten outo nukkumajärjestely ei ollut T:lle mieleen, minkä hän sitten " palkitsi" . Tuli ihan viime talvi mieleen, kun yöt oli aina rikkonaisia. Onneksi sain nukkua aamupäivällä 2 tuntia päikkäreitä, kun mies oli kotosalla.

Yritän suoriutua nyt nukkumaan. Hyvää yötä. Huomenna palaillaan.

Mimmu

Ps. Pottailu on ottanut takapakkia (taasen), nyt alkaa huuto heti kun laittaa T:n istumaan potalle. Eli ei ollenkaan pottamyönteistä :( Vinkkejä ja neuvoja mielellään vastaanotetaan!

Vierailija
27/29 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsyttää, mutta kun kerrankin illall pääsenkoneelle...

Tuoreg: huono minä, kun en jaksa juuri muuta tuoretta antaa pienelle kuin banskua (hulluna siihen, ja onneksi saa luomua kohtuuhinnalla!), joskus omenaa ja klementiiniä, porkkanaa järsii toisinaan ja kurkkua silloin kun vielä sai hyvää ja ei-espanjalaista.

Lahjag: toivon itselleni erityisen hyvää suklaata, hyvää luettavaa (yleensä äitini ja siskoni hoitavat sen puolen), ja olisi ihana ostaa kotiin kirkasvalolamppu vaan ei taida olla varaa. Olen siis helppo.

isommalle lapselle keksis vaikka kuinka, mutta sikamaisen kalliita ovat lelut ja pelit. älllöttää suorastaan. meillä hinkuu poika PS2-peliä, bionicle-legoja, ja kaikkea mitä lelukirjat keksivät mainostaa. Pienempi saa pomppiessa vilkkuvan pallon ja pesukintaan:=) Toistaiseksi helppoa ja halpaa!

Miehelle tekisi mieli hankkia uusi puhelin, mutta en tiedä osaanko ostaa tarpeeksi vempainta (itselleni käy karvahattumalli, mutta toi on vaativampi).

Lahjaideoissa olen surkea, koska enää ei ole aikaa/tarmoa/kärsivällisyyttä.

Ynis ja sukat: toimintasi kuulosti musta kadehdittavan jämäkältä. Itse olen tosi ällölepsu noissa vaateasioissa (poika, siis se isompi, on tosi tarkka TYYLISTÄÄN ja tämä alkoi jo usea vuosi taaksepäin- ehkä on ihan hyvä ettei mulla ole tyttöä, sillä tilanne voisi kehittyä vaaralliseksi). Ayapin strategia esivalinnasta on oivallinen.

(minäkään en voi muuten lausua " NallePuh" ajattelematta Isoaprinsessaa:=D)

Voih, Aavis,mukava kuulla, että sanoistani oli lohduksi asti. Sanat on tärkeitä...

Tänään iso poika valitti mahakipua, mikä tapahtuu vähintään joka viikko. Taitaa olla taipumusta ns. toiminnalliseen vatsakipuun, koska on herkkä ihminen ja kipuherkkä erityisesti ja syy kipuun useimmiten psyykkinen: kun sitten luin iltasadun, juteltiin vähän ja tuli selvästi ilmi, että kaipaisi enemmän aikaa äidin kanssa:(( Päivänsä kohokohta oli nimittäin kun yhdessä katsottiin hänen eskarin tehtäväkirjaa. Mulle tuli huono omatunto ja kurja äiti-syndrooma iski päälle (sitten kun olen kotona, olen hermona ja väsynyt ja tiuskiva ja tavaroitapaiskova).

Ryven tässä. ja sitten nukun. Jihuu, huomenna Mimmulin kanssa messuille (jee, kahdet rattaat tukkimassa muiden tietä... ilo se on pienikin ilo;D)

simam ja herkät pojat (Jatun tavoin, minäkin täällä varaudun tautien iskuun, kohta on takuulla meidän vuoro...)

