Äänestitkö kannattamaasi puoluetta?
Minä en. Paikkakunnan persut oli perseestä.
t. persu
Kommentit (7)
Kun on kokoomuksen kannattaja, ei missään vaaleissa ole ongelmia löytää hyviä ehdokkaita.
Olin ennen kokoomuksen kannattaja, ja myönnän että tuo on totta. Nytkin siellä on paljon fiksuja henkilöitä ehdolla. Harmi, että nykyjohto on pilannut sinällään monista hyvistä tyypeistä muodostuneen puolueen.
Jos vähänkin ajattelee, niin Kokoomuksen linjaukset kunta-asioissa vaikutti minulle sen, että äänestin Keskustan ehdokasta. Keskusta näyttää olevan ainoa puolue, jolla on aito huoli kuntalaisten palveluista.
Kannattaa katsoa netistä Keskustan mainosvideo ja kuuntele niitä sanoja. Juuri siinä kuuluu se aito asia....
Kun on kokoomuksen kannattaja, ei missään vaaleissa ole ongelmia löytää hyviä ehdokkaita.
Olin ennen kokoomuksen kannattaja, ja myönnän että tuo on totta. Nytkin siellä on paljon fiksuja henkilöitä ehdolla. Harmi, että nykyjohto on pilannut sinällään monista hyvistä tyypeistä muodostuneen puolueen.
Toisaalta kokoomuksen nykyjohto on nostanut puolueen pääministeripuolueeksi, joka tänään on neljänsissä peräkkäisissä vaaleissa Suomen suurin puolue. Kuntavaalit, eurovaalit, ek-vaalit, pressanvaalit ja taas kuntavaalit = Grand Slam!
Toisaalta kokoomuksen nykyjohto on nostanut puolueen pääministeripuolueeksi, joka tänään on neljänsissä peräkkäisissä vaaleissa Suomen suurin puolue. Kuntavaalit, eurovaalit, ek-vaalit, pressanvaalit ja taas kuntavaalit = Grand Slam!
Tuo johtuu osittain juuri siitä pilaamisesta. Kokoomuksessa johdon ovat ottaneet Kataisen ja Stubbin kaltaiset henkilöt, jotka luovat kuvaa menestyneestä kosmopoliitista. Heidän tavoitteensa yhteiskunnan kehittämiseksi puolestaan ovat hyvin ohuita. Kokoomukksesta löytyy vielä paljon näitä entisen koulukunnan kokoomuslaisia, kuten poliiseja ja opettajia, joiden tavoite on oikeasti luoda turvallista ja hyvää ympäristöä ihmisille. Mutta koska ihmisiä ei hirveästi jaksa kiinnostaa, niin äänestyspäätös tehdään usein sen perusteella mikä vaikuttaa coolilta.
Stubb on ehkä Suomen paras esimerkki henkilöstä, joka pärjää politiikassa koska ihmiset äänestävät häntä koska tahtoisivat olla kuten hän. Menestyvä ja kielitaitoinen supliikkimies. Kokoomusjohto on tuota kiiltokuvamaista mössä, jossa ei ole oikeasti mitään sisältöä. Tavoite on oman uran edistäminen ja pääseminen mahdollisimman isoihin pöytiin ja juhliin. Enää se suomalaisten asia ei olekaan tärkeä. Mutta koska ihmiset äänestävät tuollaisia "menestyjiä", niin sittenhän kokoomus menestyy. Ehkä se kertoo jotakin meidän yhteiskunnan muuttumisestakin, että ihmiset äänestävät mieluummin henkilöä joka ajaa omaa etuaan, kuin henkilöä joka ajaisi äänestäjän etua.
Täällä ei oikein ole sen puolueen ehdokkaita.