Vihaako tämä ihminen minua?
Mitä mieltä olette, vihaako tämä ihminen (nainen) minua töissä: vaikka meillä on sama koulutus, olemme saman ikäisiä ja meillä molemmilla on saman ikäisiä lapsia, niin ei koskaan puhu mun kanssani mitään, jos olemme samaan aikaan syömässä tai samassa bussissa matkalla kotiin. Jos yritän viritellä keskustelua, niin vastaa mahdolilisimman lyhyesti. Ruokatunnilla puhuu korkeintaan työasioista. Työasiat hoitaa mieluiten sähköpostilla. Mielestäni meillä ei pitäisi olla riitoja. Okei, on ehkä tyytymätön siihen, että teen töitä vain klo 8-16, enkä vastaile sähköposteihin illalla. Kuvittelenko vain, vai olisiko teidän mielestä aihetta keskustella, että hiertääkö välejämme jokin vai onko tuollainen käytös normaalia töissä?
Kommentit (9)
riippumatta siitä minkälainen sä oot...
Tuskinpa siitä on kysymys.
Ehkä hän vain ei ole niin kovin sosiaalinen. Sähköposti on siinä mielessä hyvä työkalu, että siitä jää itsellekin kirjallinen muistiinpano.
Jos hän vain on hiljaisempaa sorttia eikä sosiaalinen kanssakäyminen kiinnosta? Jos puhuu muille työkavereille normaalisti ja oma-aloitteisesti muistakin kuin työasioista, niin sitten voi jo epäillä että on vihoissaan sinulle.
Ehkä hänen mielestä teidän kemiat eivät kohtaa? Hän ei koe olevansa samalla altopituudella sun kanssa, eikä siksi juttu luista? Vaikea oikeasti sanoa näkemättä kanssakäymistilannetta...
mua ei kiinnosta kaveerata työkavereiden kanssa yhtään. Työasiat hoidan asiallisesti ja hyvin.
ei tuo työkaveri ole muidenkaan kanssa viime aikoina puhunut kuin työasioista. On kyllä aikaisemmin ollut hyvin avoin ja olen kuullut hänen keskustelevan esim. lapsistaan muiden kanssa. Ehkä työkaverini on vain väsynyt tai masentunut tai jotain.
Minullakin on työkaverina utelias kyttääjä, jonka kanssa en puhu mitään henkilökohtaisia, lisäksi hän ei osaa keskustella politiikasta tai tekniikasta, yleensä hänen aiheensa on pahansuopaista juoruilua, katsoo myös telkkarista sellaisia ohjelmia joita itse en ikinä katso. Miksi juttelisin hänen kanssaan? Muille puhun kyllä kaikenlaista.
Selittää paljon jos on. Turha odottaa normaalia kommunikointia em. heimojen edustajien kanssa...
Ehkä hän suhtautuu kaikkiin työkavereihinsa noin? Jotkut pitävät työ- ja siviiliminänsä jyrkästi erillisinä eivätkä halua keskustella yksityisasioistaan työpaikalla. Ei se ole välttämättä mitään henkilökohtaista.