Vierailija
28/29 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista sukkajutussa:) En oikein osaa selittää asiaa, etten antais ihan väärää kuvaa. Tällä kertaa juttu oli enemmän ennakkoluuloista ja hätäisistä johtopäätöksistä johtuvaa. Aika usein myötäillään näissä asioissa esikoista, kun tuntuu julmalta kiusata toista. Toisaalta en tiedä onko se oikein, että toinen pääsee ikävästä tilanteesta niin helpolla ja sen takia joskus tulee itsellä sellainen olo, että enpä annakaan ihan helpolla periksi, vaan joskus pitää kuunnella mitä sanotaan ja selitetään. Asiat kun ei läheskään aina ole niin pahoja mitä isorinsessa sekunnin sadasosassa päättelee ja haluaa kieltäytyä muuttamasta käsityksiään.

Tänään oli muutenkin muutama raivotaistelu meillä. Leluista edelleen taistellaan. Pikkurinsessa ei sais leikkiä millään mikä vähääkään voi isompaa kiinnostaa. Tuntui, että meidän äiti kattoi jo tänään, että miksi annan toisen raivota ja huutaa ja pidän sylissä karjumassa, kun kyse oli alunperin siitä, etten antanut ottaa pienemmältä kirjaa kädestä. Mummi ois siis korjannut tilanteen vaientamalla isorinsessan antamalla kirjan takaisin. Pikkurinsessan huudon varmaan saakin nopeammin loppumaan, mutta kun me vanhemmat ollaankin ne jotka määrää täällä eikä isorinsessa. Voi olla, että suurin osa leluista ja kirjoista on alunperin ollut isomman, mutta nyt niillä leikkii molemmat ja se on vain hyväksyttävä. Kädestä en toki anna kummankaan ottaa, en myöskään pienemmän. Enkä leikin keskeltä.

Alkais riittää tää sairastaminen. Kohta ei muuta tehdä kuin tapellaan täällä päivät pitkät kaikki. Mun mielestä isorinsessa menee huomenna päiväkotiin, kun sitten on taas 4 päivää kotona, mutta mies mietti vielä, että katsotaan aamulla. Kuumetta ei ole kuitenkaan ollut ollenkaan ja nää raivarit varmasti rasittaa ihan yhtä paljon kuin puoli päivää päiväkodissa.

Pitäisköhän lähteä sänkyyn pyörimään taas unettoman piehtarointia...

T: Ynis

Vierailija
29/29 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jees kun en eilen valittanut niin saanko luvan???

Meillä meni eilen sähköt poikki kolmen aikaa.

Yö tuskaa,hilkku kipeili,yski, nukku istuvaltaan,itki,korva kipeä,nenä vuosi.

Noo aamulla lääkäriin ja karkuun kotoota, asteita oli sisällä kokonaista 14!!

Aika wiileetä ja pieni kipeenä :( Noh oikea korva tulehtunut niinku arvelinkin yön perusteella..

Oltiin mummolassa päivä,tai siis Hilkku oli mä olin tekee koetta,palaverissa ja ajelemassa tuolla ihanilla teillä jotka on kuin perunapeltoa!

Noh sit päätettiin jäädä mummolaan yöks koska sähköt ei ollut edelleenkä tullut!

Vihdoin kasin aikaa naapurit soitti et nyt sähköt tulkaa kotiin :) 28 h oli poissa..Justiinsa tyhjensin pakasteen ja jääkaapiin roskiin..No se on maallista.

Mutta Mutta sähköt edelleen pätkii,mummo laitto viestin et sieltä läks justiinsa...Meillä patterit huutaa punasena vähä varastoon jos sais lämpöä!.

kYLLÄ mä odotan sitä takkaa niin paljon!!.On aika hanurista tällänen..

Onneksi bb voittaja selvisi!Oman kylän kolli vei voiton :)

Mutta nyt Nukkumaan.

Voi kun lumen tulo loppuis,kyllä toi 40cm riittää!!

Hyvikset

Shortsit oma viluinen napa..

;)

rAMIska ja kipeä Hilkku