Onko sinulla vakipuolue jota äänestät joka vaaleissa?
Kommentit (20)
Vihreää ja lähellä omaa ikääni olevaa naista.
Viimeksi olen äänestänyt muuta puoluetta kuin kokoomusta vuonna 2000, kun piti äänestää Esko Ahoa Tarja Halosta vastaan. Aika kamalalta tuntui kepulaista äänestää, mutta oli se pienempi kahdesta pahasta.
joista valitsen ehdokkaani vähän vuorotellen.
Viimeisimmissä kunnallisvaaleissa vihreitä, viimeisimmissä pressanvaaleissa Haavistoa ja Halosta.
Se puolue mille maksan myös jäsenmaksua.
presidentinvaaleissa viimeksi vihreitä toisella kierroksella ;)
Jos kokoomuslainen ei ole ehdolla (esim presidentin vaalien toinen kierros), äänestän tietty muuta puoluetta, esim keskustaa. Äänestän nimenomaan puoluetta enemmän kuin henkilöä. Toki jos on vaihtoehtoja, niin henkilö on tärkeä. Ikinä en jätä äänestämättä.
Jompi kumpi. Tosin viime eduskuntavaaleissa ääni meni piraateille poikkeuksellisesti.
Eniten viimevuosina kuitenkin vasemmistoa.
ikinä äänestä Kokoomusta tai Perussuomalaisia. Kaikki muut puolueet kelpaavat. Ei siis ole mitään vakipuoluetta. Enemmän henkilöä äänestän.
Ennen äänestin demareita, mutta sitten vaihdoin persuihin. Viime pressanvaaleissa toisella kierroksella jouduin tekemään raskaan päätöksen ja äänestää pakon edessä kokkaretta.
Vuosien varrella olen äänestänyt myös RKP:ta, Vihreitä, SDP:tä, Nuorsuomalaisia ja muistaakseni joskus Vasemmistoliittoakin.
Mieli on muuttunut joistain asioista, lisäksi ehdokkaiden persoonalla on erityisesti pressanvaaleissa ollut puoluerajatylittäviä vaikutuksia.
Puolueenkin voi laittaa.
Vixhreitä äänestän, muita vaihtoehtoja ei oikein ole. Joku sitoutumaton ehdokas kuntavaaleissa olisi tietty ok, mutta tuntien vaalitapamme niin käytännössä ääni menee aina puolueelle.
Olen koko aikusikäni äänestänyt kokoomusta mutta sen sairaslomakarenssi-aivopierun jälkeen en enää ikinä äänestä kokoomusta!
olen aina äänestänyt joko Vihreitä, Vasemmistoliittoa tai SDP:tä, iha riippuen vaaleista ja ehdokkaista.
Hieman vaaleista ja ehdokkaista riippuen.
äänestän yleensä, hieman ehdokkaista ja vaaleista riippuen.