Lääkäri! Palkkasi?
Kommentit (18)
vastavalmistunut ja palkka 4500 €,
muutaman kuukauden päästä peruspalkka nousee n. 900 €.
Yksityisellä ollut tosi vähän potilaita, puolet ajoista tyhjänä.
Jos haluaisin todella tienata, tekisin keikkaa, mutta pienten lasten äitinä on vähän vaikea toteuttaa.
Valmistun pian erikoislääkäriksi. Kuukausipalkka brutto 3800/kk. En päivystä. Verojen ym. jälkeen jää 2900/kk käteen.
Pidän vastaanottoa kahtena iltana viikossa n. 4 tuntia ja siitä saan verojen jälkeen n. 1200 e/kk käteen lisää.
Yhteensä tienaan verojen jälkeen siis noin 4100 e/kk ja bruttotulo on n. 6100 e. Vastaanottoa verotetaan aika raskaasti.
Olen ihan tyytyväinen tuloihin, asuntolaina lyhenee. Viikkotuntimäärä tietysti on isohko, n. 45 tuntia/vko.
3100e 38,5h viikkotunneilla. Päivystyksistä (4/kk á 26h) pari tonnia päälle.
Kuukauden päästä terveyskeskukseen, tällöin 38,5 tunnin viikkotyöajalla palkka 5200 plus toimenpiteet parisataa kuussa. Olen vastavalmistunut.
tk:sta 30 tunnin viikkotyöajalla.
vai onko muualla noin hyvät palkat?
vastavalmistunut ja palkka 4500 €,
muutaman kuukauden päästä peruspalkka nousee n. 900 €.
Yksityisellä ollut tosi vähän potilaita, puolet ajoista tyhjänä.
Jos haluaisin todella tienata, tekisin keikkaa, mutta pienten lasten äitinä on vähän vaikea toteuttaa.
ja noin hyvä palkka? Se 30 h on varmaankin ihan täynnä töitä? Onko ruokailutaukoa (entä kahvi).
Tästä mulle sitten seuraava ammatti.
vai onko muualla noin hyvät palkat?
on muuten Suomen surkeimmat palkat lääkäreillä. Tulijoita on muutenkin.
paljonko lääkäri-kaverit tienaa? onko omia yrityksiä?
3800 €/kk + päivystyksistä n. 2000 €/kk. En pidä yksityisvastaanottoa enkä viihdy terkkarissa sitten pätkääkään, vaikka siellähän se rahasampo pyörii... Valmistun vuoden kuluttua, ja sittenhän tuo peruspalkkakin nousee kuopastaan.
Jes, niinpä muuten onkin! Aina parempi. (Tosin todellinen työaika huitelee varmaan jossain 50 viikkotunnissa...)
palkka 3300e/kk 38,5 tuntia/vko, erikoistumista takana neljä vuotta ja edessä kaksi. Päivystyksistä (2-3 x 16-24h päivystystä/kk) tulee vähän yli tonni lisää.
3800 €/kk + päivystyksistä n. 2000 €/kk. En pidä yksityisvastaanottoa enkä viihdy terkkarissa sitten pätkääkään, vaikka siellähän se rahasampo pyörii... Valmistun vuoden kuluttua, ja sittenhän tuo peruspalkkakin nousee kuopastaan.
Voi itse miettiä haluaako helpon duunin ja paljon rahaa, vai haastavan duunin / itseä erityisesti kiinnostavan alan ja ehkä vähän vähemmän rahaa. Sitten voi halutessaan tehdä varsinaisen työnsä lisäksi keikkaa, yksityisvastaanottoa tms, josta tulee lisätienestiä. Tai sitten voi tehdä vaikka kolmea päivää viikossa, ja silläkin yleensä elää ihan hyvin joskaan ei rikastu. Loppujen lopuksi aika harva lääkäri tekee työtään vain rahan takia - mikä näkyy parhaiten terveyskeskuksien lääkäripulana hirveistä palkkalupauksista huolimatta.
Lisäksi päivystän pari kertaa kuussa sen 24h kerralla ja yksityisellä teen 1-4 iltaa/kk. Vuosiansiot ovat olleet hieman yli 100 000€ jo useamman vuoden, eli n. 8500€ brutto/kk keskimäärin. EL-peruspalkkani on 5500€/kk. Veroprosentti on lähes 50% eli käteen jää hieman yli 4000€/kk. Aikomus on vähentää työntekoa kun kaikki lainat on ihan pian maksettu.
Lisäksi päivystän pari kertaa kuussa sen 24h kerralla ja yksityisellä teen 1-4 iltaa/kk. Vuosiansiot ovat olleet hieman yli 100 000€ jo useamman vuoden, eli n. 8500€ brutto/kk keskimäärin. EL-peruspalkkani on 5500€/kk. Veroprosentti on lähes 50% eli käteen jää hieman yli 4000€/kk. Aikomus on vähentää työntekoa kun kaikki lainat on ihan pian maksettu.
On tuota kyllä uskomatonta ajatella :/ Itse tienaan tällä hetkellä 2000 e nettona ja sitten vielä vuokrarulot päälle, joiden jälkeen kuukausituloni ovat verojen jälkeen yhteensä 3200 e.
Olen opiskellut AMK-tutkinnon 2 vuodessa. Ei ole opintolainaa ja löytyy yksi velaton asuntokin. Löytyy myös 2 aiempaa ammattia.
Haaveilin joskus lääkärin ammatista, on se onni etten lähtenyt panostamaan siihen, kun pärjään hyvin ilmankin.
Haaveilen eräästä toisesta ammatista edelleen, mutta kun se liittyy talouteen ja nämä ajat näyttävät nyt epävarmoilta, niin en ole viitsinyt lähteä vielä siihen suuntaan. Siinä ammatissa kuukausipalkka on aivan Älytön!
T. N 28.