Uskovaisuus ja urheilukatsomo
Mitä yhteistä on jääkiekkokatsomossa käymisellä ja uskonnon harjoittamisella?
Se mitä uskonnon harjoittaminen ihmiselle antaa, on psykologista laatua, uskonto on ihmisen itsensä keksimä menetelmä saada voimaa yhdessä olosta.
Kommentit (6)
Mitä on viime aikoina kuulunut niin se on älytöntä äijien nyrkkitappelua ja väkivaltaa. Saako yleisö semmoisen katselemisesta itselleen jotain positiivista????
Mä en ole vuosikymmeneen käynyt missään uskonnollisissa tilaisuuksissa mutta saan uskonnosta itselleni voimaa silti.
Onko se voima ja rauha sitten psykologista? No joo, jopa siinä tapauksessa että uskoo että siellä takana oikeasti on Jumala. Kyllähän nimittäin siinäkin tapauksessa se mitä ihminen mielessään tuntee, on aina riippuvaista ihmisen aivokemiasta ja psyykestä. Itselleni loppujen lopuksi ihan sama saanko aikaan sen rauhan ja luottamuksen pelkästään omassa päässäni vai tuleeko se jonkun yliluonnollisen seurauksena. Joka tapauksessa on hyvä olla ja luottavainen elää.
Mä en ole vuosikymmeneen käynyt missään uskonnollisissa tilaisuuksissa mutta saan uskonnosta itselleni voimaa silti. Onko se voima ja rauha sitten psykologista? No joo, jopa siinä tapauksessa että uskoo että siellä takana oikeasti on Jumala. Kyllähän nimittäin siinäkin tapauksessa se mitä ihminen mielessään tuntee, on aina riippuvaista ihmisen aivokemiasta ja psyykestä. Itselleni loppujen lopuksi ihan sama saanko aikaan sen rauhan ja luottamuksen pelkästään omassa päässäni vai tuleeko se jonkun yliluonnollisen seurauksena. Joka tapauksessa on hyvä olla ja luottavainen elää.
Joo samaa mieltä. Itse en pidä mitään jumalia sinänsä tosiasioina vaan ihmisten itse kehitteleminä taarinoina, jotka ovat varmaan olleen tarpeen aikanaan.
Väliäkö sillä on mistä ihminen lohtunsa saa, kun ei sillä muita ihmisiä vahingoita.
Kaikkea hyvää sinulle elämääsi!
Mä en ole vuosikymmeneen käynyt missään uskonnollisissa tilaisuuksissa mutta saan uskonnosta itselleni voimaa silti.
Eipä ole ihm että kirkon tilaisuuksien osallistujamäärät ovat laskeneet romahdusmaisesti.
Mitä yksilöllisempää uskonnonharjjoituksesta tulee, sitä vähemmän siihen tarivtaan kirkkoa...
Mä en ole vuosikymmeneen käynyt missään uskonnollisissa tilaisuuksissa mutta saan uskonnosta itselleni voimaa silti. Onko se voima ja rauha sitten psykologista? No joo, jopa siinä tapauksessa että uskoo että siellä takana oikeasti on Jumala. Kyllähän nimittäin siinäkin tapauksessa se mitä ihminen mielessään tuntee, on aina riippuvaista ihmisen aivokemiasta ja psyykestä. Itselleni loppujen lopuksi ihan sama saanko aikaan sen rauhan ja luottamuksen pelkästään omassa päässäni vai tuleeko se jonkun yliluonnollisen seurauksena. Joka tapauksessa on hyvä olla ja luottavainen elää.
Joo samaa mieltä. Itse en pidä mitään jumalia sinänsä tosiasioina vaan ihmisten itse kehitteleminä taarinoina, jotka ovat varmaan olleen tarpeen aikanaan. Väliäkö sillä on mistä ihminen lohtunsa saa, kun ei sillä muita ihmisiä vahingoita. Kaikkea hyvää sinulle elämääsi!
Uskonnolliset rakenteet ja ajattelutavat ovat meidän aivojemme tuotetta. Kongnitiotiede on selvittänyt asiaa.
http://freepathways.wordpress.com/2012/10/25/uskontojen-sukupuussa-uv/
Jääkiekkoa ei ole lupa pilkata.