Oletteko jo tehneet Avocadopastaa ja miltä maistui?
Joku kauden trendiresepti on kokeiltu? Itse olen ole vielä, mutta aikeissa on
Kommentit (40)
syökö lapset tuota avokadopastaa? vai onko se aikuisten ruoka? en viitsi ostaa kalliita aineksia jos lapset ei syökään.
ja ei kyllä säväytä. Ihan syötävää on, mutta ei todellakaan mitenkään vau.
En tiedä onko se juuri se pecorino mistä en pidä?
Minä taas ihastuin reseptiin välittömästi. Pastasta tuli aivan taivaallisen hyvää. Tosin pidänkin spagetista, avocadosta, juustosta ja yrteistä.
Tein sitä heti, kun kirja ilmestyi ja hyvää oli. Oli tosi vaivatonta tehdäkin, kun ainoa lämmitettävä asia oli spagetti. Voisin tehdä toistekin, kunhan sattuisi kypsiä avokadoja vastaan.
En ole viela kokeillut.
Oli kyllä ihan hirveää sotkua. Isäntä vaikutti itse tyytyväiseltä ja ylpeältä tuotokseensa, mutta koko meidän perheen mielestä se oli hapanta ja iljettävän makuista. Poikettiin mäkkärissä matkalla kun lähdimme kotio...
Mika kirja? Naita reseptejahan on netissa yllinkyllin.
http://www.hs.fi/ruoka/Facebookissa+levi%C3%A4%C3%A4+mainio+avokadorese…
ne lapset opi syömään monipuolisesti, jos ei anneta tilaisuutta. Eikä taatusti syö jo äippä on jo lähtökohtaisesti tolla asenteella liikkeellä.
syökö lapset tuota avokadopastaa? vai onko se aikuisten ruoka? en viitsi ostaa kalliita aineksia jos lapset ei syökään.
Onko lapsesi nieluhäiriöisiä, vammaisia vai miksi niiden pitää saada eri ruokaa kuin aikuisten? Taidat itse olla joku ketsupilla ja eines-pitsoilla elävä yh-mamma, kun noin luokittelet. Kyllä lapset oppivat syömään, niin minäkin lapsena kuin minunkin lapseni.Ja mikä tuossa nyt on niin kallista? Avokadot ei montaa euroa maksa. Vai onko se nyt niin, että jokainen euro mikä avokadoihin ja muihin "kaukomaiden kummajaisiin" menee, on omista koffeista pois, rouva juntti-alkoholisti?
Nielaisepa nyt kiltisti ne lääkkeet ja mene sängylle pötköttämään, että alkavat vaikuttaa. Sitten hengität muutaman kerran syvään, ajattelet kivoja asioita ja palaat tänne av:lle, jooko? (tai vaihtoehtoisesti voit tehdä muille palveluksen ja hypätä vaikka kaivoon)
Onko lapsesi nieluhäiriöisiä, vammaisia vai miksi niiden pitää saada eri ruokaa kuin aikuisten? Taidat itse olla joku ketsupilla ja eines-pitsoilla elävä yh-mamma, kun noin luokittelet. Kyllä lapset oppivat syömään, niin minäkin lapsena kuin minunkin lapseni.
Ja mikä tuossa nyt on niin kallista? Avokadot ei montaa euroa maksa. Vai onko se nyt niin, että jokainen euro mikä avokadoihin ja muihin "kaukomaiden kummajaisiin" menee, on omista koffeista pois, rouva juntti-alkoholisti?
Asiallinen kommentti, paskapää.
Ehkä sulle ei ole kallista kun myyt huora persettäsi kelle vaan koska vaan, mutta meille on.
Jos niin avokadoihin pidät, niin tunge vittuusi. Siinä huoranpilluassa tosin nyt on käynyt kymmenen kertaa isompiakin esineitä, joten ei taida miltään tuntua.
Resepti on käytännössä vain muunnelma italialaisesta aglio, olio e peperoncino -klassikosta.
Kotikokit ovat ilmeisesti aikamoisia laumasieluja.
Minua ei tämän reseptin perusteella saisi vastaamaan kosintaan myöntävästi.
Kokeiltiin avokadopastaa. Ensin tehtiin vain aikuisille sitä ja tykättiin todella paljon.
Seuraavalla kerralla halusin tehdä koko perheelle saman ruuan (on ollut periaatteena), mutta lapsilta jätin pastasta pois chilin, mustapippurin ja sitruunamehua laitoin vain tipan. Lapset 4 ja 6v.
Eli heille pienessä kulhossa sekoitin vain avokadon, öljyn, juustoraasteen, suolan, yrtit, pienen tipan sitruunamehua ja pastan keitinliemen. Söivät, vaikka vähän valittelivat kirpeyttä ->eli ensi kerralla vielä vähemmän sitruunamehua.
Tosin meidän ipanat tykkäävät aurajuustosta ja oliiveista, joten en tiedä ovatko keskivertoa vähemmän nirsoja ruuan suhteen..
Niin, ja sitten siihen lasten ruokaan tuli tosiaan ne spagetit kanssa ;)
-28
Onpahan nyt maistettu. Oli ihan hyvää , ehkä seuraavalla kerralla laitan enemmän oliiviöljyä. !6v tyttö tykkäsi kovati , 12 söi mutta pyysi etten tekisi toista kertaa ja 9v ei muutakuin maistoi .
Ihan ok, mutta ei siitä mitään uutta lempiruokaa tullut.
Minusta se ei maistu miltään. Maukkaampia pastareseptejä löytyy lukematon määrä.
kukaan muu tiedä, ettei avokadoa "saa" lämmittää? Siitä tulee siis (useimpien makuun) pahaa, ei tietenkään mene pilalle tms.
minun suussani maistuvat jotenkin "tunkkaisilta".
kukaan muu tiedä, ettei avokadoa "saa" lämmittää? Siitä tulee siis (useimpien makuun) pahaa, ei tietenkään mene pilalle tms.
Ei kai tuossa ohjeessa avokadoa lämmitetäkään...
Ei tuossa ohjeessakaan niin tehdä, ihan tuoreena ja kylmiltään soseutetaan sinne. Ei "kastike" aina tarkoita jotain keitettyä.
Ei tuossa ohjeessakaan niin tehdä, ihan tuoreena ja kylmiltään soseutetaan sinne. Ei "kastike" aina tarkoita jotain keitettyä.
ruoka on lämmin, eli kyllä se avokado siinä lämpiää.
Eli keitä spagetti, lisää kattilaan pikkusilppuna (ilman eri lämittelyjä) lämminsavulohi, tipauttele muutama tippa sitruunamehua (esanssikin käy) ja ripaus merisuolaa ja mustapippuria. Sekoita hyvin ja lautaselle :)