Siis mistä ne jotkut saa niitä suuria kirpparivoittoja?
Aina ihmetyttää, kun kaverit kehuskelevat saaneensa suuriakin summia käytetyistä vaatteista ja muusta tavarasta. Pohjalla on ajatuksena se, että on niin hyvä kauppamies että saa kiskottua kolminkertaisen hinnan siitä mitä muut pyytävät vastaavasta tavarasta. En oikein tajua, miten he sen muka tekevät. Käytetty lastenvaate on käytetty lastenvaate, ja ne jotka kirppareita koluavat, ovat hyvin tietoisia siitä paljonko mistäkin tavarasta yleensä pyydetään.
Siis te, jotka kerrotte kuinka saitte esimerkiksi lastenvaatteista melkein saman kuin mitä itse maksoitte - miten se on mahdollista?
Kommentit (20)
hauskinta on lukea niistä, jotka saavat viikonlopun kirppismyynnistä vaikkapa 500. Siinä on mennyt niiden tuotteiden ostamiseen aika rutkasti rahaa. Jos minä ostan viisi paitaa, jolla lapsi pärjää vuoden, vaikkapa 30 eurolla (yksi uusi ja neljä kirppikseltä)ja vien ne kierrätyskeskuksseen, olen menettänyt 30 euroa ja lapsi on ollut vaatetettuna. Joku muu ostaa 20 paitaa 200 eurolla, myy kirppiksellä 100 eurolla ja lapsi on ollut vaatetettuna (tosin osaa paidoista ei ole käytetty eli ne olivat vain välivarastossa). Rahaa on mennyt kuitenkin 100 euroa joka on enemmän kuin minun mallissani vaikka ostaisin uutena ne viisi paitaa.
Paljon jäi vielä kotiin vietävää, eli hinnoittelu oli varmaan pielessä. Edellisen kerran pidin kirppispöytää vuosia sitten, joten kaikenlaista rojua oli tarjolla. Kyllä ostaja tietää ja osaa ratkaista milloin hinta on oikea.
Eivät ne kaikki ole olleet tarpeellisia.
jos saat huikeita summia kirppiksellä, niin olet myös kuluttanut huikeita summia niihin tavaroihin.
Esim facebookin lastenvaate kirppareilta saa käytetyistä vaatteista huomattavasti enemmän kuin normi kirpparilla.
myin vain sellaisia tuotteita, joita itse ostaisin ja sillä hinnalla, jotka itse maksaisin.
Tosi paljon tavaraa meni heti ekana päivänä, vein kahden viikon aikana lisää tavaraa usean kerran, lopuksi pyysin vielä siskon tavaroita, koska pöytä oli tyhjä.
Ja yksi repullinen jäi. Olin kyllä tosi tyytyväinen.
niin paljoa tavaraa tai vaatteita, että saisin niistä muutamaa kymppiä enempää :o
aina saan rahaa 200-400 euroa.
myyt halvalla 2-4 eur.vaate ja saat 200-400 sinun pitää myydä 100 vaatetta, olet maksanut niistä tuhansia euroja jos vaate on uutena ostettu ja maksanut kympistä ylöspäin . Ei kovinkaan tuottoisaa
jos saat huikeita summia kirppiksellä, niin olet myös kuluttanut huikeita summia niihin tavaroihin.
Ei kai se nyt olekaan se pointti? En minä osta lapsilleni uusia vaatteita ajatellen, että mihin hintaan ne saan myytyä. Minä ostan sellaisia vaatteita kuin haluan ja sitten kun ne eivät enää mahdu, myyn kirpparilla pari kertaa vuodessa eteenpäin. Ajatuksena se, että kun vaatteet ovat edelleen hyväkuntoisia niin en viitsisi roskiinkaan heittää vaan varmasti joku muu lapsi saa niistä vielä kelpo vaatteet itselleen.
Jos mä ostan vaikka 20eur paidan niin se menee käytettynä ehkä 4-5 eurolla. Ei niillä tosiaan voittoa mennä kirppikselle tekemään. tai laskemaan tuottoa/tappiota kokonaisinvestoinnille.
Ihme jengiä täällä. Omille lapsilleni ostan pääasiassa uusia vaatteita netistä, koska en jaksa etsiä kirppareilta enkä ravata vaatekaupoissa.
väärällä sivulla, aloituksessa puhuttiin nimenomaan KIRPPARIVOITOISTA eikä sun kulutustottumuksista, itse oot ihmejengiä.
