Olenko kamala äiti kun laitan lapsen päiväkotiin?
Kun täällä usein haukutaan maanrakoon jos alle 3-vuotiaan laittaa hoitoon. Antakaa nyt tuomionne minullekin. Lapsi olisi menossa 1v 8kk iässä päiväkotiin. 2 tai 3 päivää viikossa, 4-6 tuntia kerrallaan. Olen yrittäjä ja palannut töihin lapsen ollessa 8 kk ikäinen, mutta olemme miehen kanssa sumplineet asioita niin että lapsi on saanut olla kotona. Nyt kuitenkin töitä on kasaantunut rästiin niin valtavasti, ja kävelevän ja koko ajan touhuavan lapsen hoito alkaa tuntua kokopäivätyöltä. Ei vaan enää onnistu, ellen voi muutamana päivänä viikossa keskittyä töihin 100 %. Tarkoitus olisi jatkaa tuollaisella hoitomäärällä ainakin niin kauan että lapsi on 3v.
Kommentit (27)
Eikö mies voi olla lapsen lanssa viikonloppuisin ja sinä tehdä työt? Miksette ole jo tehneet niin ettei olisi kasaantunut?
Tuo on ihan hyvä järjestely! Olet ihan hyvä äiti. Täällä kritisoidaan niitä äitejä, jotka hoitavat täysipäiväisesti vauvaa ja lykkäävät taaperonsa päiväkotiin putkiksi päiviksi ilman lomia.
Sitä varten se varhaiskasvatus on, että lapset ovat suellä kun vanhempien pitää olla töissä. Samalla lapset saavat ikätoveriseuraa ja hoidon ja ehkä oppivatkin jotain. T: lasun sossu
Vierailija kirjoitti:
Eikö mies voi olla lapsen lanssa viikonloppuisin ja sinä tehdä työt? Miksette ole jo tehneet niin ettei olisi kasaantunut?
Tottakai hän onkin! Hoidan viikonloppuisin kirjanpitoa ja muuta, mutta minulla on asiakkaita joiden kanssa asiat pitää tehdä arkipäivinä. Lapsen 45 min päiväuniaika ei enää tähän riitä. Ap
Ihan ok, koska teet töitä. Niiden kohdalla paheksuttavaa, jotka lusmuavat vauvan kanssa kotona ja laittavat alle 3v isosisaruksen päiväkotiin.
Kuulostaa ihan inhimilliseltä ratkaisulta. Itse pidin lapset pidempään kotona ja minua on haukuttu täällä siitä. Teet niin tai näin, olet huono äiti, huono yhteiskunnan jäsen jne.
Tiedätte itse, mikä teidän perheelle ja lapselle on parasta. Osa lapsista ei sopeudu päivähoitoon kovin hyvin ja osa viihtyy siellä paremmin kuin kotona.
Olen itse työssäkäyvä äiti. Ihan vinkkinä, että äiti on ihan kamala teki mitä hyvänsä. Aina on joku paheksumassa. Pääasia on, että itse teet miten lapsille on parasta ja seisot päätöstesi takana. Koirat haukkuu ja silleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai hän onkin! Hoidan viikonloppuisin kirjanpitoa ja muuta, mutta minulla on asiakkaita joiden kanssa asiat pitää tehdä arkipäivinä. Lapsen 45 min päiväuniaika ei enää tähän riitä. Ap
Palkkaa hoitaja kotiin esimerkiksi kolmeksi iltapäiväksi viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Sitä varten se varhaiskasvatus on, että lapset ovat suellä kun vanhempien pitää olla töissä. Samalla lapset saavat ikätoveriseuraa ja hoidon ja ehkä oppivatkin jotain. T: lasun sossu
8-kuinen ei tarvitse ikätoveriseuraa.
Aina löytyy joku joka paheksuu, ihan sama miten toimii. Itse olen supistunut lähipiirini koostumaan heistä, ketä kannustaa ja ovat puolellani. T. Töissä käyvä äiti, jonka lapsi aloitti päivähoidon 1v 2kk. Enkä ole ainoa. Aika moni äiti joutuu taloudellisten syiden takia laittamaan lapsen päivähoitoon aikaisemminkin. Eikä siinä mitään, minkä sille mahtaa?
Mä olen laittanut lapseni päiväkotiin 1 - 1,5 vuotiaina, mutta pitänyt ne kotona aina kun pikkusisarus on vauva. Ja ei todellakaan tee huonoa äitiä, päinvastoin olen pystynyt elättämään heidät tämän järjestelyn takia. Työnantaja päätti ettei tarvitse enää palveluksiani kun nuorin oli 4 vuotias, joten sen jälkeen olen ollut kotona, kun uutta työtä ei vaan löydy. Eli periaatteessa tuottavimmat vuodet olisi ollut edessä, mutta kun ei kelpaa niin ei voi mitään.
Idea on siinä, että isäkin voi olla lastenhoidossa eli ottaa lapsivapaan. Sillä aikaa kun äiti ryntää innokkaana työpaikalle tai jonnekin. Ellei ole oikein lapsiystävällinen rauhallinen mummo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8-kuinen ei tarvitse ikätoveriseuraa.
Nythän oli kyseessä 1 v 8 kk -ikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siihen joku erityinen syy, ettei taapero saisi poistua neljän seinän sisältä ja nähdä muitakin lapsia edes parina päivänä viikossa?
Ihan sopivalta kuulostaa. Sitähän varten päivähoito on, että vanhemmat voi tehdä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siihen joku erityinen syy, ettei taapero saisi poistua neljän seinän sisältä ja nähdä muitakin lapsia edes parina päivänä viikossa?
On myös aivan priceless, että maksamme varhaiskasvatuksen kyllä veroissamme, mutta sitä ei saa käyttää vaan pitää lisäksi palkata yksityisesti kallis hoitaja ja maksaa tälle palkan päälle eläkemaksut sun muut lisät. Olemme me vanhemmat silkasta kullasta tehtyjä kun rahamme riittävät ihan kaikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sopivalta kuulostaa. Sitähän varten päivähoito on, että vanhemmat voi tehdä töitä.
Kannattaa ottaa selvää mitä tarhassa tapahtuu, ohjelma. Ettei lasta manipuloida jo vauvana ja lapsi saa traumat kun on erossa vanhemmista liian pienenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8-kuinen vauva ei ole taapero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8-kuinen vauva ei ole taapero.
Edelleenkin kyseessä on 1 v 8 kk -ikäinen. Eli taapero.
Olet.