Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttävää kun kaikki opet ei laita Wilmaan

Vierailija
28.10.2012 |

koepäiviä. Meidän poika on laiska lukemaan ja auttaa kun vanhemmat saa tiedon kokeista ajoissa.N o nyt selvisi että ylihuomenna enkun koe. Eikä tätä ole koelistalla. Ärsyttäää! Ei siis ole lukenut, illan on harrastuksessa (sanoi sinne mennessä kokeesta). Eli huomisilta jäi vaan aikaa. Koko ajan sanotaan että seuratkaa sieltä koepäiviä mutta se auttaa kun osa ei laita

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alakoulussa läheskään kaikki ei laita, kun se liittyy siihen, että lapsen tulee oppia huolehtimaan nämä asiat itse. Mutta miksi? Yläkoulussa ne kokeet sinne kuitenkin laitetaan :D

Vierailija
2/13 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli katsoa että läksyt on tehty, luetuttaa tekstiä, kysellä sanoja, jutella englanniksi ja mitä nyt osaakaan. Ei meilläkään tule Wilmaan kokeita tiedoksi kuin max. 2 viikkoa aikaisemmin, yleensä viikkoa ennen. Ei siinä yhdessä viikossakaan osaa sisäistää esim. 48 sivua historiaa, niin kuin viime kokeessa piti osata. Maantiedossa kun opettelivat maita, jokia jne, niin otettiin tavaksi aina viikonloppuisin käydä niitä läpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta niin ei vaan tapahdu jos ei yhtään valvota. Taitaa olla useimmille utopiaa tuo jatkuva lukeminen. Kyse on ysiluokkalaisesta eikä alakoululaisesta eli eipä siellä laiteta kaikkia kokeita. Alakoulussa tämä ei olekaan ongelma kun yhdessäkin illassa ehtii hyvin jos on pakko mutta tilanne on toinen ysillä

Vierailija
4/13 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa tilanteessa olisi pitänyt sanoa, ettei harrastukseen lähdetä, koska ei ole aiemmin sanonut asiasta ja koska lukuaikaa jää liian vähän.

Vierailija
5/13 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin PITÄISI Mutta niin ei vaan tapahdu jos ei yhtään valvota. Taitaa olla useimmille utopiaa tuo jatkuva lukeminen.

Tervetuloa meidän tavisten kerhoon. Ei meillä yksikään lapsi ole omatoimisesti ottanut kirjaa ja lukenut, ei edes tai ETENKÄÄN siellä yläasteella. Jos aikuinen viitsii edes kerran viikossa vilkaista kirjoja ja katsoa missä ollaan menossa, niin osaa kyllä kysellä ja patistella lukemaan, jos on tosi vaikeita osuuksia (esim. just paljon historian pänttäämistä) tiedossa.

Vierailija
6/13 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli viety harrastukseen ja autosta ulos mennessä mainitsi kokeesta. Enpä juossut perään. Tiedän kyllä että ysiluokkalaisen pitäisi hoitaa hommat itse mutta kun ei hoida. Vanhemmille on useita kertoja kerrottu että kaikki kokeet tiedotetaan Wilmaan mutta näin ei ollutkaan eli opettajakaan EI hoitanut hommaansa.Toivonpa ettei kukaan vastanneista ole opettaja

Vierailija
7/13 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alakoulussa ja me olemme velvoitettuja merkitsemään Wilmaan ainoastaan poissaolot, kaikki muu on vapaaehtoista.

Itse merkitse myös kokeet ja paljon muutakin, mutta tiedän monia kollegoita, jotka eivät jaksa vaivautua :(

Vierailija
8/13 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alakoulun opet ei merkkaa edes poissaoloja ja tämä ok. Hyväksyisin myös yläkoulussa jos ei olisi aiemmin sanottu että kaikki kokeet näkyy siellä. Olisin osannut niitä kyllä kysellä mutta nyt luotin Wilman koelistaan.

Lapsen kavereiden äitien kanssa kun olen jutellut, kenenkään lapsi ei lue kokeeseen ennen kuin viimeisenä iltana ellei kotona patistella.

ap

Vierailija
9/13 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaisin rehtoriin yhteyttä ja kertoisin asiasta, koska selkeästi kyseinen opettaja laiminlyö tehtäväänsä ja tekee sen esimieheltään piilossa, jos kukaan ei puutu asiaan.

Vierailija
10/13 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kavereiden äitien kanssa kun olen jutellut, kenenkään lapsi ei lue kokeeseen ennen kuin viimeisenä iltana ellei kotona patistella.

ap

Mutta joo, joskus voi ope mokata, mutta ei sen pitäisi vaikuttaa kyllä noin paljoa sun elämään, varmasti unohdat itsekin jotain ?

Vierailija
11/13 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppivelvollisuus päättyy ihan pian. Aiotko sitten seuraavassakin opinahjossa vielä kuulustella kokeisiin? os lapsi ei lue kokeisiin, hän saa sitten ehkä vähän huonompia numeroita. Ja saattaa siitä hoksata lukemisen ja koenumeroiden välisen yhteyden. Ellei, ei se vanhempien paapominen auta yhtään tuossa ymmärryjutussa. Eli en syyttäisi kyllä tässä opettajaa.

Mutta niin ei vaan tapahdu jos ei yhtään valvota. Taitaa olla useimmille utopiaa tuo jatkuva lukeminen. Kyse on ysiluokkalaisesta eikä alakoululaisesta eli eipä siellä laiteta kaikkia kokeita. Alakoulussa tämä ei olekaan ongelma kun yhdessäkin illassa ehtii hyvin jos on pakko mutta tilanne on toinen ysillä

Vierailija
12/13 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyaikana vanhemmat jotka valittaa tollasista!!!! Oliko wilmaa sillon ku sinä olit koulussa???? eipä tainnut tai ei ainakaan ollu kun minä olin ja siitä nyt ei vielä ihan hirveen kauan ole!

Jos ei lastas ole opetettu KOTONA pitämään huolta tälläisista asioista ja jos kotona ei kokoajan seurata että lapsi tekee läksyt ja muutenkin lukee koulu juttuja, niin älä syytä opettajia! Vaan opeta sinä sitä lastas vähän vastuullisemmaksi ja lapselle pitäisi sanoa esim kun teillä tuntuu nuita harrastuksia olevan että esim harrastukset jää vaikka tietyltä ajalta jos kokeesta tulee ihan huono numero..

Kyllä varmaan on sun vanhemmilla ollu vaikeaa silloin kun olet ollut koulussa kun ei ollut nettiä millä seurata koe päiviä.

Vierailija
13/13 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voidaan olla montaa mieltä täytyykö ysiluokkalaisen jo huolehtia itse näistä asioista vai ei.

Mutta se ei poista sitä faktaa, että jos on sovittu, että opettajat merkitsevät kokeet Wilmaan, niin silloin se täytyy myös tehdä. Eli yhteyttä vaan kyseisen opettajan esimieheen asian tiimoilta. Opettajalla on tietyt tehtävät, joiden pohjalta hänen palkkansa määräytyy.