Ärsyttää taas tuo ukko,sai hirveen raivarin, kun keitti kahvia,
olin heittänyt lasikannuun vettä. Ettei pannu mee rikki, keitti päiväkahvit, ei ollu katsonu pannua, joten laittoi vettä liikaa. Rupes mulle huutamaan , että kuolisis, kun tein noin ison virheen?
Kommentit (5)
jotka kuvittelee, että on puhtauden kannalta hyvä laittaa vettä pannuun kahvin keittämisen jälkeen, mutta luin jonkun asiantuntijan lausunnon aiheesta ja se oli sitä mieltä, että pannussa lilluva vesi on hyvä kasvualusta kaikenlaisille pieneliöille.
Mittaa jollakin mukilla mitä juodaan,ettei vaan ylimääräistä kahvia?
jos ylipäätään kylmään lasiasitaan laittaa tulikuumaa tai kuumaan astiaan kylmää, niin menee rikki MUTTA ainakin minulle on selvitetty, että nämä kahvikannut (lasiset) kestävät normaalia lasiastiaa paremmin lämmön äkillisetkin vaihtelut eli ei pitäisi mennä rikki vaikka kylmällä huuhtelisi kuuman pannun jne. JA itsellä on kokemusta tästä jo 10v. ajalta ja yhtään lasipannua en ole saanut rikki ko. tavalla, mutta yhden soppakulhon olen hajottanut kaatamalla tulikuuman sopan huoneenlämpöiseen lasikulhoon.
Mutta sanokaas nyt miten se pannu käytännössä voi mennä rikki, jollei sinne laita vettä?
Kun keitetään kahvit, niin se pannu lämpenee hissuksiin ja sinne valuu pikkuhiljaa kuumaa kahvia.
Tämän jälkeen kahvi kaadetaan kuppiin ja laitetaan takaisin keittimeen, jolloin se siinä viilenee hissuksiin. Ei varmasti mene rikki!
Sen sijaan jos laskette sinne tulikuumaan (tyhjään) pannuun jääkylmää, niin silloin jos milloin se voi todellakin mennä rikki!