Tässä tilanteessa: lapsi vai ei?
Täällä mietitään: vauva vai ei. Olen 35, mies 39, meillä kaksi koululaista. Vauva olisi niin ihana ja isosiskot varmasti innoissaan. Sit järkijutut. Mulla on ja miehellä on molemmilla pätkätyöt ja mulla kotona oleminen taas hankaloittas töiden löytymistä myöhemmin.Toisella lapsellamme on pieniä fyysisiä rajoitteita joiden kanssa on opittu elämään mutta jotka ajoittain saattaa olla vähän pahempia ja syödä tällöin voimia. Ikäerosta tulis iso, toisaalta vauvalle olisi hoivaajia enemmän ku tarpeeksi;) Tällä komppanialla on nyt helppo matkustella ym. mutta olishan se pieni niin ihana ja nyt on viimeiset mahdollisuudet kun vuodet vierii. Mitä sanotte?
Kommentit (5)
1 lapsen niin siitä vaan eli ette halua vain vauvaa vaan lapsen...siitä tulee uhmis,teini ym ym.
Vauva olisi ihana mutta minä en halua lisää lapsia eli meille riittää nämä kaksi...varsinkin kun vanhin on jo teini ja olen ihan kamalan huono teinin äiti...ei meinaa hermo kestää ;)
Tai oomme saman ikäisiä. Mutta oomme päätäneet ett lapset on tässä. Tähän vaikuttaa taloudelliset asiat (esim asunto kävis pieneks), sitten noi kaikki kesälomat jotka on koululaisilla niin pitkiä etten jaksa miettiä ettei nää jatkuvatt stressit näistä loma järjestelyistä joskus loppuis. Myös oma jaksaminen mietityttää. Samoin se, ett luulen meillä lasten vain kärsivän jos tulis vauva. Huomaisivat nopeasti kuinka kaikkiin paikkoihin meno hankaloituisi.
Tai siis haluaisin kyllä vauvan. Mutta en halua sitten noita tarhavuosia, uimakouluja, luistelukouluja tms kaverisynttäreiden järjestämistä ja muuta näitä mitä lasten kasvaessa isommaksi tulee tehdä.
Ilman muuta teidän tapauksessa ryhtyisin hommiin, ei tarvitse sitten vanhoilla päivillä katua ja saisitte elämään taas yhden ilon aiheen! :)
lapset on ihania