Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko timattisormuksia pestä astianpesukoneessa, vaikka aterinlaatikossa tms.?

Vierailija
28.10.2012 |

Koneastianpesuaine kun on tosi vahvaa ja timantit tosi likaisia ja niiden taustoja on vaikea puhdistaa käsin...

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän aloitukseen kenties siitä astianpesukonetablettien mainoksesta, jossa "timantit säihkyy"? Ehkä sitä ei pidä kuitenkaan ottaa täysin kirjaimellisesti :D

Vierailija
2/17 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse kokeillut.

Käsin pestessä ensin liotus ja sitten joku vahva rasvalikaa poistava puhdistusaine ja vanha käytöstä poistunut hammasharja on olleet hyvät keinot timantin taustoihin.

Pesukoneeseen olis toki helpompi heittää, ja tulis useammin puhdistettua.

Mielenkiinnolla odotan vastauksia minäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie kultasepälle putsattavaksi, ei maksa paljoa.

Vierailija
4/17 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tietenkään timantit on tosi pehmeitä ja ne sulaa kuumassa vedessä.

Vierailija
5/17 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pruukaan käyttää kesällä lomastani pari viikkoa ja mökkirannassa pesen kaikki timanttini juuriharjalla (mäntysuopaa). Se on kova urakka, mutta sitten timantin kiiltää kyllä kauniisti!

Vierailija
6/17 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin korujen puhdistusaineen samalla kun ostin vihkisormuksen jossa on 0,30 karaatin timanttisormus. Sillä olen putsaillut ja kirkkaaksihan tuo tulee käsittelystä.

Mutta meinaan viedä vihkisormuksen kultasepälle puhdistettavaksi kun tulee käytöstä 10-vuotta täyteen.

Vierailija
7/17 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saa ostaa kultasepänliikkeestä. Ja aineen mukana oli sieni ja pikkuinen harja. Niin ei tartte kuluttaa juuriharjaa ;-)

Vierailija
8/17 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen putsannut ite sormuksia just hammasharjalla mut timanttien nurjia puolia on tosi vaikea putsata joidenkin pienien rakosien välistä.

Toki kultasepänliikkeetkin puhdistaa, mutta ajattelin että olisi vaan niin hirveän paljon vaivattomampaa heittää sormukset astianpesukoneeseen suoraan sormesta. Aikaa ei menisi kuin sekuntteja kun vertaa kultasepän liikkeessä poikkeamiseen (ja saako niitä edes heti takaisin ja vielä maksaakin) ja itse pesemällä siihen menee myös aikaa, eikä taustat tule puhtaiksi vaikka säihkyykin taas paremmin...

ap

Vierailija
9/17 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty jos timantit ovat huonosti kiinni.. Ei sen pesukoneen ohjelma kyllä kauhean raju voi olla. Eikö teho perustu enemmänkin kemiallisiin aineisiin ja kuumuuteen ja tietty veden paineeseen... Pitäisikö varoiksi laittaa johonkin pieneen pesupussiin jos timanttien kiinnitys mietityttää.

Joskus luin jostain että joku laittoi aina sormukset narulla kiinni astiakoriin.

Vierailija
10/17 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää jos joku nälkää näkevä afrikkalainen lukisi tämän. On meilläkin ongelmat.

Vierailija
11/17 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen laittanut sellaiseen piikkiin siinä yläkorissa. Hyvin pysyy. Kaikki lika ei kuitenkaan välttämättä lähde. Timanttikorut voi myös keittää. Irrottaa rasvaa hyvin.

Vierailija
12/17 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lämmität vedenkeittimellä vettä ja laitat kulhoon puoli lusikallista konetiskijauhetta ja se kiehuva vesi päälle. kokeile omalla vastuulla.

ruokasoodallahan kirkastuu kaikki, joten kokeile ennemmin sillä.

timantti on hiottu kivi, joten naarmut pilaa sen loiston, eli kiven tulen, eli se ei enää kohta sulla säihky. konetiskiaine on kuitenkin syövyttävää, eli ota se huomioon

Vierailija
13/17 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt ihan oikeasti haluat pestä niitä timanttikoruja, niin hanki ultraäänipesuri.

Claes Ohlssonilta jotain kolmekymppiä.

Vierailija
15/17 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Timantithan pitäisi ola tosi kovaa ainetta, ei kai se nyt ihan äkkiä naarmuunnu? Kulta ennemminkin, mutta kestää sekin sormissa vaikka minkälaista hankausta, joten voisiko atianpesukone oikeasti olla haitaksi? Tietty jos on oikein vanha koru jossa istutukset ei ole hyviä niin riski saattaa olla että timantti irtoaisi, mut kyllä se se sit irtoais hammasharjallakin?

Vierailija
16/17 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain luin että sormuksen voi laittaa myös sellaseen pallon muotoiseen teesihtiin joka menee napakasti kiinni, silloin ei ainakaan ole pelkoa että timantit katoaisivat vaikka sattuisi joku sieltä irtoamaankin.

Vierailija
17/17 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2012 klo 16:52"]

Mä pruukaan käyttää kesällä lomastani pari viikkoa ja mökkirannassa pesen kaikki timanttini juuriharjalla (mäntysuopaa). Se on kova urakka, mutta sitten timantin kiiltää kyllä kauniisti!

[/quote]

komppaan, rantahiekka on myös tehokas ja ekologinen hankausaine timanteille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä