ns. mieheni
Olimme perheen kanssa sukulaisilla kylässä syyslomalla. Mies piikitteli ihan koko ajan minua ja arvosteli muiden kuullen mm. lastenhoitoani. Hillitsin itseni ja annoin mennä ohi korvien, koska en sukulaisilla halunnut riidellä. Kotona erehdyin haaveilemaan omakotitalosta ja sanoin miehelle, että jos voittaisin lotossa, ostaisin yhden talon. Mies vaan ärähti, että 'jos voittaisit lotossa, voi saatana'. Sitten eilen ivallisesti sanoi jotain, että jos voittaisit lotossa ja tänään taas. Äsken mies tuli vonkaamaan seksiä tai oikeastaan kysyi, että sekstaillaanko vai aionko taas haaveilla lotosta taas hiukan ivallisesti. Snoin, että olen todella loukkaantunut käytöksestään ja voin sekstailla, mutta aion etsiä keskustelukumppanin muualta, kun kotoa en saa. Mies loukkaantui ja esittää nyt marttyyriä, kun kuulemma se mun lottojuttu oli niin tyhmää. Ei vaan aina jaksaisi tätä paskaa.
Kommentit (7)
heikko itsetunto. Sellaiset kannattaisi kiertää kaukaa.
Sitten olet vanha ja katkera ja elämäsi on ohi.
Hoida asia heti.
Ehkä odotan, että lapset on isompia, että voidaan erota. Ei mulla nyt olisikaan mahdollista olla yh (rahallisesti ehkä pärjättäisiin, mutta ajan kanssa tulisi isompi ongelma). Mä luulen, että erosta tulee tosi verinen sitten joskus.
Mun mies on välillä vähän samanlainen. Itse mielestään puhuu aina vain järkeviä ja on sitä mieltä, että ellei ole mitään fiksua sanottavaa, kannattaa olla hiljaa. No, hän ei suoraan sanottuna edes osaa keskustella seurassa mistään, kun ei voikaan turvautua näihin omiin "faktatietoihinsa".
Itse tulen toimeen seurassa kuin seurassa. Osaan keskustella asiallisesti "järkeviä", osaan hölöttää typeriä, osaan aloittaa ja pitää yllä keskustelun ventovieraidenkin kanssa. Kotona tapani on jutella kaikesta maan ja taivaan välillä, vuoroin asiaa, vuoroin asiatonta ;)
Mies välillä ärsyyntyy just samasta lotto-puheenaiheesta. Ottaa senkin niin helvetin vakavissaan. Sieltä tulee vastaukseksi joku ärähdys, kommenttia että 'ajanhukkaa tuollainen typerä pohdiskelu', faktatietoa todennäköisyyksistä (joo, tiedän ne itsekin!) tai suorastaan keskeyttää puheeni 'oikeesti, älä jaksa jauhaa jostain lotosta, se on kanssa idioottien hommaa, vitun white trashit kuvittelee lyövänsä rahoiks', jne..
Välillä mies on niin pinna kireellä, että puhun tai jutustelen sitten mistä vaan, niin ärähtää ja pyytää vihaisena olemaan hiljaa tai ilmoittaa vaan tylysti ettei nyt jaksais jauhaa tai kuunnella mistään turhasta. Samaan aikaan hän kuitenkin tapaa valittaa, että me ei enää keskustellakaan mistään?!
Suurin osa tuntemistani kertoo, kuinka ne puolisoidensa kanssa haaveilee mitä tekisi lottovoitolla. Ja miksi siedät sortamista?
Mitä syytä sulla on elää tuollaisssa suhteessa?
99,99 % naisista ei katselisi moista ns. miestä.
Miksi sinä katselet?
Ehkä odotan, että lapset on isompia, että voidaan erota. Ei mulla nyt olisikaan mahdollista olla yh (rahallisesti ehkä pärjättäisiin, mutta ajan kanssa tulisi isompi ongelma). Mä luulen, että erosta tulee tosi verinen sitten joskus.