Ei kai se nyt olekaan se pointti? En minä osta lapsilleni uusia vaatteita ajatellen, että mihin hintaan ne saan myytyä. Minä ostan sellaisia vaatteita kuin haluan ja sitten kun ne eivät enää mahdu, myyn kirpparilla pari kertaa vuodessa eteenpäin. Ajatuksena se, että kun vaatteet ovat edelleen hyväkuntoisia niin en viitsisi roskiinkaan heittää vaan varmasti joku muu lapsi saa niistä vielä kelpo vaatteet itselleen.
Jos mä ostan vaikka 20eur paidan niin se menee käytettynä ehkä 4-5 eurolla. Ei niillä tosiaan voittoa mennä kirppikselle tekemään. tai laskemaan tuottoa/tappiota kokonaisinvestoinnille.
Ihme jengiä täällä. Omille lapsilleni ostan pääasiassa uusia vaatteita netistä, koska en jaksa etsiä kirppareilta enkä ravata vaatekaupoissa.
ettei se kirppariraha tyhjästä tipu. Minun puolestani jokainen saa käyttää lapsillaan mitä tykkää, niin minäkin teen.
Myin muutaman vuoden tyhjänpanttina pyörineitä leluja, vaatteita, astioita, laukkuja yms. Mukana ei ollut lainkaan pienten lasten vaatteita. Tietysti niihin on mennyt rahaa. Osa on toki ollut lahjojakin.
Jos en olisi myynyt niitä itse, olisin antanut ne jollekin kirppikselle lahjoituksena.
Juuri myin 40 eurolla kengät, jotka olin ostanut alle 30 eurolla, ja niitä oli jopa käytetty hieman. Mutta ostin ne jenkeistä ja samat kengät maksaa täällä n. 100 euroa. Ostaja oli varmaan tyytyväinen uudenveroisiin kenkiinsä.
Toinen esimerkki on kun ostin erittäin halvalla hollannista vauvan bodeja yms. Paljon kivempia, kuin meillä olevat tylsät tutat ja huomattavasti laadukkaampia, kuin h&m. Käytettyinä sain niistä ihan saman tai hieman enemmänkin kuin olin maksanut ja kaikki meni. Tutat jäi vaikka pyysin 50 snt kappale.
Mutta yleensä toki kirppiksellä saa max 20% uuden hinnasta, joten voiton tekeminen on aika harvinaista. Mutta saan kuitenkin kirppikseltä yli 1000 e/vuosi, joten on se sen verran iso summa että UFFiin ja Fidaan kannan vain ne mitä ei kirppiksellä mennyt kaupaksi. Kerran käyn itse myymässä ja kerran vuodessa pidän 2-3 viikkoa itsepalvelukirppiksen pöytää.
Kaikkea ei aina kannata uskoa, moni kertoo jutuissaan saadun summan ainakin kahdella ellei kolmella.
Juuri myin 40 eurolla kengät, jotka olin ostanut alle 30 eurolla, ja niitä oli jopa käytetty hieman. Mutta ostin ne jenkeistä ja samat kengät maksaa täällä n. 100 euroa. Ostaja oli varmaan tyytyväinen uudenveroisiin kenkiinsä.
Toinen esimerkki on kun ostin erittäin halvalla hollannista vauvan bodeja yms. Paljon kivempia, kuin meillä olevat tylsät tutat ja huomattavasti laadukkaampia, kuin h&m. Käytettyinä sain niistä ihan saman tai hieman enemmänkin kuin olin maksanut ja kaikki meni. Tutat jäi vaikka pyysin 50 snt kappale.
Mutta yleensä toki kirppiksellä saa max 20% uuden hinnasta, joten voiton tekeminen on aika harvinaista. Mutta saan kuitenkin kirppikseltä yli 1000 e/vuosi, joten on se sen verran iso summa että UFFiin ja Fidaan kannan vain ne mitä ei kirppiksellä mennyt kaupaksi. Kerran käyn itse myymässä ja kerran vuodessa pidän 2-3 viikkoa itsepalvelukirppiksen pöytää.
Pois bensakulut ja mahdollisesti kulutetun ajan? Ei taida keskiansioksi tulla suurtakaan summaa.
tarkoitin aloituksella, että kirpparilta saadut tulot suhteutetaan siihen rahaan, mitä tavarasta on itse aikanaan maksanut, ja että ne kirppistulot on tähän suhteutettuna isot.
15 ymmärsi pointin, ja juuri tuollaisia esimerkkejä hain. Selvästi on saatu joko omat pois tai jopa voittoa. Itse myyn kirppiksellä kaiken mitä en tarvitse, ja vuodessa saan (pöydän hinnan jälkeen) n. 500-700 euroa. Mutta olen maksanut noista tavaroista paljon, paljon enemmän itse.
Esimerkkejä
Ostin kaupasta Tutan yöhaalarin 5 eurolla, myin 10 eurolla fb kirppisellä. Toisen yöhaalarin ostin kaupasta 10 eurolla myin huutonessä 13 eurolla. Näissä merkkaa kuosi, ei kaikki ole haluttuja. Esim itämaiset norsut oli aika haluttuja noin vuosi sitten.
Nyt meillä on käytössä
Me&i paita, ostohinta 3 euroa
Villervalla paita, ostohinta 2 euroa
Pop paita, ostohinta 5 euroa
Menee varmasti huutonetissä noin 10 kipale, jos siis säilyvät puhtaana.
Tärkeintä on tietää mikä on just nyt "in" ja mistä ollaan valmiita maksamaan. Myös myyntipaikkaa täytyy miettiä, fb, huutonet vai tavallinen kirppis.
Tietysti tämä on aikaa vievää hommaa, mutta mulle tämä on mieluisaa puuhaa.
voittoa reilu 500 € muutamalta viikolta pöytävuokrien jälkeenkin.
Lastenvaatteita ei mennyt juuri mitään, eikä muitakaan vaatteita. Myin tavaraa.
Kirpparin täytyy olla suosittu jossa käy paljon väkeä, se on ehkä olennaisin tietysti tavaran lisäksi.
Myyn hyväkuntoista tavaraa halvalla ja käyn viemässä lisää joka päivä.
Lasten lelut menevät hyvin. Niistä varmaan suurimmat voitot sain.
Sitten lasitavara, koriste-esineet, sisustustavara. Jonkin verran oli Arabiaa ja Iittalaa, mutta menee hyväkuntoinen halpakin kun on hinnoiteltu oikein.
Minulla kirpputori ideana on se tavarasta eroon pääseminen. Hinnoittelen tavaran todella edullisesti enkä vie kirpputorille mitään huonokuntoista jotka vievät vain pöydästä turhaa myyntitilaa ja lojuvat siellä viikkotolkulla.
Dvdt ja Akuankan taskukirjat menivät kaikki. (Huom, halpa hinta ja hyvät dvd.t!) Esimerkki: animet vein kaikki 3 e kappale, suurin osa oli Miyazakin joten tunnettuja. Seuraavana päivänä kun kävin niin kaikki oli mennyt. Samoin oli lasten lelujen kanssa. Yleensä oli kaikki mennyt jo seuraavana päivänä. Tavara tosiaan liikkui tuota vauhtia kun hinnat oli halvat.
MUTTA! En todellakaan ole tehnyt voittoa siinä suhteessa mitä olen itse tavarasta joskus maksanut. Olen kierrellyt kirpputoreja niin myyjänä kuin ostajana niin kauan että jotenkin tuollaiseen en usko. Ei se ole kirpputorin idea ja moni asiakas katsoo muutaman tuotteen eli vilkaisee millä hinnoittelu periaatteella myyjä myy, jos hinnat on kohdillaan voi pöytää penkoa enemmänkin.
On toki tuotteita kuten muumimukit joissa arvo nousee, samoin jotkut vauvan vaatteet esim Polar O. Pyret josta saattaa saada saman tai jopa enemmän jos tuote on (lähes) käyttämätön, erityisen ihana ja poistunut eikä sitä mistään enää saa. Mutta harvempi tuollaisella tavaralla koko pöytää täyttää.
800 euroa kirppikseltä. olen 2 pv ollut itse myymässä, olen 2 krt vienyt autollisen myytävää Minipoppooseen ja n 30 tavaraa olen myynyt huutiksessa.
Valtaosa, 98 % tavaroista on ollut lähes arvotonta, siis myynyt reippaasti alle 5 eurolla, varmaan valtaosa eurolla.
Kesällä kun lähdin kirpparilta ei mulla ollut juurikaan seteleitä, painava pussi kolikoita vaan.
Mutta ajattelen vaan kuinka paljon tavaraa olen saanut kiertoon :).
Taatusti olen myynyt valtaosan reippaasti alle 10 % mitä tuote on alunperin kaupassa maksanut.
Paljon jäi vielä kotiin vietävää, eli hinnoittelu oli varmaan pielessä. Edellisen kerran pidin kirppispöytää vuosia sitten, joten kaikenlaista rojua oli tarjolla. Kyllä ostaja tietää ja osaa ratkaista milloin hinta on oikea.